Gå til innhold

Sony SDM-S205F 20"


Torro

Anbefalte innlegg

Fikk ikke med meg dette tilbudet i julen, men nå er den altså på ukens tilbud.

Har vært på utkikk etter en 1200x1600 4:3 skjerm en stund, og dette ser jo bra ut.

 

Men Jeg skal bruke den til spill (det går da i bil og flysimulator)

 

Så lurer på:

Syns dere som nå har hatt den en stund fortsatt at det høye etterslepet ikke er spesielt merkbart, eller er det noen som har ombestemt seg/skiftet mening etter at "wow- faktoren" av noe nytt og spennende i stua har lagt seg litt?

 

Ser forøvrig at Komplett har 1000stk på lager, så og irritere seg over at den har gått ned litt er neppe så lurt. Med så mange blir det nok flere tilbud.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk skjermen min i går, og er så langt fornøyd. veldig fin skjerm :) med gode justeringsmuligheter (-pivot). Syk overgang fra 17" crt til 20"lcd og 1600x1200.

 

Har ikke fått testa den i noen særlig krevende fps spill, men har testa den med "bubble trouble", og kan ikke si at jeg synes etterslepet var så ille. Så kanskje en liten antydning til en hale etter ballen, men den var så og si usynlig.

 

...Skal teste den med Wolfenstein: Enemy Territory i kveld.

Lenke til kommentar
MrBlue Postet i dag, 09:41

  jeg fikk skjermen min i går, og er så langt fornøyd. veldig fin skjerm  med gode justeringsmuligheter (-pivot). Syk overgang fra 17" crt til 20"lcd og 1600x1200.

 

Ja, bestilte en jeg også nå, så da håper jeg at den skal gjøre jobben sin i mine simulatorer. Ting beveger seg egentlig ikke så veldig fort i slike spill, men har sett at hele opplevelsen blir litt blurry og uskarp på dårlige LCD skjermer.

 

Vel vel, jeg får vente i spenning og kommer i alle fall til å bli fornøyd på alle andre områder enn spill, det er jeg helt trygg på :)

Lenke til kommentar

MrBlue:

Det er normalt ja at du mister tilgang til visse justeringer når du kjører DVI/digitalt. Typiske valg er AUTO (som forsøker å "fintune"/clock/phase det analoge signalet til å passe LCD skjermen) og kontrast. Kontrast kan du ta fra skjermkortets kontrollpanel, blir like bra om ikke bedre :)

 

DET var som pokker - ser ut som skjermen faktisk har forskjellige skaleringsteknikker (text/standard/graphic), og at man kan velge mellom de...tar jeg helt feil her? Litt artig!

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer denne skjermen i 800x600 oppløsning? Grunnen til jeg spør, er at 1600x1200 er det dobbelte av 800x600, og lurer derfor på om denne ikke native oppløsningen vil se skarpere ut enn 640x480 og 1024x768 oppløsningene?

 

(Har et spill som heter Ignition, som kjøres i maks 800x600. Diablo 2 også)

Lenke til kommentar
DET var som pokker - ser ut som skjermen faktisk har forskjellige skaleringsteknikker (text/standard/graphic), og at man kan velge mellom de...tar jeg helt feil her? Litt artig!

7942066[/snapback]

 

Det har ikke jeg lagt merke til enda...ikke ved bruk av DVI hvertfall...hmm, må jeg sjekke når jeg kommer hjem. EDIT: Glem det, det kan man ja. Bare jeg som har kjørt max oppløsning, og da er det ikke mulig.

 

Skjermen funka forresten veldig bra i Wolfenstein: Enemy Territory

Endret av MrBlue
Lenke til kommentar

Tenker jeg må få skaffet meg to av disse iløpet av uken. Bezelen er ikke for tykk og jeg ser for meg at de passer godt sammen i dual oppsett. Kjører nå dual Samsung 173T 17" skjermer som var testvinner vinter 2003/2004 på hw.no. Bruker de nye skjermene på et nytt system.

 

Hvis du ser på prishistorien på prisguide.no så kan du se at skjermen har gått ned fra rundt 6800 kr i februar 2006 ned til 2795 kr som er tilbudet på komplett denne uken. Det må jo indikere at man gjør et kjempekjøp.

Du kan også se at prisen dumpes i begynnelsen av november 2006, dette kan ha sammenheng med at Sony avsluttet skjermavdelingen da, som nevnt tidligere.

https://prisguiden.no/product.php?produc...228&view=prices

 

Fant også ut at bare K modellen har pivot, http://www.ttvs.kz/index.php?p=equipment_unit&uid=220.

 

Denne skjermen bruker LG.Philips LM201U04, sjekk http://www.flatpanels.dk/panels.php for å finne noen av skjermene som bruker samme panel.

 

PDF manual: http://www.docs.sony.com/release/filedownl...=SDMS205_qs.pdf

Lenke til kommentar

Lydutgang kan være praktisk hvis du har kort hodetelefonledning og ikke allerede har en forlenger. Men det går nok litt utover lydkvaliteten hvis den først skal gjennom skjemen en tur.

 

Har forresten sett at en eldre Sony LCD også har samme lydutgang på siden av skjermen.

Lenke til kommentar
Det er nok bare for å kunne koble til hodetelefon eller skrivebordshøyttalere ATW :)

7958854[/snapback]

 

Hva er vitsen med å koble det via skjermen? Er det bare jeg som er for sneversynt til å se den helt store nytten?

 

AtW

7958878[/snapback]

Det er bare du som er snever, som alltid :tease:

He he, nei, men gjør det vel noe mer lett tilgjengelig da, hos meg må jeg nesten ligge på gulvet for å finne hodetelefonutgangen på pc'n. (Akkurat det har kanskje noe med at kabinettet er av det "høyt aktede" og lovpriste merket Q-tek, og ingen stor ingeniørbragd ble gjort ved utforming av den kassa...)

 

Men som ivc nevner er det en noen litt eldre skjermer som også har dette, og jeg tenker vel at det kanskje var mer nyttig før det ble vanlig å ha slike utganger i front på pc'n? :)

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer denne skjermen i 800x600 oppløsning? Grunnen til jeg spør, er at 1600x1200 er det dobbelte av 800x600, og lurer derfor på om denne ikke native oppløsningen vil se skarpere ut enn 640x480 og 1024x768 oppløsningene?

 

(Har et spill som heter Ignition, som kjøres i maks 800x600. Diablo 2 også)

7947296[/snapback]

 

Skjermen er veldig god i ikke-native oppløsninger. Har brukt 800x600, 1024x768, 1280x1024 --> alt funka veldig bra!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg vil ha 2stk av denne.. men jeg vil ha den i svart  :(

Komplett har bare de grå inne nå.

8054830[/snapback]

Da tror jeg du må vente lenge. Jeg tror ikke disse er å oppdrive lenger her i Norge.

Til opplysning:

Skjermen er sort bakpå, skjermramme er sølvgrå og ramme rundt bildeflate er forholdsvis mørk grå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...