Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå fått smakt på India Pale Lager. Synes egentlig at den var helt ok jeg. Fin humlesnert til et bra lyst øl. Men jeg tenker at 7,5% er litt mye for den. Hadde Nøgne Ø fått den ned i butikkprosent er det nok en øl jeg kunne ha tenkt meg å kjøpe flere ganger, da spesielt de gangene jeg har lyst på noe lyst øl og Trashy Blonde ikke er tilgjengelig...

Lenke til kommentar

La som nevnt i forrige post inn bestilling på Sierra Nevada Porter og Fullers London Porter.

 

Sistnevnte ble vel egentlig bestilt, men da jeg skulle plukke den opp i dag var det komt en Fullers 1845 i stedet.

 

Mest trolig var det en feil, så de ansatte sa de skulle prøve å se om de fant en London Porter til meg, men den stod som "utsolgt fra leverandør" på nettsidene deres så jeg har ikke helt troen.

 

Men å betale 44 kroner for en 0,5L på 6,3% (Fullers 1845) var greit nok for min del. 3.79/5 på Rb.com og ellers god vurdering på BA, så da tok jeg den like så godt med meg. (alternativet var retur)

 

Jacky: Ville hørt med de som vanker på forumet til norbrygg (norbrygg.no), da de sikkert har mer kunnskap om dette enn de fleste her inne. (antagelse)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Du må passe på at du får tak i koblinger som passer til den sorten fat *du* skal bruke. Så må du ha co2-regulator og co2-flaske.

 

Settet du linker til har sankey-tilkobling, en fat-type som brukes i amerika. Du må finne ut hva slags tilkobling som bruikes på fatene du skal tappe fra.

 

Hvor har du tenkt å få tak i øl på fat? Sist jeg sjekket så var det vanskelig for privatpersoner å få tak i øl på fat fra de store bryggeriene uten spesielle kontakter.

 

Koster noen hundrelapper å få fylt en co2-flaske, avhengig av prisen hos den lokale leverandøren, og av størrelsen på flasken.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Mest trolig var det en feil, så de ansatte sa de skulle prøve å se om de fant en London Porter til meg, men den stod som "utsolgt fra leverandør" på nettsidene deres så jeg har ikke helt troen.

Det er noe rot med den London Porteren. Jeg bestilte en flaske for ett par uker siden men fikk beskjed etterpå fra nettbutikken at den ikke var på lager, til tross for at det sto at de hadde den inne både når jeg bestilte og etter at jeg hadde fått beskjeden fra nettbutikken. :hmm:

Lenke til kommentar

Jacky: Ville hørt med de som vanker på forumet til norbrygg (norbrygg.no), da de sikkert har mer kunnskap om dette enn de fleste her inne. (antagelse)

 

Mye iformasjon om dette på Norbryggs forum.

 

Kommer til å investere tappetårn selv om ikke alt for lenge, men da for å tappe mitt hjemmebryggede øl fra corneliusfat. Har enn så lenge en picnickran (og kun litt juleøl ferdig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...