Gå til innhold

etter mye tull og mas har jeg fått raid til og virke. men de


SAMU3L

Anbefalte innlegg

Hei

Etter mye tull og mas har jeg fått raid til og virke med mine 2x WD 180gigz med 8mb cache. Jeg flasha HK til den nyeste bios og installerte fersk XP. Det står at den "unllocated disk space" er 335gig(jeg trodde det sku være nærmere 350gig da men...?)

Det er UMULI og formatere, har prøvd partition magic og vanli. Kommer error på slutten som sier, The Format Did Not Complete Successfully.

Hva er alternativa mine? Er lei av og styre med dette nå;(

Håper på non svar denne gangen !

Takk på forhånd;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallå du!

 

Dette hørtes kjent ut, selv om jeg hadde det i MYE mindre skala.

Bakgrunn:

Jeg kjøpte en Adaptac-1200U (trur jeg den het) ATA-RAID kontroller,basert på HPT 370/371. Satte på to stykk WD 20GB 5400 rpm.

Drøfting:

Jeg hadde akkurat samme problem, skulle formatere de ~40GB, men helt på slutten, etter 99% fikk jeg samme feil. Byttet på master/slave, kanalene, strømkabler, la inn forskjelleige drivere etc. etc. Prøvde diskene alene UTEN RAID og like jævlig dårlig.

Konklusjon:

Jeg tok kontakt med Adaptec som ga meg en liste over ting jeg skulle prøve, som jeg utførte i tur og orden, men som ikke ga ønsket resultat.

 

[Løsning]

Det endte med at jeg måtte bruke REFERANSE-BIOS fra HPT, og da funket det som det skulle med én gang.

[/Løsning]

 

Virker som du har en on-board controller, så da vet jeg ikke hva du kan gjøre egentlig, men håper dette innlegget hjelper deg på vei!

 

PS: ang size: _Oppgitte_ 180GB = 180 000 000 000 = 167,64 _faktiske_ GB. Ganger man dette med 2 får man altså 335,28GB.

 

Edit: La inn info om GB på diskene..

 

[ Denne Melding var redigert av: Sub-Lock på 2002-11-20 08:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 19:22, skrev trn100:

Sjekk også at du har siste drivere til raid-controlleren samt SP1 til XP... Selv har jeg nettopp lært at XP uten SP1 ikke har standrad støtte for større disker enn 137GB, og selv om dine disker står i et raid kan det kanskje være en kombinasjon?


 

Ehm, mener du en disk på 137GB eller tillsammen 137GB? For jeg har 160GB fordelt på 2 disker uten å ha installert SP1.

Lenke til kommentar

CaSh skrev (2002-11-20 22:12):

Ehm, mener du en disk på 137GB eller tillsammen 137GB? For jeg har 160GB fordelt på 2 disker uten å ha installert SP1.

 

Jeg har 3x200GB... Satte opp 2 av dem i raid som fungerte helt fint ved å trykke F6 og installere controller-driveren, den som sto på IDE0 ble bare ikke større enn enn 137GB før jeg installerte SP1...

 

Edit! Det var kanskje ikke meg du spurte??? :smile: Sorry!

 

[ endret av trn100 den 2002-11-20 23:59 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...