Gå til innhold

MasterIt.no - ny (billig?) nettbutikk?


Anbefalte innlegg

Sendte mail til dem 13/12, med noen ganske greie spørsmål. Har sendt to "purringer", og enda ikke fått svar. Mener ikke å si at det er en svindlerbedrift, eller at folk bør holde seg unna, men synes dette var svært dårlig.

 

Fant også noe merkelig på kundeservicesiden deres:

Reklamasjoner

 

Reklamasjoner må skje innen 8 dager fra fakturadato via [email protected]

De er vel påbudt å ha 2/5 års reklamasjon?

Returrett skal vel også være på 14 dager, om det er det de mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter min mening grenser noen av innleggene i denne tråden til det usaklige. Det å i det hele tatt hevde at en bedrift er en svindelbedrift burde det være en høy terskel for. Jeg vet hvem som står bak MasterIT, og jeg kan forsikre alle om at dette er et meget seriøst foretak med 20 mill. ++ i årlig omsetning.

De har hatt litt problemer med levering helt i starten, men dette er nå fikset opp i.

Har selv kjøpt to skjermkort og to disker der, og har kun positive ting å  si om dem. God service, og priser som stort sett ingen kan matche.

 

Det er kanskje en god ide å gi nye nettbutikker en sjanse utover å bestille, for deretter å rope ulv, ulv før det har gått 24 timer.

 

Kjenner at jeg blir litt provosert av hvor enkelt det er å stemple noen som svindlere uten at det ligger noe håndfast til grunn.

 

Som tidligere nevnt, da har hatt litt problemer med sine distrubutører, og det er grunnen til at de ikke har vært i stand til å levere som forventet. Dette er nå ordnet opp i.

 

Og hvis noen lurer, nei, jeg jobber ikke for Master IT.

7533533[/snapback]

 

 

Helt sant en skal være forsiktig meg og rope om svindel osv ....

Men når en ligger inn en reklame banner på ett så stort nett sted som hw.no bør en gjerne sørge for at lager er i orden da en på det tidspunkt er billigst i hele norge på aktuelle produkt , det kan gjerne også være ett tips til dem om at de får flere enn en person som kan besvare spm via tlf/mail.

 

 

Min sak har faktisk ordnet seg , jeg har fått ny disk og i tillegg pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Bestilte en WD 500GB RE2 disk fra Masterit.no.

 

Fikk aldri leveringsinfo eller noen disk, men etter noen purringer viste det seg at kontaineren de hadde sendt til posten, hadde blitt stående igjen en eller annen plass. Alt var altså posten sin feil. Han jeg snakket med i telefon var forøvrig meget behjelpelig, så alt i alt har jeg et godt inntrykk av dem. Det virker også som at firmaet er ganske lite. Men dette kan jeg jo helt klart ha tatt feil av.

Lenke til kommentar
Bestilte en WD 500GB RE2 disk fra Masterit.no.

 

Fikk aldri leveringsinfo eller noen disk, men etter noen purringer viste det seg at kontaineren de hadde sendt til posten, hadde blitt stående igjen en eller annen plass. Alt var altså posten sin feil. Han jeg snakket med i telefon var forøvrig meget behjelpelig, så alt i alt har jeg et godt inntrykk av dem. Det virker også som at firmaet er ganske lite. Men dette kan jeg jo helt klart ha tatt feil av.

7540680[/snapback]

 

 

Haha,"Posten sin feil".Merket meg at den er ganske vanlig blant tvilsomme firmaer...

Lenke til kommentar

Hei,

 

Tenkte jeg kunne dele min erfaring om MasterIT.

 

Onsdag den 6\12 la jeg inn min bestilling host Master IT, endel HD'er og nesten en komplett maskin. Snakket med en som heter Ivar over tlf i forkant av bestillingen for å virkelig få bekreftet at de hadde alle delene på lager(Intel E6600 hadde de blant annet over 2000stk av). Fikk da opplyst at jeg skulle motta delene innen fredag den 8/12.

 

Pengene fra konto ble også trukket den 6\12. Ikke reservert slik som eksempelvis Komplett.no og Psdata utfører.

 

 

Tiden gikk, jeg fikk ikke delene fredag 8/12. Jeg kom ut i neste uke, ringte å purret, fikk beskjed om at pga. stor pågang de siste dagene hadde de ikke fått sendt noen av pakkene slik som jeg var blitt lovet. Men jeg skulle motta alle delene mine før helgen.

 

Fredag 15\12 fikk jeg en pakke, men da jeg pakket den opp bestod den bare av under halvparten av tingene jeg hadde bestillt. Ringte igjen inn og purret og snakket Ivar igjen. Da fikk jeg beskjed om at pakken var sendt for flere dager siden, men posten hadde "glemt alle pakkene i en kontainer" som hadde stått i en uke. Etter et par mail(som ikke ble besvart) og et par nye samtaler fikk jeg også et nytt sendingsnummer for resten av delene. Jeg snakket på nytt med Ivar og han bekreftet at alle delene skulle være inni denne siste pakken.

 

Onsdag 20\12 fikk jeg en ny pakke. Men her kom kun HDene. Prosessoren, minne og UPS'en manglet. Jeg ringte Ivar opp, og fikk beskjed om at det nå skulle være 2 pakker(ikke 1 som han spesifiserte til meg tidligere). Og at denne pakken var sendt sammen med den jeg mottok på Onsdag. Her skyldte han igjen på transportfirmaet. Da jeg spurte om hvorfor jeg ikke fikk oppgitt 2 sendingsnummer, klarte han ikke å svare på dette, og fikk plutselig dårlig tid, så jeg måtte ringe han opp igjen 10 min senere. Dette gjorde jeg, men fikk da ikke svar. Prøvde flere ganger onsdag\torsdag også.

