Gå til innhold

Pleier Posten å levere pakkene på døren hos deg?


Leverer Posten pakkene på døren hos deg? (når du har bestilt "på døren")  

306 stemmer

  1. 1. Leverer Posten pakkene på døren hos deg? (når du har bestilt "på døren")

    • Ja, alltid
      83
    • Av og til
      81
    • Sjelden
      142


Anbefalte innlegg

Jeg har sett meg dritt lei av at Posten tar seg grovt betalt for "På døren" tjenestene, når de overhode ikke utfører den.

 

I dag rant begeret over. Jeg handlet på MPX, valgte "Bedriftspakke Dør-dør" (ca 100kr mer enn servicepakke) og satt leveringsadresse til firmaadressen. Dette var to svære kasser på totalt over 30KG, noe som var årsaken til at jeg ville ha de på døren.

 

Pakkene var registrert i Bergen i går, noe som alltid betyr at pakken er fremme hos meg dagen etter, dvs i dag. Jeg har derfor benyttet hele dagen til å gå å være på utkikk etter Posten, slik at jeg var sikker på at jeg var tilstede om de skulle dukke opp.

 

Men kom Posten med pakken min? NEEEIII! Kjører inn til postboksen og ser der, og joda, der ligger et A4-ark (ikke vanlig henteseddel) hvor det står informasjon om pakker som har ankommet. Jeg registrerer at de denne gangen har vært ærlige, og ikke krysset av "forsøkt levert". De har like greit ikke oppgitt noen årsak til hvorfor den ikke ble levert. Betjeningen i PiB har naturligvis ingen anelese hvorfor det ikke blir levert, men det hjelper jo lite å blit sint på de, da de tydeligvis ikke har peiling på hva posten driver med.

 

Poenget her er at dette skjer gang på gang. Jeg har mottatt minst 20 bedriftspakker, hvorav 2-3 faktisk har blitt levert på døren. Når Posten har tatt seg betalt for levering på døren, vil jeg påstå at dette dreier seg om direkte svindel. Kan de ikke levere på døren, kan de selvsagt ikke ta i mot bestilling på en slik leveringsmåte. Det gjør de likevel.

 

Jeg har tenkt å sende et brev til forbrukerombudet og post og teletilsynet, men vil gjerne først høre litt erfaringer fra dere, om dette faktisk er et utbredt problem slik jeg mistenker. Har nemlig lest at mange har samme erfaringer i andre tråder.

 

Pleier Posten å levere på døren hos deg?

Gi din stemme og post din erfaring i denne tråden!

 

For ordens skyld, om erfaringen er fra bedrift eller privat spiller ingen rolle - hensikten er å finne ut om Posten gjør jobben sin.

 

 

Skal se om ikke vi kan få satt om en klagebrev-mal, slik at alle som har opplevd dette enkelt kan sende inn klage til forbrukerrådet. Får de nok slike klager gjør de antagelig noe med saken.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel sist uke skulle jeg få levert en ems pakke fra hong kong,

jeg satt hjemme og ventet på pakka hele dagen,

men budet hadde bare kastet en hentelapp i postkassen,

ble ganske skuffet i og med at jeg hadde betalt for levering på døra..

 

 

dette skjedde også i bergen..

Lenke til kommentar

Ditto. Jeg har etterhvert gått fra å bestille det "hjem på døren" siden det virker å være vanlig praksis at postbudet gir opp med å finne døren din før de har begynnt. Mitt hus ligger jo til og med rett ved veien, og hoveddøren lett synlig med husnummer til og med, men flere ganger har jeg fått lapp i postkassen likevel. Dette er dager når jeg faktisk harvært hjemme hele dagen også.

 

Jeg synes det aller minste de kunne gjøre var å prøve å ringe kontaktnummeret før de leverer. Det gjør jo alle andre seriøse pakke-transportfirma.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
men det er vel ikke bare greit? Dere som har opplevd dette krevde vel levering av pakken på døra selv om posten "prøvde seg"? Noe annet ville jo være galskab.

6073924[/snapback]

 

Ting jeg bestiller via post er som regel datautstyr, og sådan er ting som jeg ikke har tolmodighet til å vente på. Da tar jeg heller en tur innom postkontoret og plukker dem opp enn å ringe inn, bruke tid på å klage til posten (og det er ingen annen bedrift i norge som er så seige å forhandle med enn dem), og så vente minst en dag ekstra på at pakken (kanskje?) faktisk blir levert.

 

Jeg ringe faktisk ned en gang og krevde å få del-kredittert summen på levering, men hun jeg snakket med på posten var helt umulig å snakke med. Hun mente at om jeg hade fått lapp i postkassen så hadde postmannen prøvd å levere.... jada... "prøvd" har han sikkert, jeg bare tviler på insatsnivået eller evt. intelligensnivået (eller kanskje brillestyrken) som har vært involvert...

 

Det er grenser for hvor mye jeg gidder å investere av meg selv for noen få skarve kroner. Jeg bare unngår å bruke tjenesten i stedet.

