Gå til innhold

Skuffelser: Postens "På døren" [tilbakebetalt]


Anbefalte innlegg

Et par ganger har jeg opplevd at jeg har bestillt varer og bedt om å få dem levert på døren. Flere ganger har det skjedd at varene ikke er blitt levert, og at jeg selv må hente på postkontoret.

 

Som f.eks. sist helg: Fredag kl 0830 får jeg SMS om at varer vil bli lever mellom 1700 og 2100 samme kveld. Trackingnummer og det hele.

 

Jeg holder meg hjemme hele fredagskvelden. Klokka 2100 kom men ingen pakke. Jeg sjekker tracking. Ikke noe nytt. Sjekker kontakt-oss siden til posten.no, kundesenter stenger 2100.

 

Så ringer jeg dagen etter, ca. 0900 og får beskjed om at "det er registrert avvik" og at "budet har kanskje ikke rukket å levere alt", men at det ikke er mulig å få kontakt med den avdelingen før mandag.

 

Nedslått over å måtte vente på varene til over helgen drar jeg ut på en liten handlerunde, og når jeg kommer tilbake har postbudet lagt en hentelapp i kassa mi om at jeg kan hente pakken på postkontoret.

 

Men på det tidspunktet er naturligvis postkontoret stengt og jeg må uansett vente til mandag. Hadde jeg visst at pakken var på postkontoret kunne jeg jo hentet den. Det ligger bare noen meter fra butikken jeg var innom.

 

Så jeg betaler 165 kr i porto for på døren, men jeg får samme ytelse som om jeg hadde betalt 120 for servicepakke - bare et døgn forsinket.

 

Så derfor sender jeg en mail til posten og spør om jeg er helt på jordet når jeg føler at de skylder meg 45 kroner.

 

Svaret er at slik er det med "På Døren", får de ikke tid blir det ikke levert, selv om SMS-varsel er utsendt. Ingen kommentar til det økonomiske aspektet.

 

Så jeg betaler for en tjeneste som jeg ikke får. Flere enn meg som synes dette er en uakseptabel praksis?

 

Neste gang satser jeg heller på servicepakke, henter pakka selv på fredagen, bruker de 45 kronene jeg har spart på piker, vin og sang, og har varene i forkant av helgen.

 

Eller bruker linjegods.

Endret av guge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette på-døren slitet fungerer skjeldent her. De forsøker å levere på dagtid, så er det ingen hjemme, selv om det står at de skal levere på kveldstid. Har også bestilt en del pakker som bedrifspakke express. Problemet der er at de finner jo ikke frem til hvor de skal levere den. Seriøst.. posten!? De klarer faktisk å levere posten hit, men de klarer ikke å finne huset når de skal levere pakker. .. og det ender stort sett med at jeg uansett må til postkontoret og hente det (de har åpent til 23 alle dager, èn fordel med post-i-butikk :) ). Men, så har de jo gjerne pakken liggende i et døgn i en bil før de finner ut at de skal levere den på postkontoret.

 

En gang jeg ikke var hjemme klarte de å levere en oppkravspakke uten å kreve betaling for den. Etter det hadde jeg et flere dagers styr med å få betalt for pakken, og måtte altså likevel stikke til postkontoret, da for å betale.

Lenke til kommentar

En ting jeg har merket meg, er at de prøver ofte å ringe før de leverer (gjør det alltid på bed-exp her), og får de ikke svar, forsøker de heller ikke å levere den.

 

Forresten, ang. tilbakebetaling av frakt:

Det er ikke mottaker som betaler frakten til Posten, men sender, derfor er det sender av pakken som evt. må rette krav om tilbakebetaling av fraktbeløp (altså webshoppen).

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Har selv opplevd en del slike tilfeller, der jeg VET det ikke har vært noen og prøvd å levere noe som helst, pg.a jeg har vært hjemme hele dagen, flere dager på rad. Huset mitt er heller ikke noe vanskelig å finne, og MEGET klart synlig fra veien og postkassen. Likevel har jeg et par ganger bare fått hentelapp. Akkurat det er totalt uakseptabelt.

 

Men... i det siste har det ikek skjedd, så kanskej ruter har blitt skjerpet. Det er vanskelig å si siden jeg ikkebestiller pakker på døren så ofte. Det er bare skikkelgi sut at når jeg faktisk gjør det (som regel pga. det faktisk er en viktig grunn til at jeg ikke kan hente pakken selv), så er det hipp som happ om jeg faktisk får den servicen som faktisk betales for.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hadde bestilt på døren en gang, men var ikke hjemme da budet kom. Budet tok derfor med pakken tilbake til postkontoret mitt, men der ble den registrert som innlevert snarere enn ankommet og ble derfor sendt tilbake til Oslo for omsortering før den kom ut igjen til henting på mitt postkontor neste dag.. Har ikke brukt på-døren siden det.

Lenke til kommentar

Er IKKE vits å legge i de ekstra kronene for på-døren levering, dem gjør det ikke uansett. Bestilte noen saker i starten av uka, men når leveringa kom hadde dem tydeligvis prøvd å levere å jeg var tydeligvis ikke hjemme, ifølge dem. De forsøkte ikke engang! Å ja, ringeklokka fungerer.... :nei:

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt tre pakker på døra fra posten, alle tre pakkene måtte jeg ned på postkontoret for å hente.

Første pakka ga jeg faen, andre pakka hadde jeg dårlig tid, og tredje pakka sto jeg å kverulerte med postmannen som sto i kassa om at jeg ikke skulle betale for å få den levert på døra, da den ikke ble det...

 

Bestilte også en pakke fra utlandet, men jeg husker ikke firmet som fraktet det var TNT? men det var det veldig god service.

Jeg skulle ha pakka hjem, det var ikke satt av noen tid til da han skulle komme, men han ringte meg, og spurte hvor og når osv... han skulle levere pakka.

 

Endte med at han kom på skolen med pakka, er det noe jeg kaller service, så er det det, når sjåføren absolutt skal levere pakken til deg, uansett hvor du er.

Lenke til kommentar
Jeg fikk i går min nye laptop forsøkt levert på døren (Hadde ikke bestilt det, man Amentio gjør kanskje alltid slik). Der fulgte jeg web-trackingen fra jobb, og så de forsøkte å levere kl 11:00 på en torsdag. Kanskje Posten er pliktig til å frafalle gebyret, i hvert fall når de ikke leverer i nærheten av spec...

7403855[/snapback]

Dette var nok en Posten Bedriftspakke. De blir forsøkt levert på dagtid, da bedriftene er åpne. Hjem-på-hvelden kommer på kvelden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...