Gå til innhold

Skole PC - Hvordan få fulle rettigheter?


Eijnar

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har en laptop fra skolen, som jeg delvis har kjøpt. Problemet er det at brukeren min ikke får tilgang til alt. Hovedproblemet er at jeg vil avinnstallere Trend Micro OfficeScan som ligger på PC'en. Programmet er helt elendig og sluker alt for mye minne. Vil heller gå over til AVG.

 

Men når jeg skal avinnstallere Trend får jeg opp forespørsel om passord. Noen som vet hvordan jeg kan gå uten om dette og fjerne hele sullamitten?

 

 

Mvh.

Einar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg veit desverre ikkje korleis du kan få sletta Trend men eg må seie at å gå over til AVG er veldig bra. Eg har alltid brukt det og det tar nesten ikkje minne og det er veldig effektivt. Om du skal ha betalt versjon av AVG så er det nok men om du berre skal ha gratisversjonar så er det å foretrekke å ha Crap Cleaner som ja, crap cleaner, Og eg liker å ha Ad-Aware som backup virusprogram sidan det ikkje er alltid at AVG fjernar alle virus og spyware.

 

Alle desse programma er eller fins i lovlige gratisversjonar på nettet.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare Adminrettigheter som er problemet her. TrendMicro har lagt inn en funksjon der man må skrive passord for å avinstallere TrendMicro produktene. Dette er sikkert for å sikkre det slik at uvedkommende ikke skal avinstallere den. Det er det også i PC-Cillin 2007. Helt sikker på at det ikke er den du mener da?

Lenke til kommentar

Passordet du blir spurt om er et eget administratorpassord for Trend Micro Officescan. Dette er fordi Officescan på skolen er sentralt administrert, og passordet er der for å hindre det fra å bli avinnstallert.

 

Hvis du nå ikke skal bruke laptoppen på skolenettverket så må du enten slette Trend filer og registryinnstillinger manuelt, eller du må ta med deg laptoppen til skolen og få en administrator til å avinnstallere det. Tviler på at du får passordet da dette sannsynligvis er felles for alle Trend-innstallasjonenen på skolens maskinpark.

 

Trend Officescan er forøvrig et utmerket produkt som har holdt vårt 25000 maskiner virusfri i maaaange år. Eneste "ulempen" er vel at det koster penger.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

På skolen min (sikkert andre skoler og), så blir allt annet en det som skal være på pc'ene slettet når man slår de av. Så ting man innstalerer eller laster ned forsvinner. Hva må jeg gjøre for å fjerne dette?

 

edit: de kjører forresten Windows 2000

Endret av Killa833
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...