 

Synd egentlig, siden det i teorien er et veldig fint tilbud, spesielt for eldre mennesker og andre folk som er langt fra så spreke og mobile som jeg tross alt er.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Får bare føye meg. De eneste gangene jeg har fått pakker levert på døren, har vært når andre bud enn Posten har vært benyttet :) Og da kan man liksegodt droppe utgiften og hente pakken på lokale posthus/butikk. Jeg endte til slutt opp med å lage et eget pakkesporingsprogram slik at jeg visste hvor mange dager pakken var hjemmefra framfor å bruke webløsningen.

 

De gangene jeg har bedt om levering på døren står det alltid "forsøkt levert" på pakkeseddelen i postkassen, selv om veien er godt skiltet samt at veien ender i grusen forran huset vårt. Likevel blir pakken aldri levert på døren. Trolig gjør postbudet en prioritering, og velger å droppe levering. Hvordan de kan gjøre det når man har betalt for det lille ekstra kan jo ses på som lureri, helt til man hører om andre kjente som ikke har problemet.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Mitt lokale postvesen bør ihvertfall få litt skryt. Har inntrykk av at nesten alle pakkene jeg får blir forsøkt utlevert, selv de som ikke er dør til dør. Kan ikke huske sist jeg valgte dør til dør heller. Jeg er i alle fall fornøyd.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Har jobbet i posten og har fått mange klager på at posten ikke kunne vært og "forsøkt levert" ymse pakker, av samme grunn som hos deg. De har nemlig vært hjemme hele dagen, og ventet.

 

Selv har jeg opplevd det for første gang for ikke så lenge siden (har vel mottatt rundt 10 "på døren" pakker totalt). Der klarte de å "glemme" å kjøre ut fire store tunge esker med nye felger/dekk til bilen. Altså måtte jeg kjøre tre turer med min fantastiske lille Honda for å få dem hjem. Merk at disse har vært utenlandspakker, kanskje de er flinkere med dem?

 

Men men.

Lenke til kommentar

Det er for dårlig av Posten. Ring kundeservice hver gang det skjer en feil. Slik at de blir klar over problemet. Å sende klage til forbrukerrådet er heller ikke en dårlig ide.

 

Har ikke hatt noen problemer med hjem på døren pakker de få gangenen jeg har valgt å vente til sjåføren leverer de ut på kvelden. Vanligvis henter jeg de på jobb når jeg ser at de er ankommet.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det samme i Oslo to ganger selv:

 

* Den første gangen var jeg så forbanna siden jeg hadde vært hjemme for å motta pakken. Når jeg ser på pakkesporinga at den var "forsøkt utlevert" koker det over. Siden jeg hater at folk ikke gjør jobben sin, setter jeg meg ned å skriver en klage med påfølgende faktura på taptarbeidstid. Alt i alt ble dette tatt opp som seriøs klage og etter litt tid fikk jeg tilbake forsendelseskostnaden samt deler av tapt arbeidstid kravet jeg hadde sendt inn.

 

Det viser at det nytter å skrive en seriøs klage for Postens klageavdeling tar det seriøst.

 

* Ved det andre forsøket ringte jeg til posten og henviste til tidligere klage, og gir beskjed om at en ny klage blir skrevet hvis ikke pakka er levert innen kl 17 samme dag. Kl 16.50 ringer det på døren og en hyggelig postansatt overleverer pakken :)

 

Nå har jeg ingenting mot Posten slik det fungerer idag. Selv om noen postmenn er dårlig/ikke villig til å utføre jobben sin vil i prinsippet si at det er denne personen det er noe feil med, ikke Posten som helhet. Derfor roser jeg Postens klageavdeling for å behandle saker ordntlig, og flamer alle late postmenn! :yes:

Lenke til kommentar

Har også opplevd det..

Jeg satt hjemme og ventet og postbudet paserer døra mi med 2 meter på vei til postkassen.Døra er tydelig merket med nummer.

Forsøkt levert var krysset av...

 

Har nå flytter utenfor byen og der får jeg alle pakker på døra om di er med eller uten oppkrav.Kun store pakker må jeg hente selv ssom jo er forstålig brunner begrebset plass i en liten postbil.

Skryt til landpostbudet..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt to hjem-på-kvelden, og den ene gangen kom de faktisk... :p Andre gangen tror jeg de bare droppa det.. for var sommer, og jeg hadde sitti utenfor ved døra der hele kvelden... kom aldri noe leveringsmann... UPS og TNT derimot har vært veldig flinke, de har også ringt rett før de kommer for å sjekke at jeg er hjemme.

 

Er en del surr med vanlige servicepakker også... spesielt post i butikk.. der har jeg opplevd at pakka har blitt liggende en hel uke uten at de har giddi å skrive ut hentelapp. Så flytta jeg.. og på postkontoret her har jeg et par ganger fårt lapp i postkassa uten at pakka har ankommet postkontoret.. det er også litt kjipt.

 

Ellers synes jeg at posten i oslo i det minste burde hatt en hentebu ved omlastingsterminalen. Og sånn at man bare kunne spesifisert at pakka skulle dit. Er tåpelig at man ofte må man vente et par dager før pakka kommer når den befinner seg 1-2km unna..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...