Gå til innhold

Når kommer N95 til Norge?


Ola92

Anbefalte innlegg

Er navigasjonsdelen brukbar til å navigere etter med bil da? Kartene detaljerte nok?

7908354[/snapback]

Setter pris på muligheten, men er veldig skeptisk til å tukle med denne lille saken i forbindelse me kjøring

Som de fleste vet kan mann jo rive av seg håret i irritasjon over "henging" og annet drit med serie 60........så ....... :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte nå mer på om det var mulig å se noe og at karetene var bra nok. Kan jo "stille inn" alt mulig rart før man kjører da..hehe..hvis det funker som det skal selvsagt..

 

Noen som vet prisen enda forresten?

7908418[/snapback]

 

På min N80 ser jeg alt jeg trenger å se, og den har mindre skjerm enn N95. Selvfølgelig, alt er relativt, og er man svaksynt vil man sikkert ha problemer med å se "alt". Nå vet jeg ikke hvorfor man må ha det så utrolig detaljert, siden man skulle tro veien man kjørte på, var detaljer nok ;)

 

Men, jeg ser ingen forskjell på min N80, og min PDA når det gjelder detaljer...størrelsen er eneste forskjellen.

Lenke til kommentar

hehe...sikkert på at den bare var "buggy"? Snakker tross alt om nokia her da :hrm:

 

7908391[/snapback]

 

Tja, ikke godt å si, har selv gjennomlevd et 6280 mareritt så jeg vet godt hva du prater om... Softwaren på N95en jeg testet var datert 10-12-2006, om det betyr oktober eller desember vet jeg ikke men den var uansett ganske gammel.

Lenke til kommentar
Brukermanualen til N95 :)

7917436[/snapback]

 

 

"GPS receiver

The GPS receiver is

located in the bottom of

the device. When using

the receiver, slide the

numeric keypad open

and hold the device

upright in your hand at

an angle of about 45

degrees, with a clear

view of the sky.

Establishing a GPS connection may take from a couple of

seconds to several minutes. Establishing a GPS connection

in the car may take longer."

 

Er dette jeg har litt betenkeligheter med. Må man ha telefonen helt fremme ved ruta (i bil), så blir det jo et lite problem :no: Vel, satse på at det ikke er så ille, og at de heller har "sikret" seg litt mot klager :roll:

Lenke til kommentar

N95 er laget for å brukes som GPS, både i bil og utenfor. Det er grunnen til skjermen på 2,6". Uten GPS hadde denne neppe hatt mer enn 2,4".

 

Har selv slitt med dårlig mottakkerforhold på GPS før, men kan ikke tenke meg noe annet enn at Nokia har ordnet dette bra, ettersom GPS er det som er mest unik med N95.

Lenke til kommentar

Har en Acer PDA + Bluetooth GPS, og må være fremme i ruta for å få signal, men da er det jo bare å legge Bluetooth-dingsen frem i vinduet. Verre om det er det samme med N95, for det kan bli litt mer problematisk, ja.

 

Håper virkelig Nokia har klart det med signalet bra :)

Lenke til kommentar
Nokia N95 kommer til Norge i April.. Dette har jeg hørt fra flere i nokia.. Fikk også teste mobilen.. Den er konge.. Slide funksjonen er vesentlig bedre enn N80.. Noe jeg tidligere fryktet at den IKKE var..

7926743[/snapback]

 

Ikke før april... :( Trodde den ihvertfall kom i mars.. Håper den kommer før. Det burde vel komme en ca dato snart?

Lenke til kommentar
Ikke før april... :(  Trodde den ihvertfall kom i mars.. Håper den kommer før. Det burde vel komme en ca dato snart?

7932484[/snapback]

Var det ikke sånn at det kom et mindre volum i mars og større volum i april?

 

Synes Nokia bruker veldig lang tid på å gi ut telefoner. Husker da N80 kom, så var jo det en helt ny versjon av symbian og S60, men med N95 så er det bare små forbedringer, men allikevel tar dette lengre tid enn da N80 ble lansert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...