Gå til innhold

Wii er lansert i Norge (Wii)


Anbefalte innlegg

Hva er så spesielt med dette Wii greiene? Herregud hvor lei jeg er av alle innslagene om den i media.

7458463[/snapback]

 

Er jo bare det at det er en av de mest utradisjonelle konsollene på markedet per i dag, som ikke satser 100% på next gen med super grafikk og HD, men mer på spill som underholdning og engasjerende, derav Wiimoten som du bruker for å engasjere deg i spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Din butikk, ditt diktatur, ditt knefall.

7458188[/snapback]

Oh the h0rr0r, jeg gav ikke en hjernedød student lov til å kjøpe en konsoll så han kunne tjene en rask tusenlapp eller to :roll:

7458346[/snapback]

Eier du virkelig en butikk og snakker l33t språk? :roll:

 

Vet ihvertfall at jeg aldri ville kjøpt en Wii i en butikk som gir andre lengre bak i køen en Wii. Det handler ikke om at det er etisk eller ikke å selge til kunden som skulle selge den å QXL og ikke til den lille jenten, men det er jo faktisk førstemann til mølla uansett. Kan du kanskje vise meg til en lov der det står at du har lov til å nekte en person å kjøpe dine varer?

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Jau Wii er i boks =) spillt wii sports hele kvelden, bowlinga var det vi spillte mest =)

og golf, bokseing, resten var ikke så kult. Ble litt red steel spilling mot hvernadre men gikk litt tregt, forsatt litt for uvant med kontrolers. Gleder meg også til å spille et par GameCube spill jeg har kjøpt meg, som Star Wars Rogue squadron 2

 

Romjula er sikra for meg =)

 

Kjøpte min på elkjop i tromsø, fikk rundt 23 maskiner inn, og ble oversraska kor bilig elkjop sku være, 1995kr for wii og 449kr for spillene. I stede for online prisene hos komplett til 2599kr for wii og 590kr for spillene =)

Lenke til kommentar
Skrive "oh the h0rr0r" er elitespråk?. Er mer en gammel nok til å være din far, så ikke kom  her å lek spydig :)

 

Ingenting som tilsier at hvis man eier et firma så må man selge til den som kommer først. En selger har lov til å selge varene sine til den han vil :)

7459372[/snapback]

 

Joda, en selger kan selge til den han vil, men god selger etikk og kundebehandling går ut på å selge til den som står først i køen og ikke være selektiv med salget. Jobber selv på hotell. Når vi har bare 1 ledig rom, og lang kø på folk som vil ha det rommet, kan ikke jeg bare gå ut i køen, se ut i lufta og si " du skal få rommet". Først til mølla får først male heter det. Om jeg skulle had en Wii og selgeren bare hadde 1 igjenne, og jeg var neste, men selger hadde tatt Wiien og gitt den til mannen bak meg, hadde jeg klikka mongo sinna (tror ingen vil se meg mongo sinna).

 

Men men, unnskyld off topic, var ikke meningen, måtte bare sidet.

 

Jeg har nå fått min Wii i huset, så jula er reddet her. Har bare TP av spill, og Wii sports, men føler det er nok akkurat nå. TP har allerede okkupert nesten 13 timer av mitt liv, og er ikke over første dungeon. Skal jo sniffe, grave, lukte og se overalt, og da tar det sin tid. Regner med at når jeg er ferdig med hele TP, så har jeg brukt tilnærmet 200 timer på det. Tror jeg brukte totalt 120 timre på OoT første gang jeg spillet det rundt 100%. Nå bruker jeg vel 30 timer på OoT helt rundt, 100%.

 

I alle fall, Wii levde opp til mine forventninger og litt til. Kontrolleren er nærmest en forlengelse av armen, er lengesiden en kontroller føltes så naturlig så fort. Blir vanskelig å skal spille PS2 nå, når jeg er normalt skulle svinge kontrolleren rundt omrking overalt når jeg spiller med Wii.

Lenke til kommentar

Hvordan er multiplayerdelen på wiisports/wiiplay spillene? Støtter noen av de 4 kontrollere?

Og, har noen spilt noe annet enn TP? :p

Isåfall hvordan er de? Tenker spesielt på Rayman spiller og monkeyball.

Er fast bestemt på å kjøpe denne konsollen selv, men trudde elkjøpprisen kom til å vare, så dum som jeg var (pga eksamen) ventet jeg.

Nå har jo prisene økt..

Lenke til kommentar
Hvordan er multiplayerdelen på wiisports/wiiplay spillene? Støtter noen av de 4 kontrollere?

Og, har noen spilt noe annet enn TP? :p

Isåfall hvordan er de? Tenker spesielt på Rayman spiller og monkeyball.

Er fast bestemt på å kjøpe denne konsollen selv, men trudde elkjøpprisen kom til å vare, så dum som jeg var (pga eksamen) ventet jeg.

Nå har jo prisene økt..

7477835[/snapback]

 

Har ikke skaffet meg en selv. måtte på jobb isteden.

Men min svoger blei sparka ut av senga og dytta inn på elkjip, etter knappe 24 timer ga de opp med og prøve og holde den hemmelig til julaften og jeg og resten av familien har spilt wii sports.

