Gå til innhold

Sony SDM-S205F 20"


Torro

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med 20" Komplett har ukens tilbud uke 49 til 2.999,-?

 

Billig til å være en Sony skjerm. Er ikke WS, har 16ms respons, ikke USB hub, men ser lekker ut, svart, tynn og får strålende kritikker. Passer nok ikke til hardcore spillere, men tror den er utmerket til "vanlig" bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra ut, betalte 3800 for min 20".

Specsene er jo middels, men IPS paneler er jo gode.

 

Husk at denne har høyere oppløsning, er større, og har tettere påikslet enn 20" ws skjermer.

 

Hvilke reviews var det du tenkte på?

 

Ser nå at i både danmark og england selges denne for nesten 5000 kroner, den prisen der er knallgod!

 

De sitter jo på ett lager med 2000 skjermer, da.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Ser veldig bra ut, betalte 3800 for min 20".

Specsene er jo middels, men IPS paneler er jo gode.

 

Husk at denne har høyere oppløsning, er større, og har tettere påikslet enn 20" ws skjermer.

 

Hvilke reviews var det du tenkte på?

 

Ser nå at i både danmark og england selges denne for nesten 5000 kroner, den prisen der er knallgod!

 

De sitter jo på ett lager med 2000 skjermer, da.

7423309[/snapback]

 

Ja, ser de er dyre. Når jeg sjekker specs. på enkelte sider, står det at den har det "nye" s-ips panelet. Er i allefall langt bedre enn TN panelene til samsung og LG skjermene, til omtrent samme prisen. Skal en ha en skjerm med høyere kontrast osv, må en betale det dobelte. Trengte et nytt kamera, var det jeg så etter, men klarer nok ikke å motstå fristelsen, så den blir nok en slik til jul..

 

Spørs om ikke Norek har fått et like godt knalltilbud på en stabel av slike skjermer. Finner en del tester med google, men de ser suspekt veldig like ut. Her er en oppsummering:

 

Sony SDM-S205F Performance

 

The Sony SDM-S205 F performed very well on our DisplayMate-based tests. Tested at its native resolution of 1,600x1,200 pixels, text looked very sharp, with excellent contrast that made individual letters stand out clearly. In DisplayMate's greyscale test screens, the Sony SDM-S205F display rendered remarkably pure and mostly untinted greys, with a very even fade from the dark to the light end of the scale. Colours looked clear and were vivid without being garish -- a common failing in LCDs. In fact, they had a warm tone that's generally confined to CRT displays.

 

In our uniformity test, the SDM-S205F's screen displayed only slight light leakage at the top and in the corners, and images were easy to see even when we tilted or turned the panel. In spite of the display's slow 16ms pixel-response time, we were pleasantly surprised by the quality of its DVD and game playback. Our DVD tests showed quite a bit of digital noise, and there was some visible streaking and ghosting in both DVD and game playback, but the SDM-S205F display captured plenty of fine detail and the colours looked accurate.

 

Pros

 

excellent image quality

classy design; stable base

good range of adjustability

decent cable-management solution

Cons

 

high price tag for basic set of features

cannot pivot between landscape and portrait

difficult to make ergonomic adjustments

poorly labelled control panel buttons

 

The Bottom Line

 

The 20-inch Sony SDM-S205F delivers excellent image quality and is a good choice if you aren't too budget-limited

Lenke til kommentar

Det er samme review, ja. De der cnet folka ser ut til å bruke samme review på masse forskjellige sider.

 

Ville ikke lagt for mye i de testene, ikke akkurat ekstremt grundige.

 

Likevel er dette en skjerm som selges for mye høyere priser enn dette. Samtidig er det flere nettbutikker som har lave priser her.

 

Skulle ikke sony legge ned produksjonen?

Får veldig følelsen av att de prøver å bli kvitt varene her, noe som fører til veldig gode priser.

Lenke til kommentar

Forresten: Ser nå at den har KVM-switch innebygget i skjermen.

Dvs: Koble til et usb-tastatur, en usb-mus, og to pc'er (via vga/dvi + usb), så kan man visstnok enkelt switche mellom de to pc'ene. Dette kan bli kjekt. :)

 

Lenge siden jeg har sett noe på lcd-skjermer, så jeg vet ikke om dette er vanlig funksjon på andre skjermer også..?

 

Edit: Viste seg at jeg blingsa, det er SDM-S205K som har denne funksjonen, ikke xxxxxF.

Endret av TapZ
Lenke til kommentar

Hvor finner du at den har KVM innebygget?

 

Det noen skjermer har, er en enkel USB hub med 1 USB inngang og 2 utganger. Videre har noen også 2 skjerminnganger som man kan skifte mellom. Men det blir ikke KVM ut av dette, ettersom man bruker det samme keyboard+mus men skifter bildekilde :)

Lenke til kommentar

Har fått den i hus og 'testa' litt. Førsteinntrykket er meget bra. Flott til redigeringsarbeid. Jevn i belysningen og tilsynelatende nøytral i fargegjengivelsen (har ikke justert noe ut fra default). Takler gråskala bra. Tekst er skarp og fin. Innsynsvinkelen er god.

Har ikke prøvd den på 'høy fps' applikasjoner.

 

Anbefales!!

Lenke til kommentar
Har fått den i hus og 'testa' litt. Førsteinntrykket er meget bra. Flott til redigeringsarbeid. Jevn i belysningen og tilsynelatende nøytral i fargegjengivelsen (har ikke justert noe ut fra default). Takler gråskala bra. Tekst er skarp og fin. Innsynsvinkelen er god.

Har ikke prøvd den på 'høy fps' applikasjoner.

 

Anbefales!!

7449449[/snapback]

 

Passer bra....ligger en og venter på posten på meg også :yes: Bestilte ukenstilbuds kamera og litt anna også, må få inn litt cashflow først...

 

Må si Komplett er kjappe i "julestria"

 

 

Har du en annen skjerm å sammenligne den med, f.eks. en utdatert 17"?

Er det matt eller blank overflate på skjermen, reflekser?

Hvordan var DVI/VGA kontaktene, fornuftig plassert?

Er den enkel å kalibrere? Hvilke contrast, brightness og RGB verdier ender du opp med?

...også var jeg spent på det med etterslep?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått koblet opp skjermen og er foreløpig meget fornøyd. :)

Har kun en sliten 19" CRT å sammenlikne med, så denne er krystallklar i forhold! Meget lyssterk, og som 17x nevner, meget jevn belysning.

Har foreløpig ikke endret noen instillinger fra default. Matt overflate på skjermen, ingen reflekser her hos meg. Har heller ikke fått testet etterslep enda. (driver å reinstallerer windows etc her)

Endret av TapZ
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er problematisk å kjøre denne skjermen på Intel GMA900-grafikkbrikke på en bærbar PC? Har søkt litt rundt, men finner ikke noe info om maks oppløsning. Finner heller ikke ut hvilken brikke i 900-serien jeg har (har en HP DV4073). Var jo en veldig god pris...

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er problematisk å kjøre denne skjermen på Intel GMA900-grafikkbrikke på en bærbar PC? Har søkt litt rundt, men finner ikke noe info om maks oppløsning. Finner heller ikke ut hvilken brikke i 900-serien jeg har (har en HP DV4073). Var jo en veldig god pris...

7464518[/snapback]

 

 

Skal vel ikke trenge allverden med minne for å klare 24bits UXGA. Vet enkelte Sony Vaio bærbare bruker den chippen og har et 18,1" uxga lcd panel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...