Gå til innhold

Sony SDM-S205F 20"


Torro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man får forresten 20" breiskjerm med DVI fra 2421 kr i følge prisguiden. Litt lavere oppløsning enn 20" 4:3, men til gjengjeld også en del billigere.

7474205[/snapback]

 

 

Joda, men ikke med et panel en kan "leve med".

 

En meget behagelig skjerm å jobbe med det her. Har oppgradert fra en 17" 12ms LCD fra Hyundai. Selvfølgelig er bilde større, men fargene går det ikke ann å sammenligne. Mange detaljer forsvant også på Hyundai skjermen, så det veldig tydelig i MS Office 3k. Menyene fløt sammen, og alt var omtrent som grøt.

 

Dette blir omtrent som en CRT skjerm vil jeg påså.

Lenke til kommentar

SÅ litt nermere på hva slags panel som skal sitte i denne, og fikk ett veldig spennede svar fra siden flatpanels.dk

 

Panelet er selvsagt S-IPS som nettbutikkene hevder, men det skal være panelet

LG.Philips LM201U04 ALtså ett LG Phillips panel. IKke serlig interesant, men hvilke andre skjermer bruker dette?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Dell 2007FP (*) har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) eller et 8 ms (g2g) S-PVA (Samsung LTM201U1) panel.

Dell 2001FP (*) har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Acer AL2021ms (16 ms) har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

BenQ FP2091 har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

HP L2035 har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Iiyama E511S har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

LaCie 20VisionII har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

LG L2010T har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

LG L2013B har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

LG L2013P har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG Philips LM201U04) panel.

NEC LCD2070NX har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

NEC LCD2070NX-BK har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

NEC LCD2080UX+ har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

NEC LCD2080UXi har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

NEC LCD2080UXi-BK har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Philips 200P4MG har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Philips 200P4SG har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Philips 200P4SS har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Philips 200P6IG har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Philips 200P6IS har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Sharp LL-T2015 har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Sony SDM-S204E har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Sony SDM-S204EB har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Sony SDM-S205FS har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Sony SDM-S205KB har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

ViewSonic VP2000s har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

ViewSonic VP201b har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

ViewSonic VP201s har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) panel.

Vil her spesielt trekke frem Nec 2080Uxi, som pr. i dag koster ca. 7000 kroner , altså dobbelt så mye som sony sin, og likevel har en HW.no annbefaling Den er jo rett og slett knallgod. Dell 2007FP finnes med dette panelet, men du får det ikke i Norge. Også den er god. Enda mer imponerende er Viewsonic VP201 til ca. 7500 kroner. Phillips 200P6 har også samme panel.

 

Panelet er jo som kjent den viktigste delen i en skjerm, og vil gjerne gi likt bilde. Men andre deler, som diverse elektronikk vil selvsagt også gi forskjeller. Denne Sony skjermen ser derimot ikke billig ut på andre steder enn prisen, og det virker som om Sony selger ut lagerne, og har droppet prisene kraftig. Tror derfor at det ikke er så veldig dårlige deler i denne. Sonyen ser ut til å være den billigste modellen med dette panelet.

 

Disse opplysningene om panelet har jeg desverre ingen garanti for på noen av modellene, ikke Sonyen heller. Derfor, og siden det er lite tester av denne, kan jeg ikke si noe sikkert om bildet. Er dessuten ganske sikker på at langt flere skjermer har dette panelet, da bare ca. halvparten av skjermene i dette søket til den danske siden har oppgitt panelmodell. De fleste er bare oppgitt type og size osv.

 

Hva med en test av denne, HW.no?

Lenke til kommentar

Ja, så den testen til HW. - på noe etterslep i spill og på prisen, men + på nesten alt annet. Er vel omtrent det inntrykket jeg har av denne Sonyen også, ja bortsett fra + på prisen da selvsagt.

 

Foreslår også at HW sammenligner noen skjermer igjen. Samsung, LG, Dell, sony i 20" i 4:3 segmentet, og 20"/22" wide skjermer. Er vel disse to typene de selger mest av i dag...