 

Fredag 22\12 ringte jeg han opp så fikk såvidt snakket med denne Ivar igjen. Fikk beskjed at det var transportfirmaet sin feil, og han sku igjen ringe å snakke med dem, for å så ringe meg opp 30 min senere. Noe han ikke gjorde. Prøvde å ringe han opp igjen utover fredagen og lørdagen, uten resultat.

 

Oppsummering:

Nå er det 18 dager siden jeg sendte min bestilling, jeg mangler enda noen deler som de bekreftet at jeg skulle ha motatt for 16 dager siden. Delene jeg fremdeles ikke har mottatt har de trukket meg for 18 dager siden. Gjentatte ganger har personen ved navn Ivar oppgitt feilaktige opplysninger til meg.

 

 

Ut i fra det jeg har skrevet, trenger jeg vel ikke å gi min konklusjon, lar personer som leser dette innlegget dømme firmaet ut i fra direkte hendelser istedenfor meninger.....

 

Edit 28.12.2006:

Etter noen samtaler med Ivar, har jeg nå motatt nesten alle delene, bortsett fra en UPS. Har også motatt en WD500GB HD, til en verdi av 1300,-(MasterIT.no egen pris) som kompensasjon for bla. leveringstiden. Tolker dette som at MasterIT prøver å etablere seg i et krevende marked, hvor de ønsker å bli omtalt som et selskap med god moral, på tross av problemer med leveringstid.

 

 

God Jul

ATG

Endret av ATG
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jkeg skal tro i denne saken jeg. Stoolman roser butikken, noe som er bra. Mens nesten alle andre har hatt dårlige erfaringer.

Kansje dårlige interne rutiner?

 

En liten ting jeg lurer på:

Hvordan kan de vite at de har 20mill+++ i omsettning når de akkuratt har startet. (altså ikke holdt på et år...?)

En annen ting jeg finner merkelig er at masterIT skal ha 2000 core 2 duo på lager, det er faktisk dobbelt så mange som Norek har inne.

Hvis vi sier at hver C2D 6600 koster 2000 i innkjøp betyr det at MasterIT har betalt 4000000, eller noe under en 5 del av budsjettet sitt på 20000000+++ på C2D 6600, noe jeg finner usansylig. Nå kan det jo hende at disse varene ligger på et lager som ikke er dems lager, men da har han heller ikke 2000 slike prosessorer på lager.

Kansje det ikke er en svindel bedrift (noe jeg egentlig ikke tror det er) men jeg vil ikke legge igjen så mye som en krone der.

Endret av Tobbi
Lenke til kommentar

Lest litt mere rundt.

 

Ifølge microsoft er *fjernet av moderator*en "annbefalt microsoft forhandler" i norge og er ført opp med hjemmesiden www.masterminds.no samtidig som mailadressen hans er ført opp som [email protected] så jeg konkluderer altså med at *fjernet*i alle fall er en medarbeider i masterit.no

 

Motig, en bruker på forumet påstår i denne tråden at *fjernet* er en "storsvindler"

"Om man er nordmann eller utlending spiller ingen rolle. Svindlere finnes overalt, og å tro at innvandrere er noe verre enn andre blir både rasistisk og fordomsfullt. Noen som har hørt om *fjernet* Begge er NORSKE storsvindlere, og kjente navn her på hw.no-nettverket. Begge har svindlet vanlige folk for tusener av kroner, altså noe ganske annet og mye alvorligere enn å legge ut en mobiltelefon til for høy pris. "

 

 

 

Ny tråd hvor noen kaller *fjernet* en svindler:

her

 

Topline heter foresten den nettbutikken med *fjernet*

Lenke til kommentar

Vi kan godt ta det litt roligere med eventuelle svindebeskyldninger og konkrete personnavn. Selv om noen her har mistenkelige erfaringer, så betyr ikke det at firmaet er et svindelforetak. Uskyldig til det motsatte er bevist, osv.

 

Kom heller med flere erfaringer, gjerne positive (om de finnes).

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte litt HW hos Topline i gamle dager, det fikk bra et par ganger så skar det seg fullstendig, jeg dro opp i butikken og tok et par 19 tommer siden jeg ikke fikk de varene jeg hadde betalt. Ivar var en superhyggelig fyr men ljuger som faan, hadde aldri en post sendingsnr eller noe referanse til varer som ble "borte" i posten. Butikken gikk sef konk etter en stund. Er vel litt typisk at de som er gode på svindel er hyggelige karer, er vel derfor de klarer det :-(

Lenke til kommentar
... dette er et meget seriøst foretak med 20 mill. ++ i årlig omsetning.

7533533[/snapback]

Jeg er for å gi nye sjapper en sjanse, men må samtidig ærlig innrømme at dette virker betryggende :)

7533675[/snapback]

 

20+ mill omsetning? Det høres jo ut som et lite gatekjøkken:-)

 

Men når det er sagt så skal alle få en sjangse, og jeg kan forstå at en liten websjappe kan få problemer med å håndtere unormalt mye omsetning i travle juledager:-) Spesielt når hw.no folket er så til de grader på hugget og forventer de absolutt beste prisene på nett og på døren levering dagen etterpå:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...