Gå til innhold

Vifta går rimelig høyt og ofte


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei ikke prøvd det enda, men den sorte greia på vifta er styrt ut mot luftehullene på døra da?  er kvitt det problemet med at vifta går på full guffe nå,  er bare det tempen på speedfan jeg lurer på.. hvorfor den er så høy.. er bilde av kabinettet inni på side 1...

7443347[/snapback]

prøv uten den tingen tror det kan hjelpe (ikke helt sikker iom at jeg ikke vet luftstrømmen i ditt kabinett :p ) og prøvd everest istedenfor speedfan? (min er mer nøyaktig med everest) kankje se om hovedkortet ditt har et program for temperatur målinger (vet at abit har, men vet ikke hvilket hovedkort eller fabrikat du har)

Lenke til kommentar
Nei ikke prøvd det enda, men den sorte greia på vifta er styrt ut mot luftehullene på døra da?   er kvitt det problemet med at vifta går på full guffe nå,  er bare det tempen på speedfan jeg lurer på.. hvorfor den er så høy.. er bilde av kabinettet inni på side 1...

7443347[/snapback]

prøv uten den tingen tror det kan hjelpe (ikke helt sikker iom at jeg ikke vet luftstrømmen i ditt kabinett :p ) og prøvd everest istedenfor speedfan? (min er mer nøyaktig med everest) kankje se om hovedkortet ditt har et program for temperatur målinger (vet at abit har, men vet ikke hvilket hovedkort eller fabrikat du har)

7443377[/snapback]

Ja kanskje prøve everest, har du link? forresten gjør det noe med den tempen der, har ikke merket noe galt så langt ihvertfall :D hvordan finner jeg ut det med hovedkortet forresten?

Endret av Rex_Rodney
Lenke til kommentar
Nei ikke prøvd det enda, men den sorte greia på vifta er styrt ut mot luftehullene på døra da?   er kvitt det problemet med at vifta går på full guffe nå,  er bare det tempen på speedfan jeg lurer på.. hvorfor den er så høy.. er bilde av kabinettet inni på side 1...

7443347[/snapback]

prøv uten den tingen tror det kan hjelpe (ikke helt sikker iom at jeg ikke vet luftstrømmen i ditt kabinett :p ) og prøvd everest istedenfor speedfan? (min er mer nøyaktig med everest) kankje se om hovedkortet ditt har et program for temperatur målinger (vet at abit har, men vet ikke hvilket hovedkort eller fabrikat du har)

7443377[/snapback]

Ja kanskje prøve everest, har du link? forresten gjør det noe med den tempen der, har ikke merket noe galt så langt ihvertfall :D hvordan finner jeg ut det med hovedkortet forresten?

7443401[/snapback]

 

har ikke link, men send en PM med msn så kan jeg overføre med mindre noen andre har en link, der vil du også finne hva slags hk du har (den gir et systemsammendrag også)

Lenke til kommentar
Trenger du hele sammendrag eller bare et bilde som går ned til der lagring starter?

7443572[/snapback]

bare hovedkort (nesten øverst på lista) også alt inne på sensor, hvis jeg forklarer rart eller dårlig så skal jeg skaffe screenie hvis det trengs

 

detaljert forklaring: åpne everest trykk på + tegnet ved siden av der det står maskinnavn på venstreside trykk på sammendrag i menyen som kommer ned at bilde av informasjonen der også trykker du på sensor i samme ned drops menyen og tar bilde av alt der. :thumbup:

Endret av Amdmannen
Lenke til kommentar

eneste høye tempen der var cpu på 63 grader, tror ikke jeg trenger finne fram HK programmet for temperaturer så ut til og være pålitelige de der :D så nå kan du sjekke temperaturen på det meste :thumbup:

gjerne ta og sjekk rett etter en spill økt eller redigerings økt hvor du bruker komponentene litt hardt for å se om noen blir farefullt høye, husker ikke hva cpu burde være, men tror ikke den burde noe særlig høyere siden min egen med standard vifte ligger på maks 52 grader etter 4 timers konstant spilling eller lange stress tests

Endret av Amdmannen
Lenke til kommentar
eneste høye tempen der var cpu på 63 grader, tror ikke jeg trenger finne fram HK programmet for temperaturer så ut til og være pålitelige de der  :D  så nå kan du sjekke temperaturen på det meste  :thumbup:

7443665[/snapback]

Hehe, det var bra :) 63 er høyt eller vanlig? og hvis det er høyt, hvorfor? er det flere temper jeg får sjekket enn de som står sammen med cpu tempen der?

Lenke til kommentar
eneste høye tempen der var cpu på 63 grader, tror ikke jeg trenger finne fram HK programmet for temperaturer så ut til og være pålitelige de der  :D  så nå kan du sjekke temperaturen på det meste  :thumbup:

7443665[/snapback]

Hehe, det var bra :) 63 er høyt eller vanlig? og hvis det er høyt, hvorfor? er det flere temper jeg får sjekket enn de som står sammen med cpu tempen der?

7443681[/snapback]

oppdaterte min forrige post :D tipper du kan ta og teste uten dør eller ta av den greia først for å se om det hjelper.

de målerne er alle du har ja :D

Lenke til kommentar
Oki,  skal teste det i morgen,  har standard vifte her jeg også..  hva er en farefull temp da?  :p

7443723[/snapback]

har hørt snakk om alt fra 65-80 så spør noen andre om akkurat det spørsmålet :p men hvis du trenger noe mer hjelp angående den viften så bare post videre her :D skal passe på å svare mer i morgen.

Lenke til kommentar

har hørt snakk om alt fra 65-80 så spør noen andre om akkurat det spørsmålet :p men hvis du trenger noe mer hjelp angående den viften så bare post videre her :D skal passe på å svare mer i morgen.

7443741[/snapback]

 

Jepp den er god, åssen så det ut av det på screenshot av sammendraget ut forresten? Takker for all hjelp... :innocent:

Lenke til kommentar

så helt greit ut det er ikke noen dårlig pc, men skal ikke uttale meg helt på dette siden jeg har for liten kunnskap om enkelte av komponentene :p

tipper den ble kjøpt i fjor? (mange venner som kjøpte gaming pc'r i fjor med samme nivået på komponentene så den drar nok temmelig godt, men slår ikke min :p )

Endret av Amdmannen
Lenke til kommentar
så helt greit ut det er ikke noen dårlig pc, men skal ikke uttale meg helt på dette siden jeg har for liten kunnskap om enkelte av komponentene  :p 

tipper den ble kjøpt i fjor? (mange venner som kjøpte gaming pc'r i fjor med samme nivået på komponentene så den drar nok temmelig godt, men slår ikke min :p )

7443789[/snapback]

 

Hehe det var da enda godt :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...