Lenke til kommentar

Må være noe smittsomt..

Jeg bestilte jamen en Sony jeg også. :!:

 

Litt bekymret for hvordan den fungerer i spill. Flight sim for det meste.

Jeg har en 19" Phillips, som jeg kjøpte for en stund siden. Den har 8ms respons tid og er forsåvidt grei. (1280x1024)

Jeg vil gjerne ha bedre oppløsning og farger og håper denne Sony`en vil svare til forventningene.

 

Skjønner at noen har etterslep, men er det så mye at det er generende?

 

Hvordan er det med pixel garanti, eller erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Må være noe smittsomt..

Jeg bestilte jamen en Sony jeg også. :!:

 

Litt bekymret for hvordan den fungerer i spill. Flight sim for det meste.

Jeg har en 19" Phillips, som jeg kjøpte for en stund siden. Den har 8ms respons tid og er forsåvidt grei. (1280x1024)

Jeg vil gjerne ha bedre oppløsning og farger og håper denne Sony`en vil svare til forventningene.

 

Skjønner at noen har etterslep, men er det så mye at det er generende?

 

Hvordan er det med pixel garanti, eller erfaring med dette?

7550962[/snapback]

 

Har også bestilt meg en sony :ohmy: Som en nr. 2 skjerm /nr.2 PC.

 

Hvis Sony har bra elektronikk og har utnyttet LCD panelet like bra som NEC, DELL og LaCie så tror jeg du vil bli knallfornøyd.

 

Har selv en LaCie Photon20vision2 - som benytter samme LCD panel som sonyen hvis informasjonen stemmer. Og jeg har så langt ikke merket etterslep som på noen som helst måte har sjenert meg i spill. Fargegjengivelsene er glimrende- bildet generelt meget bra på alle måter.

 

Eneste jeg kan pirke på er at sort er mer mørkegrått - men det er slik på alle LCD panel grunnet baklyset - i større eller mindre grad. Bilde blir bra i de fleste oppløsninger, men den trives helt klart best på 1600 x 1200. Med andre ord - jeg håper du har en PC som kan kjøre spill flytende på 1600 x 1200 for optimal bildekvalitet.

 

Så får vi se om jeg liker sonyen bedre enn LaCie skjermen, i utgangspunktet skal de være svært like.

 

Som LCD skjermer flest følger den nok ISO-standarden som tillater opp til 3 pikselfeil før man kan reklamere på den.

Lenke til kommentar

Bestilte forigår kveld.

I går Kl. 1500 SMS fra posten.

kl. 1857 levert på døren.

kl. 1930 i full gang med testing.

 

:)

 

I forhold til min Phillips 19" LCD er dette foreløpig en helt ny verden.

Sony har helt fantastiske farger i forhold . Jeg finner absolutt ingen problemer så langt. :thumbup:

 

Får se om jeg finner et spill som kan stresse skjermen litt ettepå.

Med diverse flysimulatorer er jeg imponert over billedkvaliteten.

 

Plutselig var savnet etter min gamle CRT ikke så stort lenger.

Lenke til kommentar
Banding, backlight bleed, dårlige gradienter, ser du noe av det?

Denne testen kan annbefales til å teste ut skjermen:

http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php

Trailing testen der er nesten eneste stedet jeg legger merke til etterslep.

7561219[/snapback]

 

Hei watercool.

 

Jeg gjorde en kjapp test. Nå er vel ikke jeg den mest trente i å bruke denne testen.

Ikke noe backlight bleed eller pixelfeil. Gradientene synes bra og så fargene er fine.

Skal gjøre en mer grundig test når treet er pyntet. :)

Alle står på ryggen min for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Jeez, det er jo en liten epidemi rundt denne skjermen, gitt.

 

Litt bittert at jeg ikke har fått med meg tilbudet da, nå har den godt opp til 3395.- på komplett :( . Ser ut til at jeg må bare prøve å glemme at den har vært billigere.

