Gå til innhold

Omtale av Need for Speed Carbon: Own the City (DS)


Anbefalte innlegg

Alle som ikkje likte artikkeln kan vel berre gå stad å kjøpe spelet og teste det ut :)

Synts det var ein bra artikkel, og håper EA tar noken av dei dårlige annmeldelsane til seg, og faktisk lager noke nytt. Dei må innsjå at folk begynner å bli lei av fast and furious stilen. Og at dei ikkje slepp eit nytt spel so ofte, men faktisk bruker litt tid på noke som kan bli bra.

Endret av TheOneAsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle som ikkje likte artikkeln kan vel berre gå stad å kjøpe spelet og teste det ut :)

Synts det var ein bra artikkel, og håper EA tar noken av dei dårlige annmeldelsane til seg, og faktisk lager noke nytt. Dei må innsjå at folk begynner å bli lei av fast and furious stilen. Og at dei ikkje slepp eit nytt spel so ofte, men faktisk bruker litt tid på noke som kan bli bra.

7513154[/snapback]

 

Hadde jeg fortsatt hatt Ds, hadde jeg kjøpt det :D

Lenke til kommentar
Du svarte forøverig ikke på spørsmålet mitt. Har du i det hele tatt spilt spillet på DS, og kan du i så fall nevne et dårligere spill (gjerne til DS)? Eller baserer du uttalelsene dine på andres meninger og/eller forventninger?

 

Jeg har prøvd spillet på ds. Det er på ingen måter imponerende. Storyen er et gjesp, musikken er ikke veldig god. Men det er ting som ikke er så ille. Grafikken er langt fra så dårlig som det sies, og etter DS standard så er den helt ok. Spillet går også smooth.. (altså uten slowdowns).. Bryr du deg ikke om story så er det jo bare å kjøre bil. Det hadde vært MYE bedre å plukke opp mario kart f.eks. men alikevel

er dette en helt ok racer til DS.

 

Noe som ikke kan sammenliknes med ps2, xbox.. osv. Men man kan ikke forvente pc grafikk på den. Heller ikke samme mengde innhold.

 

Spillet kunne vært ufattelig mye bedre.. og jeg er ingen fan av hverken EA, eller NFS.

 

Men jeg får følelsen av at spillet blir rammet av at det heter need for speed.

 

På samme måte som dere sier et spill ikke skal få ekstra bra pga. et navn (noe jeg er helt enig i), så skal det heller ikke straffes fordi det har et navn.

 

3/10.. 4/10.. helt greit..

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Du svarte forøverig ikke på spørsmålet mitt. Har du i det hele tatt spilt spillet på DS, og kan du i så fall nevne et dårligere spill (gjerne til DS)? Eller baserer du uttalelsene dine på andres meninger og/eller forventninger?

 

Jeg har prøvd spillet på ds. Det er på ingen måter imponerende. Storyen er et gjesp, musikken er ikke veldig god. Men det er ting som ikke er så ille. Grafikken er langt fra så dårlig som det sies, og etter DS standard så er den helt ok. Spillet går også smooth.. (altså uten slowdowns).. Bryr du deg ikke om story så er det jo bare å kjøre bil. Det hadde vært MYE bedre å plukke opp mario kart f.eks. men alikevel

er dette en helt ok racer til DS.

 

Noe som ikke kan sammenliknes med ps2, xbox.. osv. Men man kan ikke forvente pc grafikk på den. Heller ikke samme mengde innhold.

 

Spillet kunne vært ufattelig mye bedre.. og jeg er ingen fan av hverken EA, eller NFS.

 

Men jeg får følelsen av at spillet blir rammet av at det heter need for speed.

 

På samme måte som dere sier et spill ikke skal få ekstra bra pga. et navn (noe jeg er helt enig i), så skal det heller ikke straffes fordi det har et navn.

 

3/10.. 4/10.. helt greit..

7513326[/snapback]

 

Man kan da vel ikke være sympatisk med karakterer når det gjelder grafikk :huh:

Lenke til kommentar
Grafikk er ikke alt.

7513400[/snapback]

 

Nei, det er da ikke det jeg sier! :p men det som ble sagt var jo at grafikken ikke var så dårlig på spillet (i forhold til andre ds spill). Og at man derfor skulle gi en høyere karakter på grafikken. Det mener hvertfall jeg blir helt feil!

7513494[/snapback]

Grafikk er mer enn bare hvordan spillet ser ut. Om du leser omtalen, ser du at han klager på at spillet tegner opp nye ting utrolig treigt, og at dette gjør det vanskelig å f.eks. ta en rask titt ned på dashbordet.

Lenke til kommentar
Grafikk er ikke alt.

7513400[/snapback]

 

Nei, det er da ikke det jeg sier! :p men det som ble sagt var jo at grafikken ikke var så dårlig på spillet (i forhold til andre ds spill). Og at man derfor skulle gi en høyere karakter på grafikken. Det mener hvertfall jeg blir helt feil!

7513494[/snapback]

Grafikk er mer enn bare hvordan spillet ser ut. Om du leser omtalen, ser du at han klager på at spillet tegner opp nye ting utrolig treigt, og at dette gjør det vanskelig å f.eks. ta en rask titt ned på dashbordet.

7513632[/snapback]

 

nettopp! ;)

Lenke til kommentar

Når man finner ett spill som har 9/10 og 10/10 her på gamer, bruker ofte artikkelen å vere veldig lang og bra.

