Gå til innhold

Skuffelser: Postens "På døren" [tilbakebetalt]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke her. Hjem-på-kvelden kommer konstant på dagtid :p

7407151[/snapback]

 

Dersom de kommer på dagtid skyldes det nok at det er Landpostbud.Det er såpass langt unna terminalen at de kjører ikke ut dit om kvelden,å de som tror det er lettere for et postbud å bare legge en lapp i kassa med "forsøkt utlevert" kan tro om igjen.Jeg foretrekker at folk er hjemme når jeg har pakker til dem.Hvis ingen er hjemme blir jeg nødt til å krysse av på hentelappen,skrive dato\klokke osv.Å samtidig må man fylle ut et eget skjema(navn,adr,hvor man leverer pakken,når man var der,hva slags pakke,årsak,tiltak,om man har ringt,skrive opp sendingsnummeret osv)Noe som tar mye lenger tid en faktisk å bare bære pakken bort til vedkommende å få en underskrift..Så tviler på at det blir gjort for å slippe unna,i såfall må det være et bud som er dum nok til å ikke fylle "utleveringsforsøk" lappene også.Da ville det ha blitt merket ettersom pakkene kun blir regget som innlevert til PIB(post i butikk) å ikke blir reg av budet når det kommer tilbake til terminalen fra sin rute.Da skal det også reg som forsøkt utlevert.

 

:)

Lenke til kommentar
Så at man får kun det man betaler for, altså levering på kvelden, dersom man bor midt inni en eller annen by? Jeg bor vel ca. 5km fra hovedpostkontoret her.

7407745[/snapback]

 

Ja dersom det ikke er landpostbud der du bor,så kommer pakkene 17-21.De er det da egne sjåfører som kjører.Bare å forhøre seg med kundeservice hvilken del du hører til :)

Lenke til kommentar

Happy ending.

 

Jeg mailet litt fram og tilbake med Posten, og fikk dem tilslutt til å refundere portoen. Beløpet ble sendt fra Posten tilbake til Komplett og så til meg. Og jeg fikk av en eller annen merkelig grunn ikke bare differansen mellom "På døren" og servicepakke, men kr 95,36 + mva.

 

Hvis jeg skulle foreslå noe for Posten måtte det være å alltid betale differansen tilbake når man hentet på postkontoret etter leveringsavvik.

 

Men det er hyggelig å bli hørt når man hevder sin rett overfor store bedrifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...