Gå til innhold

Da har jeg prøvd PS3!


Benbjo

Anbefalte innlegg

Var hos nordisk film i dag og fikk prøve PS3-konsollen de hadde. Spilte i godt og vel 2 timer før det var en annen gruppe som skulle komme og ta over. Tenkte jeg skulle dele mine tanker og inntrykk med dere.

 

Førsteinntrykket av selve konsollen var at den så pen ut og var stilren. Den var også litt mindre enn jeg hadde trodd på forhånd. Til gjengjeld var den ganske tung, ikke at det gjør så mye, men uansett. Etter å ha sett maskinen i levende live synes jeg ikke den så spesielt ut som en grill, var for liten til det.

 

Første spillet jeg spilte var Motorstorm. Spillet var helt greit. Det store lyspunktet var nok fysikken, for hverken gameplay eller grafikk imponerte nevneverdig. Og det ligner IKKE på E3-2005 videoen i det hele tatt bare så det er sagt! Fikk inntrykket av at det var en generisk bilspill en noe annet, bare at de foregikk i søla.

Spilelt støtter Sixaxis, men jeg personlig synes ikke dette fungerte veldig bra i spillet. Tiltingen var rett og slett ikke responsiv nok i krappe svinger, og på motorsykkel var hele opplegget bare irriterende for hvis man ikke hadde kontrollen rett steilet man og krasjet. Er vel kanskje noe man blir vant til, men jeg personlig likte det ikke noe særlig. Heldigvis kunne man skru det av!

På versjonen jeg spilte var fartsfølelse delvis utelatt. Det begynte å ligne på noe når man brukte boost, men Burnout er fortsatt kongen på haugen når det gjelder akkurat dette.

 

Genji var neste spill ut. Enda jeg hadde null forventinger til det ble jeg skuffet på en måte. Spillets kameravinkler var helt utrolig irriterende og det gikk ikke ann å fikse på den. Grafikken var heller ikke noe å skryte av. Ble litt for teit at utviklerne annonserer med "based on a true story" greiene når man støter på krabber, demoner og magiske portaler. Det hele ble litt for dumt og ikke minst uinteressant. Spilelt kunne like gjerne ha vært gjort på PS2.

 

Resistance: Fall of Man var det spillet jeg hadde mest forhåpninger til. Spilte det ikke mer enn rundt 30min, men det jeg fikk se og spille virket veldig lovende. Siden man absolutt skal sammenligne har Gears of War bedre grafikk, noe som kanskje ikke er veldig overraskende for mange. Spillet har dog absolutt god grafikk! Ellers var våpnene en blanding av våpen fra 2. VK og fremtidsvåpen. Fikk også kjøre tanks. Dette var litt kronglete, men fungerte. Kjempemoro å tilintetgjøre aliens med tanksens kanon! Fikk også litt COD-vipper av spillet, noe som aldeles ikke er negativt hvis man liker den serien. Tilting er visstnok ikke implementert enda.

 

Om noe har spørsmål er det bare å spørre!

 

Må ellers presisere at dette er mine _subjektive_ meninger. Er lov å være uenig! Men for all del unngå å lag enda en konsollkrig tråd, bare unødvendig å gjøre det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du fortelle lit om kontrollerene generelt. Vekten her kontra PS2/360 sin, skulder knappene etc? Den her jo fått utrolig mye pes for akkurat dette her. Personlig vil eg neppe spille med noe som er meir "plastic fantastic" enn det PS2 kontrollereen allerede er. Men dette virker som eit faktum med SIXAXIS :(

 

EDIT: Meg og Avanore tenker i samme baner ja:P Og selvfølgelig, mangelen på rumble ja :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Kan du fortelle lit om kontrollerene generelt. Vekten her kontra PS2/360 sin, skulder knappene etc? Den her jo fått utrolig mye pes for akkurat dette her. Personlig vil eg neppe spille med noe som er meir "plastic fantastic" enn det PS2 kontrollereen allerede er. Men dette virker som eit faktum med SIXAXIS :(

 

EDIT: Meg og Avanore tenker i samme baner ja:P Og selvfølgelig, mangelen på rumble ja :)

7351246[/snapback]

 

Velger å svare deg, men går til de andre som har spurt også.

Kontrollen er veldig, veldig lett ja og føles mer palstikk ut enn PS2-kontrolleren også. Irriterte meg dog ikke over at den var for lett, men ble altså overrasket i begynnelsen. Triggerknappene (L2+R2) er en bedre løsning enn den som er på PS2 for øyeblikket, men igjen dårligere enn Xbox360 sine triggere. Det er i hvertfall mitt eget inntrykk. Irriterte meg over at Resistance _ikke_ brukte triggerknappen for å skyte, men L1.

 

Rumble savnet jeg veldig, spesielt i Motorstorm. Hadde nok vært en bedre opplevelse med rumble.

 

Når det er sagt så er nok PS3-kontrollen den dårligste denne generasjonen, men den er ikke elendig. Man vil nok i første omgang savne en del av funksjonene man får med Xbox-kontrolleren. Liker man dog PS2-kontrollen, vil nok også denne falle i smak.

Lenke til kommentar
Da får jeg hive meg på ytelses delen jeg da... Hvis du har 360. Er denne bedre ytelses messig? grafikk, laste tid, etc...