 

burde den egentlig ikke vere det på 1/10 også? Isteden for, som mange 1/10 annmeldelser jeg har sett, er for det mesten slik:

 

"Å herregud, jeg tror jeg må spy, dette spillet har rabies å jeg har det så vondt, herregud, grafikken er ikke slik som slik, å jesusu kristus jeg får vondt i trynet, å helvete nei jeg klarer ikke skrive mer. Ps jeg likte ikke musikken."

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor alle sammenligner med IGN og Gamespy osv, de gir jo alle spill 7/10 / 8/10 uavhengig av hvor dårlig det er. Tipper EA har kjøpt og betalt hele greia. : - D

7512870[/snapback]

 

 

Faktisk så presterte ign og gi Gothic 3 4,9... Et spill som hvertfall burde hatt 8 (som det fikk her på huset).

 

Men IGNs karaktere er jo som regel helt tullete, enten den ene eller andre veien..

 

btw: Finnes det i det hele tatt noen gode bilspill på ds? (da regner jeg ikke mario kart som et bilspill.)

Lenke til kommentar
Ganske enig med deg.

Faktisk så likte jeg ikke anmeldelsen i det hele tatt. Virket veldig uprofesjonell. Jeg hadde aldri blitt påvirket av den. Anmelderen skal være så objektiv. Og jeg tviler STERKT på at spillet fortjener 1/10, for jeg har sett MANGE spill som er mye dårligere en Need for Speed Carbon: Own the City, og mange av de har fått høyere score.

7513123[/snapback]

For det første. Omtaler skal ikke være "objektive". Det finnes ingen objektiv sannhet om et spill, og følgelig er alt du får en anmelders synspunkt. Du finner ingen som etterstreber objektivitet på Gamer.no, det vil heller ikke forandre seg. Vi forteller hvorfor (eller i dette tilfellet hvorfor ikke) vi liker et spill.

 

For å uttale seg som du gjør her regner jeg med du har spilt spillet (hvis ikke blir kommentaren din fullstendig verdiløs)? I så fall: Kan du forklare meg hvilke elementer som fungerer tilfredsstillende i nevnte tittel (på DS, ikke PSP, to helt forskjellige spill, PSP-versjonen er betydelig bedre)? Jeg har ikke sagt at det ikke kan finnes enda dårligere spill der ute, 1 er ikke en karakter som bare kan brukes på verdens dårligste spill, det er en karakter som settes på spill som befinner seg på bunnen av bunnen, katastrofale spill.

 

Igjen, vær gjerne uenige med karakteren/omtalen, men da bør man kunne forvente at dere a) Har spilt spillet lenge nok selv (på DS), og b) Forklarer hvorfor spillet ikke er "katastrofalt dårlig". Alt annet blir tomprat.

Lenke til kommentar
Faktisk så presterte ign og gi Gothic 3 4,9... Et spill som hvertfall burde hatt 8 (som det fikk her på huset).

 

Men IGNs karaktere er jo som regel helt tullete, enten den ene eller andre veien..

 

 

Ign's karakter er absolutt fortjent.

 

For å være helt ærlig. Hvis det er ett spill her i verden som fortjener 1/10 så er det gothic 3. Spillet skulle aldri vært gitt ut i det heletatt før de hadde rettet den ufattelig store mengden bugs. Jeg har aldri vært borti verre.

 

Jeg mener gothic er gitt bra karakter fordi det er bra når det fungerer. Som er så og si aldri.

 

En kamerat av meg kjøpte den villeste power pc'n, så gothic kjører "smooth". Alikevel føles det som spillet hakker. Man blir også eid av villsvin pga det råtne slåssesystemet. Og fiender flyr gjennom vegger. Man kan faktisk drepe fiender gjennom veggen. Hvis man på en eller annen måte er frekk mot noen kan man ikke gjøre det opp igjen. Og en by er invandert av orker.. Du kan ikke bare drepe dem.. nei.. du må snakke med sjefsorken først.. som på en eller annen måte nektet å dø. Han hadde det minste mulige liv igjen.. slo og slo.. men nai.. han kunne ikke dø.

 

 

Det spillet kunne fortjent 8-9 om de hadde fikset alle de latterlige problemer FØR spillet ble gitt ut. Men ettersom de ikke fikse de før, så går man å kjøper et spill hvor man omtrent må vente et år med patching før det er spillbart.

 

Gothic 3 er tidenes verste spill som har fått bra karakter. Gothic 3 er katastrofalt.

 

Regner med å få se noen sinte tilbakemeldinger nu, men se på fakta. Spillet skulle vært gitt ut mye senere, så hadde det faktisk kunnet vært en utfordrer til oblivion.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i alt aasgård har sagt, ingen har dere spilt spillet og derfor har dere ingen rett til å si noe imot hans anmeldelse og at den ikke fortjener 1/10. Kan tenke meg at alle dere er fanboys som ikke kan tro at et NFS spill fikk 1/10.

 

Jeg har spilt spillet.. jeg er ingen fan av NFS, men jeg mener likevel spillet fortjener bedre enn 1. Det er spillbart.

 

1 av 10 er som filmen dis hvis noen har sett den... som i sin tid dagbladet nektet å gi terningkast fordi den kunne bli betraktet som film om de gjorde det.

 

det er virkelig katastrofalt dårlig.. vet det blir feil og sammenlikne film og spill.. men nfs own the city er langt ifra så dårlig.

 

Jeg mener ikke man skal løpe og kjøpe spillet.. langt ifra.. men jeg synes heller ikke det er så katastrofalt som man her skal ha det til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...