Gå til innhold

Vifta går rimelig høyt og ofte


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Den som er ringa rundt der er kjøleren til chipsetet på hovedkortet, den er egentlig varmere enn prosessorkjøleren hoss meg også.

 

Det er egentlig ikke så mye du kan gjøre for å endre på det, viss du ikke vil fjerne hele ribben og kjøpe en ny, med vifte.

 

Siden du sier at viften ikke har jobbet så mye før, at det "plutselig" skjedde, så tror jeg nesten du har hadt besøk av klokkenissen eller noe slikt. Ingen som har vært på besøk, som du vet kan nok til å eventuelt klokke pcen din opp ?

 

Viss viften gikk roligere før, og du har fjernet støv, så skal det ihvertfall ikke være noe fysisk galt. Det eneste er om HK eller CPU er blitt skadet på en eller annen måte, slik at den/det har større varmeutslipp.

 

Ellers er jeg ikke sikker på hva som er årsaken her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oki,  at viften går opp til full guffe har jeg fått ordnet, som jeg skrev tidligere i tråden, lurer nå egentlig på hvorfor tempen er høy...  Hva årsaken kan være...

7449378[/snapback]

 

For alt du vet kan jo tempen alltid ha vært så høy ?

7449410[/snapback]

Hehe ja det er sant, men bare lurer siden dere mener den er litt høy...

Lenke til kommentar
det beste kan vel egentlig være en ny cpu kjøler, men det koster jo også litt...

 

 

Edit: glemte og skrive kjøler  :p

7450314[/snapback]

 

Ja kanskje det, det er den bak vifta?

7451088[/snapback]

kjøler er vifta, men kan jo bytte ut hele greia ribber og vifte, burde spørre noen andre hva som funker best aldri byttet denne viften/ribber selv så spør noen andre om man burde bytte begge eller bare ribber/kjøler, men lest om mange som har byttet vifte og gått ned veldig mange grader.

Endret av Amdmannen
Lenke til kommentar
hehe det der er en standard vifte som følger med cpu gå på for eksempel komplett.no og gå på vifter så på socket 775 der har du vifter som skal passe til din cpu  :thumbup:

7451454[/snapback]

Socket 775 ja, takker var det jeg lurte på :D åssen så du forresten at der var socket 775? lære litt jeg da :blush:

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar
hehe det der er en standard vifte som følger med cpu gå på for eksempel komplett.no og gå på vifter så på socket 775 der har du vifter som skal passe til din cpu  :thumbup:

7451454[/snapback]

Socket 775 ja, takker var det jeg lurte på :D åssen så du forresten at der var socket 775? lære litt jeg da :blush:

7451504[/snapback]

tok utgangs punkt i åssen cpu du hadde og bare søkte på den på komplett :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...