 

First thing first.

Kontrollen er bedre enn jeg noen gang kunne ha forestilt meg.

 

Nummer 2,

Wii sports er og blir et nintendo "party" spill, og kan egentlig bare være umettelig gøy hvis man er to eller fler, greia med denne kontrolleren er at de andre i familien som ellers aldri pleier og spille video spill som min søster (som hadde en enorm egenskap til og få til super slag i tennis) og min niese (hennes datter på 9) har nå slått samtlige i husholdningen i bowling så det suser.

Dette kommer til og være nintendos styrke, de kan nå nettop klare og selge til de som aldri ellers tenker seg en Xbox eller PS3.

 

Angående multiplayer (vi hadde to kontrollere med hver sin nunchuck)

Så skriver jeg ned hvordan dette fungerer i wii sports,

 

Tennis støtter opptil 4 spillere, men alle trenger hver sin kontroll.

 

Bowling støtter opptil 4 spillere, og jeg tror man kan dele på en kontroll siden det er som kaster om gange.

 

Baseball er kun to player og begge må ha sin egen kontroller.

 

Golf støtter 4 spillere, en kontroll kan deles. (og er utrolig gøy)

 

Boxing støtter to spillere, og begge må ha kontroller med nunchuck. (det mest fysisk krevende spillet så langt)

 

Hvis folk lurer på kontrolleren, så kan jeg prøve meg og si, forestill deg det beste Eye-Toy spillet, men nå uten 99% av buggene fra kameraet, og den vil fortsatt være mye bedre enn du tenker.

Lenke til kommentar
Skrive "oh the h0rr0r" er elitespråk?. Er mer en gammel nok til å være din far, så ikke kom  her å lek spydig :)

 

Ingenting som tilsier at hvis man eier et firma så må man selge til den som kommer først. En selger har lov til å selge varene sine til den han vil :)

7459372[/snapback]

 

Joda, en selger kan selge til den han vil, men god selger etikk og kundebehandling går ut på å selge til den som står først i køen og ikke være selektiv med salget. Jobber selv på hotell. Når vi har bare 1 ledig rom, og lang kø på folk som vil ha det rommet, kan ikke jeg bare gå ut i køen, se ut i lufta og si " du skal få rommet". Først til mølla får først male heter det. Om jeg skulle had en Wii og selgeren bare hadde 1 igjenne, og jeg var neste, men selger hadde tatt Wiien og gitt den til mannen bak meg, hadde jeg klikka mongo sinna (tror ingen vil se meg mongo sinna).

Å ha et "førsteman til mølla" prinsipp får være helt greit, men jeg ville ikke latt det komme i veien for å se situasjonen ann, og vurdere selv hvem jeg ville solgt noe til. God etikk er dessuten avhenging av hva man gjør i den og den situasjonen, og ikke å følge blindt et prinsipp.

 

Selger følger prinsipp --> Selge Wii til grådig tenåring som er ute etter å tjene noen raske lapper..

 

Eller

 

Selger glemmer prinsipp --> Selger Wii til søt jente bak, som vil hjem å spille me familien, evt. veninnene :)

 

Anywayz, det var offtopic det. :)

 

Kompis av meg tok med Wii'en sin på skoln idag! kjempe gøy, iallefall tennis ;D

føler mye potensiale her :)

 

Noen som vet når neste leveranse er, eller no? :)

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar
Selger følger prinsipp --> Selge Wii til grådig tenåring som er ute etter å tjene noen raske lapper..

 

Eller

 

Selger glemmer prinsipp --> Selger Wii til søt jente bak, som vil hjem å spille me familien, evt. veninnene

 

Og da kunne enn være sikker på at den lille jenta gikk hjem for å spille og ikke for å legge den ut på QXL?

 

Hva tenker andre folk rundt som ikke fikk med seg det som plumpet ut, når de ser at den første i køen ikke får maskin, mens den bak får den. Tror butikkeier kjøpte seg litt dårlig PR for å vinne en liten jentes hjerte.

 

Unnskyld off topic.

Lenke til kommentar
Håper nå iallefall de som får tak i en maskin tar den i bruk selv eller gir til familie.

 

Det mest patetiske er folk som kjøper maskiner for å selge de videre med en gang. Hadde en kunde innenom butikken idag som ville kjøpe en maskin, men da det plumpet ut av han at han skulle viderselge den på qxl sa jeg nei til han, og solgte det til den 15 år gamle jenta som stod bak. Da fikk i det minste hun en god jul :)

7457687[/snapback]

Ser noen tenderer til å kalle deg diktator her, men jeg vil heller kalle det opplyst enevelde. Du er en liten julehelt :)
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
HJELP... jeg har et problem med wiimotene (eller wiien, vet ikke riktig), når jeg skrur på wiien kommer ikke wiimoten sammtidi, eller, de kommer egentli ikke i det hele tatt.

Har dette skjedd med noen andre?, hva grorde dere i tilfelle med saken?, har nen et tips i det hele tatt?

7586151[/snapback]

Du har prøvd å connecte den ved å trykke 1 og 2 samtidig, eller ved å trykke på 'Sync.' knappen både på Wii mote'n og på Wii konsollen?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...