Gå til innhold

ATI R600 avbildet?


Anbefalte innlegg

Skal dere begynne å si Sentralprosseseringsenhet også ??

 

Eller hva med system skål?

 

Kontor 2003 Pro? Utkikk 2003? Mappetre? Internett Relé prat ?

 

 

Alle de oversettelsene som har dukket opp i det siste er det dummeste jeg ser.  Ta dere sammen.

7378609[/snapback]

 

Ikke glem støveldisk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal dere begynne å si Sentralprosseseringsenhet også ??

 

Eller hva med system skål?

 

Kontor 2003 Pro? Utkikk 2003? Mappetre? Internett Relé prat ?

 

 

Alle de oversettelsene som har dukket opp i det siste er det dummeste jeg ser.  Ta dere sammen.

7378609[/snapback]

kunne ikke vært mer enig. det finnes en mellomting. noen ord funker bra på norsk, andre ikke, finn differansen ;)

 

men for å diskutere temaet: som vanlig så får vi vente å se til kortet er ute og folk får testa det føre vi kan si om det er bra eller dårlig.

 

det at ati ligger litt bak nvidia lanseringsmessig sett er jo kjipt, men det kan snu. plutselig kan nvidia få store problemer med en serie kort og da kan ati ta innpå.

 

men så er det vel ikke extremkorta som nvidia/ati tjener mest penger på uansett, er vel midtpåtreet korta som virkelig gir penger i kassa.

Lenke til kommentar

Jeg tror ihvertfall at det ikke er noen god posisjon for ATI å ligge etter nvidia hele tiden. Nvidia rekker å få ned kostnadene sine på toppmodellene når ATI svarer å kan senke prisene sine for å presse ATI uten å nødvendigvis tape penger. ATI derimot sitter i en helt annen posisjon med mest sannsynlig lav yield og høy produksjons kostnad og vil tape penger for å møte nvidia sitt prisangrep. Når ATI kommer inn i en bedre situasjon med god yield og begynner å tjene penger igjen lanserer Nvidia sin nye serie å ødelegger alt igjen. Jeg vil tro det er ganske frustrerende

Lenke til kommentar
7950GX2 er et dualkort med SLI og heller et fåfengt uttrykk for å bare ha noe som yter bedre. Et SLi kort er ikke å sammenligne med et true singlekort.

7376646[/snapback]

Har selv gx2 og er helt enig. Er slett ikke alt dette kortet yter bra i, noen ganger yter det som et 7900kort med 500 core og 1200 mhz mem om spillet ikke er sli optimalisert(eller buggete pga drivere), da var 7900gt kortet mitt klokka til 670/1700 en god del bedre. x1950xtx var om jeg husker rett bedre enn 2x7950gx2 i sli i de første benchmarkene som kom iallefall.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Nææ, det må ha vært med en driver der ikke sli funket i så fall. Så lenge driverne funker i spillet yter det bedre en 1950xtx.

7399239[/snapback]

Jepp selvfølgelig så skal det være sånn, og idag funker det relativt ok. Men har vært/er MANGE problemer med enkelte spill og 7950gx2 sånn er den saken. Den testen jeg tenkte på var uansett quad sli(2x7950gx2), det er vel driverne som er dårlige der siden de ofte yter dårligere enn med bare 1x7950gx2.

 

Uansett kjekt kort for folk som vil ha sli ytelse men bare bruke 1xpcie 16x port enten pga de har cf hk(som meg) eller trenger plassen til andre ting i pcen. Og som noen over her påsto så kosta det ikke 5-6000 for 7950gx2, det har vært prisa mellom 4 og 5 tusen siden det kom(mitt kort kosta 4000 nytt på databutikken en kort stund da det ble kjøpt nytt). Slett ikke spesiellt ille. Det som er negativt med gx2 er at det blir så sabla varmt selv uten overklokking. 91 grader på den ene kjerna under load er ille. Dog er dette stabilt, men det er 30 grader mer enn 7900gt kortet mitt på høyere frekvenser med overklokk, og utelater noe særlig overklokking uten å kjøpe en vannblokk til 1000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...