Gå til innhold

Hva betyr "et par" for deg?

"Et par" betyr:  

356 stemmer

1. 1. "Et par" betyr:

• to, verken mer eller mindre
      151
    • to til tre
      99
    • to til fire
      103

Anbefalte innlegg

Skrevet
Et par kan strekke seg helt opp til 6 for meg i visse sammenhenger

7507647[/snapback]

Tenk deg hvis du skal kjøre frem bilen når noen skal feste på en campingvogn eller henger da. Så sier de til deg " kjør frem bilen et par meter da" og så stikker du seks meter bortover. :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hva det gjelder, som psilocybe sier betyr jo "et par" når det blir brukt om øl fort ganske mye. Uansett tror jeg selv at jeg bruker "et par" og "to-tre" om en annen om de samme mengdene, altså i de tilfellene hvor jeg tror det blir to, men kan bli tre.

Skrevet

Det er jo helt avhengig av kontekst.

Når noen sier "et par sko" så tenker jeg ikke to til tre sko. Sier noen "et par hundre" så annser jeg det som et anslag som betyr "ca. 200".

For meg er nok svaret "to, hverken mer eller mindre". Men det blir jo helt avhengig av kontekst. Sier jeg et par øl så kan det fort bety ti.

Skrevet

hvis jeg snakker om "et par pils" snakkes jeg om en 6 pakk da....men snakker jeg om sko så blir det to sko liksom...det må beregnes ut i fra situasjon...derfor svarte jeg 2-4

Skrevet

Hadde jeg husket vgs-VB-en min, skulle jeg laget en IF-morsomhet med øl og par nå. Dessverre har den gått i glemmeboka, så jeg overlater oppgaven til noen andre.

Skrevet
Spørs jo på hvordan det brukes da...

Et par som i et kjærestePAR er jo ikke akkurat 2-3 personer i min bok :p. Men hvis det er snakk om, som du nevner, et par hundrelapper, et par timer eller noe sånt, kan det godt være med enn 2.

7506885[/snapback]

Enig! :whistle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...