Gå til innhold

Zelda TP - Forumets Hjelpetråd!


Oz370

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

For å ladde opp Dominion roden må du gi Ilia hukomelsen tilbake. Dette gjør du ved en liten "trading" sequense. Når du har gjort Temple of Time og fått Dominion rode går du til Kakariko og snakker med folkene i hovedhuset (rett ovenfor light spirit spring). De forteller det at du må følge sporene tilbake for å gi henne hukommelsen tilbake. Du får fortalt om en statue som Ilia hadde med seg. Du blir oppfordret til å dra til Telm, og får med et brev fra Kakariko. Dra til Telmas bar og vis dette brevet til henne. Hun gir deg et gjeldsbrev som du gir til legen som behandlet henne. Gå inn og snakk med han. Han husker ingen ting. Vis han så gjelds brevet og han blir redd og flytter seg. gå inn i rommet og forvandle deg til ulv. Sniff da på medesinflekken og du får et spor å følge. Følg dette til Telmas bar, der Telmas katt sitter og venter. Hun forteller at hun mistet den statuen du vil finne, men at røverhundene (døde skjellethunder) viser seg utenfor hovedgaten til Hyrule ved midnatt. Gå ut som ulv og vent. Bruk B attack og drep hele pakket. Få statuen og ta den med til Ilia. Hun husker nå brøkdeler og en gammel gjemt landsby hvor veien er sperret. Darbus sier han skal hjelpe og drar avgåder. Dra yt på Hyrule field på feltet der du hadde hestekamp mot den store stygge tidligere i spillet. Over Bridge of Eldin, og følg der til du kommer til en mindre bru. Rett over der er der en liten inngang hvor Darbus venter. Han slår sønder og sammen steinrøysen som blokkerer veien. Han sier så at der er noen monster du må ta hånd om først. Anbefaler å knerte så mange du kan med pil&bue og sniper siktet ditt, før du tar til sverd kamp. Når alle er død kommer en gammel kone med navn Impaz ut og takker deg. Gå inn i huset hennes og ta ut Dominio rode. Hun kaller det "messenger of the royal family of Hyrule" og gir deg en bok og en "medaljong". Ta denne med og vis den til Ilia. Hun får nå hukommelsen tilbake.

 

Gå så ned i kjelleren i samme hus og snakk med kisen der. Vis han boken du fikk. Han vil forsøke den, men ingen ting skjer. Han går, og dominio roden lader seg opp igjen.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
After exiting the Temple of Time, Ooccoo will inform you that the Dominion Rod has run out of juice. Trek to Telma’s bar and check the map on the table to learn the location of Shad, who is currently researching an odd statue in Renando ‘s basement at Kakariko Village.

 

linky

 

:whistle:

Lenke til kommentar

Og hvis du fisker i båten, må du holde inne b når du kaster og slippe den når du er halveis i kastet forover. Så napper du i wiimoten for å lokke til deg fisken, og sveiver den inn med nunchucken. Når fisken hopper må du også, i motsetning til den lille fiskestangen, senke wiimoten for at snøret ikke ryker. Når du får fisken nærme nok båten kommer det opp en beskjed at du må trykke b + a for å ta den.

Lenke til kommentar

Vanskelig, men ikke umulig. Det som kan være umulig er det andre 8, 9 levlene av spillet som du kan gjøre "frivillig" :p

 

Jobber meg gjennom TP runding nummer 10 siden jeg fikk det i Desember i fjor. Ufattelig morsomt spill. I tillegg har jeg rundet OoT, Alttp, WW og Zelda 1 mellom alle øktene. Tror jeg er en anelse liten Zelda Fanboy :cool:

Lenke til kommentar
Da har jeg rundet det for andre gang. Fy søren for et spill. 99.9% tenker jeg, for jeg droppet alt i fiske greia utenom flasken og hjertebiten. Det rollergoal spillet på level 1-8 er bare umulig :(

9029704[/snapback]

 

Rollergoal? Hvilken minigame er dette snakk om? :hmm: Noe jeg ikke har fått med meg tydligvis :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

kan være noen har spurt om dette før, men vil ikke lese igjennom i fare for spoilers...

Jeg er i Tempelet og driver å redder de apene...

Har fått boomerangen og skal redde den apen i "edderkopprommet" (Rommet der apen er fanget på et platå etter å ha klatret ned 1 av tre hull i rommet (de andre 2 hullene er dekket med edderkoppnett)

 

Sånn jeg forstår det skal jeg bruke boomerangen til å frakte de den billen som eksploderer opp til nettet og sprenge det, for å så kunne hoppe ned til apen. Korrekt?

I så fall, hvordan! får det ikke til...

 

---LØST--- Bare jeg som var helt ubrukelig med lampa...

Endret av Footy
Lenke til kommentar

Første gang brukte jeg vel 40 timer, mer eller mindre rett gjennom. Men med alt så regner jeg med at jeg brukte totalt rundt 60 timer.

 

Nå som jeg har spillet det noen ganger så begynner det å løsne på seg. Er nå kommet til Temple of time og har brukt 10 timer. Regner med at jeg blir å ligge på rundt 14 timer fullført, uten å ta noe annet enn de 2 hjertebitene som finnes i vært tempel (ekslusivt siste tempel).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...