 

Men jeg har noen spørsmål til dere som allerede har den i stua.:

 

1) Sitter i dag hjemme på en Sony/SGI 20' CRT og har ikke så lyst til å bytte pga. de deilige fargene og fordi jeg er veldig glad i gode sortnivåer (men den er desverre enorm på skrivebordet). Noen som har noen utfyllende kommentarer på dette, både på lysgjennomslipp, kvalitet og detaljrikdom i helt laveste delen av gråspekteret?

 

2) Leste at det sitter samme panelet som i Nec 2080UXi'en til nesten dobbel pris. Jeg jobber daglig med disse på skolen, og de er jo helt fantastiske (men litt over studentbudsjettet, gitt). Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette, eventuellt har erfaring med begge?

 

3) Hovedbruken av skjerm for meg er foto/bildebehandling, cad'ing og selvfølgelig en hel del film. Anbefales denne, eller har noen noen andre gode tips til under 4000.-?

 

All info tas i mot med takk, det er jo ikke så mye dyptpløyende testing å oppdrive på nett...

Lenke til kommentar

Dette er en skjerm jeg tror er veldig god, mangelen på testmateriale er det klart største drawbacket nå, eneste er jo mangelen på pivot.

 

CRT skjermer er jo langt bedre på kontrast, og IPS paneler er visst dårlige også til LCD å være, men det har jo også Nec skjermen.

 

Til 4000 kroner har jeg ett alternativ:

https://prisguiden.no/product.php?productId=42710

Har den selv, og er veldig fornøyd. Denne finnes det mye bedre tester av:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subactio...e=&start_from=&

 

Eller en LG:

https://prisguiden.no/product.php?productId=47185

Som er testet samme sted:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subactio...e=&start_from=&

Lenke til kommentar

Uææh, smittet... Ble en på meg også, Komplett satte ned prisen igjen!

 

Svin som jeg gleder meg til å få igjen nesten en hel kvadratmeter av den lille hybelen min, når den gamle crt'en havner i boden. Dog, jeg er spent på om jeg kan overleve lcd-teknologiens "shortcomings".

Lenke til kommentar

Fikk min skjerm i dag.

 

Sammenlignet med LaCie Photon20Vision2.

 

-Bildekvalitet er samme, vil si sonyen har bedre kontraster - men kan være bare innstillingsforskjeller.

-Etterslep? Sjenerer ikke meg og den har vel hverken mer eller mindre enn LaCie.

-Ikke noe "bleeding" rundt kanten, dvs baklys som slipper igjenom

 

Skjermen har heller ikke Pivot.

 

Men, det er et stort MEN, ihvertfall på mitt eksemplar: min skjerm har hele 3 pixelfeil, to lyser rosa (en nede - litt mot høyre, en oppe nesten midt på), en lyser blå (midt på helt til venstre).

 

Siden pikslene på disse skjermene er så små er det normalt sett ikke irriterende allikevel - men helt klar et minus - ihvertfall i min bok.

Lenke til kommentar
Fikk min skjerm i dag.

 

Sammenlignet med LaCie Photon20Vision2.

 

-Bildekvalitet er samme, vil si sonyen har bedre kontraster - men kan være bare innstillingsforskjeller.

-Etterslep? Sjenerer ikke meg og den har vel hverken mer eller mindre enn LaCie.

-Ikke noe "bleeding" rundt kanten, dvs baklys som slipper igjenom

 

Skjermen har heller ikke Pivot.

 

Men, det er et stort MEN, ihvertfall på mitt eksemplar: min skjerm har hele 3 pixelfeil, to lyser rosa (en nede - litt mot høyre, en oppe nesten midt på), en lyser blå (midt på helt til venstre).

 

Siden pikslene på disse skjermene er så små er det normalt sett ikke irriterende allikevel - men helt klar et minus - ihvertfall i min bok.

7601098[/snapback]

 

Er vel returrett på den? Selv om du "ikke ser" dem, så er det irriterende nok å vite at de er der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...