7351373[/snapback]

 

Har 360 ja. Tror nok at disse vil ble veldig like i tiden fremover. For øyeblikket har Xbox 360 det spillet med best grafikk (GoW), men Resistance er ikke veldig langt bak. Nå må vi huske på at GoW er et andregenerasjonsspill. Vi skal ikke se bort ifra at PS3 vil dra i fra etterhvert, men tror at begge konsollene vil kunne vise like flott grafikk i årene som kommer. Spesielt multiplatform titler tror jeg vil se like ut på begge platformer.

 

Angående lastetid var denne jævlig lang på motorstorm. Ble sjokkert over hvor lang tid det tok å laste bilene når man skulle velge dem og ikke minst banene. På Genji var ikke lastetidene veldig lange, men det poppet opp en lasteskjerm veldig ofte, kanskje hvert 5-10 minutt, noen ganger oftere. Resistance kom veldig godt ut her med minimale lastetider som var veldig bra.

 

Forresten, kommer ikke på noe negativt med at kontrollen er lett bortsett fra at de tføles uvant i starten.

Lenke til kommentar
Når du sier du synes grafikken i Resistance ikke er fullt like bra som GoW, regner du med ting som størrelse på kart og antal fiender på skjermen?

7351483[/snapback]

 

Herregud... Hvis han mener at GoW så bedre ut, så mener han at GoW så bedre ut, grafikken blir ikke noe bedre av at du har 5+ flere folk, siden man virkelig ikke merker det så jævelig bra mens man spiller.

Lenke til kommentar
Når du sier du synes grafikken i Resistance ikke er fullt like bra som GoW, regner du med ting som størrelse på kart og antal fiender på skjermen?

7351483[/snapback]

 

Herregud... Hvis han mener at GoW så bedre ut, så mener han at GoW så bedre ut, grafikken blir ikke noe bedre av at du har 5+ flere folk, siden man virkelig ikke merker det så jævelig bra mens man spiller.

7351528[/snapback]

 

Men om Gears of war skulle ha hatt like store områder og like mange fiender på skjermen til enhver tid så ville nok litt av eyecandyet ha tatt veien. Men det ville alikevel ha slått resistance.

Lenke til kommentar
Da får jeg hive meg på ytelses delen jeg da... Hvis du har 360. Er denne bedre ytelses messig? grafikk, laste tid, etc...

7351373[/snapback]

 

Har 360 ja. Tror nok at disse vil ble veldig like i tiden fremover. For øyeblikket har Xbox 360 det spillet med best grafikk (GoW), men Resistance er ikke veldig langt bak. Nå må vi huske på at GoW er et andregenerasjonsspill. Vi skal ikke se bort ifra at PS3 vil dra i fra etterhvert, men tror at begge konsollene vil kunne vise like flott grafikk i årene som kommer. Spesielt multiplatform titler tror jeg vil se like ut på begge platformer.

 

Angående lastetid var denne jævlig lang på motorstorm. Ble sjokkert over hvor lang tid det tok å laste bilene når man skulle velge dem og ikke minst banene. På Genji var ikke lastetidene veldig lange, men det poppet opp en lasteskjerm veldig ofte, kanskje hvert 5-10 minutt, noen ganger oftere. Resistance kom veldig godt ut her med minimale lastetider som var veldig bra.

 

Forresten, kommer ikke på noe negativt med at kontrollen er lett bortsett fra at de tføles uvant i starten.

7351412[/snapback]

 

Det er jo klart at PS3 hypen har tatt fullstendig av... Men har tenkt det jeg også. At vi vill få se en utvikling utover neste år og at spilla vill utvikle seg og maskinen sitt fulle potensial vill vise seg...

 

Men ble litt overasket over ladetiden du beskrev. Siden dette ikke skjedde på Resistance ligger vell heller problemet hos produsent...

 

Anngående kontrollen... Ja. det er ikke alltid like positivt... Personlig synes jeg 360 kontrollen er genial. bedre enn PS2 IMO...

Endret av krypton666
Lenke til kommentar
Hyggelig å høre at du likte Resistance, har litt forhåpninger til det spillet selv. Hvordan var frameraten på de ulike spillene. Opplevde du hakking?

7351575[/snapback]

 

Hmm, frameraten var stabil den for det meste. Er ingen ekspert på akkurat det området (se forksjell på 30fps og 60fps f.eks). Dog hakket Genji ved et tilfelle, mens Motorstorm og Resistance var bra. Ikke sikkert dette er fasit, men regner med at fpsdrops ikke vil være et stort tema.

 

Resistance er selvsagt mer åpent og større enn GoW (da i brettstørrelse), og derfor blir det vanskelig å sammenligne hvis GoW hadde vært ditt og datt. Sa bare at GoW ser bedre ut slik som det er nå, men Resistance er absolutt pent :)

Lenke til kommentar
Når du sier du synes grafikken i Resistance ikke er fullt like bra som GoW, regner du med ting som størrelse på kart og antal fiender på skjermen?

7351483[/snapback]

 

Herregud... Hvis han mener at GoW så bedre ut, så mener han at GoW så bedre ut, grafikken blir ikke noe bedre av at du har 5+ flere folk, siden man virkelig ikke merker det så jævelig bra mens man spiller.

7351528[/snapback]

Var bare et spørsmål angående hva han mente, og han svarte helt fint på det, så ro deg ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...