Gå til innhold

Vifta går rimelig høyt og ofte


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

så helt greit ut det er ikke noen dårlig pc, men skal ikke uttale meg helt på dette siden jeg har for liten kunnskap om enkelte av komponentene  :p 

tipper den ble kjøpt i fjor? (mange venner som kjøpte gaming pc'r i fjor med samme nivået på komponentene så den drar nok temmelig godt, men slår ikke min :p )

7443789[/snapback]

 

Hehe det var da enda godt :cool:

7443805[/snapback]

er den ett år gammel? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser ikke ut til at det er flere hull default. men du kan vel dra til en mekanisk linje på en skole og få de til å modde/sage deg et hull. ta med en 80/92/120mm vifte og si du skal ha hull og feste for vifta. bare et lite råd :)

 

hvis du har amd cpu, har du da satt på amd cool 'n quiet i bios ?

Endret av mhsalangli
Lenke til kommentar
ser ikke ut til at det er flere hull default. men du kan vel dra til en mekanisk linje på en skole og få de til å modde/sage deg et hull. ta med en 80/92/120mm vifte og si du skal ha hull og feste for vifta. bare et lite råd :)

 

hvis du har amd cpu, har du da satt på amd cool 'n quiet i bios ?

7445553[/snapback]

Hehe ikke flere hull nei, ikke noe annen måte og montere en vifte til på ? Nei har ikke satt på det cool og quiet, hvordan gjør jegdet, men står på Everest at cpu type er intel pentium 4550 hvis det er cpu`n ...!? er også bilde av det everest på forrige side...

Lenke til kommentar

Nå må jeg si at over 60 grader hørtes veldig mye ut for meg. Jeg har ikke vært borti Intel (som du har) så det kan være at Intel takler slik varme. Selv er min AMD CPU på rundt 30 grader ved surfing uten CnC, ved hard spilling ligger den på rundt 40-45, og det er når det er klokket 200mhz.

 

Når du fant støvet på viften din, skrudde du av viften fra kjøleribben ?

 

Det kan hende det ligger en god del støv mellom alle rillene i kjøeribben, dette er det verdt å fjerne, ettersom jeg ikke tror den prosessoren din vil leve lenge med en slik temperatur.

 

En ting til, har du prøvd å ta på kjøleribben når du har kjørt datamaskinen litt hardt ? Viss du ikke klarer holde handa de der i mer enn noen sekunder, da er det nok litt for varmt etter min mening.

 

Som sagt har ikke jeg vært borti Intel, men mener å huske at de ikke liker så høye temperaturer heller.

Lenke til kommentar

har desverre ikke noen bilder av denne typen modifisering hadde selv plass til 2stk 12 cm vifter eller 4stk 8 cm vifter i mitt i tilleg til at jeg har 25 cm vifte i døra, holder litt med CK_ min amd ( X2 4200+) holder seg også stabilt på rundt 50 med 200 mhz overklokk.

Endret av Amdmannen
Lenke til kommentar
Nå må jeg si at over 60 grader hørtes veldig mye ut for meg. Jeg har ikke vært borti Intel (som du har) så det kan være at Intel takler slik varme. Selv er min AMD CPU på rundt 30 grader ved surfing uten CnC, ved hard spilling ligger den på rundt 40-45, og det er når det er klokket 200mhz.

 

Når du fant støvet på viften din, skrudde du av viften fra kjøleribben ?

 

Det kan hende det ligger en god del støv mellom alle rillene i kjøeribben, dette er det verdt å fjerne, ettersom jeg ikke tror den prosessoren din vil leve lenge med en slik temperatur.

 

En ting til, har du prøvd å ta på kjøleribben når du har kjørt datamaskinen litt hardt ? Viss du ikke klarer holde handa de der i mer enn noen sekunder, da er det nok litt for varmt etter min mening.

 

Som sagt har ikke jeg vært borti Intel, men mener å huske at de ikke liker så høye temperaturer heller.

7448596[/snapback]

Så lite ja, nei aner ikke hva tempen skal være jeg.. Ja tok ut vifta og og fjernet alt bak der og inni ribbene, nei har ikke testet og ta på ribbene, du mener den som er bak vifta på bildet jeg har lagt ved på denne siden!?

Lenke til kommentar
har desverre ikke noen bilder av denne typen modifisering hadde selv plass til 2stk 12 cm vifter eller 4stk 8 cm vifter i mitt i tilleg til at jeg har 25 cm vifte i døra, holder litt med CK_ min amd ( X2 4200+) holder seg også stabilt på rundt 50 med 200 mhz overklokk.

7448597[/snapback]

Ok på komplett.no f.eks, hvem av vitene der er det du mener? Bak den vifta på bilde over her, det er cpu ikke sant? , og den vifta med den rare kåpa over er cpu vifta? er grønn på ting inne i pc`n :ermm:

Lenke til kommentar
Så lite ja, nei aner ikke hva tempen skal være jeg.. Ja tok ut vifta og og fjernet alt bak der og inni ribbene, nei har ikke testet og ta på ribbene,  du mener den som er bak vifta på bildet jeg har lagt ved på denne siden!?

 

Ja, jeg mener den vifta du har på bildet der. Prøv å ta på kjøleribben som er bak viften. Pass deg for viften, har misten deler av fingertuppene der før. Viss du ikke klarer å holde en finger der lengre enn 10 sekunder, så synes nå jeg at det er litt for varmt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...