Gå til innhold

System partisjonen er G


Camsen

Anbefalte innlegg

Jeg formaterte pcen i går, det gikk litt fort i svingene, så jeg la ikke merke til at C: ble til G:

Finnes det en måte å endre det på, uten å måtte formatere på nytt?

 

Har allerede prøvd Kontrollpanel -> Administrative Verktøy -> Datamaskinbehandling -> Lagringsplass -> Diskbehandling

 

Da fikk jeg opp en beskjed om at Windows kan ikke endre stasjonsbokstaven til system - eller oppstartsvolumet.

 

Hva kan jeg eventuelt gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan eventuelt venne deg til å bruke G? Maskinen kræsjer ikke hvis partisjonen har et annet navn er du er vant til..  :whistle:

7517397[/snapback]

 

Så greit da.. :) Tenkte at det kanskje kunne bli no trøbbel.

 

Takk for svar! :D

7517409[/snapback]

Var det ment som ironi eller?

7517423[/snapback]

 

Nei, har bare hørt at det er helt krise og helt feil hvis det blir en annen stasjon en C: :)

Endret av Camsen
Lenke til kommentar
Du kan eventuelt venne deg til å bruke G? Maskinen kræsjer ikke hvis partisjonen har et annet navn er du er vant til..  :whistle:

7517397[/snapback]

 

Så greit da.. :) Tenkte at det kanskje kunne bli no trøbbel.

 

Takk for svar! :D

7517409[/snapback]

Var det ment som ironi eller?

7517423[/snapback]

 

Nei, har bare hørt at det er helt krise og helt feil hvis det blir en annen stasjon en C: :)

7517575[/snapback]

Hva hvis man har to disker da? :D Skal begge være C? ;)

 

Tenk på den en stund du.. :D

Lenke til kommentar

Du kan evt laste ned UBCD (Ultimate BOOT CD) som er et gratis iso img du brenner ut med nero og booter fra. Denne inneholder en mengde tester og verktøy. Bla Ranish Partition Manager, som jeg mener du kan bruke til dette. Gjorde det selv, men det var før jeg reinstallerte, pga windows installasjonen gjennkjente en av mine lagringspartisjoner som C.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...