Gå til innhold

Problemer med djuice musikk


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lastet ned en del sanger via Djuice musikk, men nå får jeg ikke spilt dem av lenger. Når jeg går på filbehandling og Lyder og prøver å åpne en av de sangene jeg har kjøpt for en stund siden får jeg meldingen:

 

"Kan ikkke brukes lenger. Slette fil?"

 

Virker som om lisensen kan gå ut etter en stund eller noe. Andre som opplever dette? Jeg vet at jeg kan laste ned sangen på nytt gratis, men er veldi irriterende å måtte laste ned sangen på nytt ofte. Mobiltelefonen min er en Sony Ericsson W810i.

 

Når jeg prøver å finne filene i musikkavspillingen så finnes filene ikke der i det heletatt. Veldi irriterende, jeg har tross alt kjøpt en sang, ikke en sang jeg kan høre på i en tidsbegrenset periode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har lastet ned en del sanger via Djuice musikk, men nå får jeg ikke spilt dem av lenger. Når jeg går på filbehandling og Lyder og prøver å åpne en av de sangene jeg har kjøpt for en stund siden får jeg meldingen:

 

"Kan ikkke brukes lenger. Slette fil?"

 

Virker som om lisensen kan gå ut etter en stund eller noe. Andre som opplever dette? Jeg vet at jeg kan laste ned sangen på nytt gratis, men er veldi irriterende å måtte laste ned sangen på nytt ofte. Mobiltelefonen min er en Sony Ericsson W810i.

 

Når jeg prøver å finne filene i musikkavspillingen så finnes filene ikke der i det heletatt. Veldi irriterende, jeg har tross alt kjøpt en sang, ikke en sang jeg kan høre på i en tidsbegrenset periode.

7455770[/snapback]

 

 

Er visst en sperre som gjør at du kun kan høre filen x-antall ganger før den "går ut"... skulle gjerne visst hvorfor det er en slik sperre. På grunn av denne sperren så godtar ikke min K800i å bruke disse filene som ringetoner :thumbdown: Håpløst....

 

Noen som vet en vei rundt denne sperren?

Lenke til kommentar

Er visst en sperre som gjør at du kun kan høre filen x-antall ganger før den "går ut"... skulle gjerne visst hvorfor det er en slik sperre. På grunn av denne sperren så godtar ikke min K800i å bruke disse filene som ringetoner  :thumbdown:  Håpløst....

 

Noen som vet en vei rundt denne sperren?

7475922[/snapback]

 

Høre på X antall ganger? Det er jo håpløst da. Det står det jo ingen ting om når jeg kjøper sangen. Når jeg kjøper en sang så regner jeg jo med at jeg kan høre på den så mye jeg vil.

Lenke til kommentar

Er visst en sperre som gjør at du kun kan høre filen x-antall ganger før den "går ut"... skulle gjerne visst hvorfor det er en slik sperre. På grunn av denne sperren så godtar ikke min K800i å bruke disse filene som ringetoner  :thumbdown:  Håpløst....

 

Noen som vet en vei rundt denne sperren?

7475922[/snapback]

 

Høre på X antall ganger? Det er jo håpløst da. Det står det jo ingen ting om når jeg kjøper sangen. Når jeg kjøper en sang så regner jeg jo med at jeg kan høre på den så mye jeg vil.

7476681[/snapback]

 

Det er bare tull at du ikke kan høre på disse sangene så mange ganger du vil! Det er derimot en sperre slik at du ikke kan bruke sangene på en annen telefon og du kan bare laste dem ned til en pc fra djuice-sidene.

Hvis du har problemer med sangene så ring kundeservice! Om ikke annet så skal du ha pengene tilbake.

Lenke til kommentar

Referer fra filinformasjonen på min K800i som jeg henter ut fra en fil jeg lastet ned fra Djuice Musikk:

 

Navn: <filnavn>

Mottatt: 05-nov-2006 10:31

Filstørrelse: 1,6 MB

Lengde: 03:36

Filtype: m4a

Plassering: Telefonminne

Aktiveringsstatus: Låst opp

Distribusjon: Begrenset

 

Går inn og ser på detaljene på aktiveringsnøkkelen som de i dette tilfellet kaller U_24, og får følgende info:

 

Visning: Ubegrenset avspilling

Gjenstående bruk: 9995

Kjøring: Ubegrenset

 

På grunn av at det ikke er ubegrenset på punktet "Gjenstående bruk" så godtar ikke K800i å bruke denne filen som f.eks. ringetone.

 

Får følgende feilmelding fra telefonen når jeg forsøker å sette denne som ringetone: "Denne filen bør ikke brukes som en innstilling. Du kan bare bruke den et gitt antall ganger."

 

Er det bare jeg som har dette problemet??

Lenke til kommentar
På grunn av at det ikke er ubegrenset på punktet "Gjenstående bruk" så godtar ikke K800i å bruke denne filen som f.eks. ringetone.

 

Får følgende feilmelding fra telefonen når jeg forsøker å sette denne som ringetone: "Denne filen bør ikke brukes som en innstilling. Du kan bare bruke den et gitt antall ganger."

 

Er det bare jeg som har dette problemet??

7482271[/snapback]

 

Jeg har også samme problem, går ikke ann å bruke sangene som ringetone, varslingstone osv. Har W810i.

Lenke til kommentar

Sendte en mail til Telenor Kundeservice angående dette problemet og fikk følgende svar:

 

Hei xxxxxxx,

 

Takk for henvendelsen!

 

Musikken du har lastet ned kan ikke benyttes som ringetone, på grunn av det strenge systemet plateselskapene har på rettighetene.

 

Du kan foreløpig også bare spille av filen på din mobiltelefon. Vi jobber med en løsning for såkalt dual delivery der du kan spille av filene du laster ned på f.eks PC, mp3-spiller etc. Du kan laste sanger over til PC-en din og lagre den der hvis minnekortet ditt blir

fullt for så å overføre senere.

 

 

Vi beklager ulempene rundt dette, og ønsker deg samtidig en riktig fin dag!

 

 

Med vennlig hilsen

Ann Skaug

Kundeansvarlig i Telenor kundeservice for mobil.

 

 

 

Har sendt et svar tilbake for å spørre om hva som er det store problemet med å få spilt av filen når noen ringer kontra det at man må trykke "play" for å spille den av... Er tross alt samme telefon. Noen her som kan forklare meg forskjellen med tanke på rettigheter her? Filen spilles jo fortsatt av på kun en telefon. Eneste forskjellen er at den spilles av når noen ringer meg i stedet for at jeg selv må gå inn for å spille av filen. Rart svar :hmm:

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Telenor mobil og grunnen til at man ikke kan bruke nedlastet musikk som ringetone på mobilen er fordi "plateselskapene har bestemt dette".

 

Så sånn er det... du kjøper en vare som selger bestemmer hvordan du kan få bruke. Du får lov til å spille den av på mobilen, men å bruke den som ringetone på samme mobil er ikke lov... forstå det den som kan... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...