Gå til innhold

Mest overvurderte musikere/band?


Laughing Madcap

Anbefalte innlegg

Hvorfor The Killers? Har du hørt Sam's Town eller? For et steg de har tatt, så og si beste skiva jeg har hørt i år, Alternative Rock på sitt beste, det klaffer virkelig.

7305650[/snapback]

Fordi jeg synes musikken er utrolig kjedelig, til tross for at bandet tilsynelatende er populært. En ganske logisk forklaring, med andre ord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blir litt meningsløst å diskutere sånt, som baserer seg på helt personlige meninger - men jeg er fortsatt helt uenig med deg Niskivara. Oppdager ofte nye ting når jeg hører på låtene, selv om jeg har hørt de mange ganger før.  :)

7305680[/snapback]

Meningsløst?

 

Ja, selvfølgelig.

 

Morro?

 

Ja, uansett.

 

Men... jeg prøver ikke å få deg til å forandre mening om Opeth. Bare si min egen mening. Ikke fordi den er rett. Bare fordi den er min.

Lenke til kommentar

Er nødt til å si meg enig med de som foreslo Kaizers Orchestra. Det bandet har jeg aldri sett storheten med. Jeg spiller mye progrock sjøl, og når jeg avfeier noe som støy, da er det ganske kaotisk.. :!:

 

Neida. Jeg hører det er musikk de driver med, men...ærlig talt, det låter grusomt. Word on the street er at "de hvertfall best live", så jeg troppet forventningsfullt opp på konsert. Lyden ble røffere og sterkere, men det var ikke akkurat uventa. Bortsett fra det var det ikke store forandringen; en kar som breker fram noen smått uforståelige tekster mellom gassmasker og ustemte instrumenter. Fyttih*lvete..

 

Det blei snabla bra liv i konsertlokalet, da! Det skal de ha, de er flinke til å lage show. Men jeg bedømmer et band først og fremst etter musikken, ikke etter...tja, alt annet.

Lenke til kommentar

Føler jeg har sagt dette før, men en god ting kan ikke sies for ofte:

 

Guns N' Roses

Iron Maiden

AC/DC

ABBA

Coldplay

David Bowie

Dido

Britney Spears

Blink 182

Green Day

Incubus

Keane

Limp Bizkit

Linkin Park

Madonna

Mariah Carey

Red Hot Chili Peppers

Marilyn Manson

Maroon 5

Metallica

Nirvana

Paul McCartney (solokarrieren....)

Pink

R.E.M

Radiohead

Rammstein

Robbie Williams

Rolling Stones

Satyricon

Dimmu Borgir

Emperor

Mayhem

Burzum

Darkthrone

Soilwork

In Flames

Shakira

Slipknot

System of a Down

Tori Amos

U2

Usher

Yes

Endret av HenHau
Lenke til kommentar
Ser ikke det helt store med Red Hot Chili Peppers, at de topper chart-listen på last.fm finner jeg uforståelig. Stadium Arcadium er noe av det kjedeligste jeg hørt.

7304914[/snapback]

Gar du hørt det gamle da? Jeg synes "Blood Sugar Sex Magic" og "Californication" er ganske så gode skiver igrunn. Men synes det nyeste albumet er ganske kjedelig (de låtene jeg har hørt da :p).

 

Men mer on-topic:

Danzig

Iron Maiden

Darkthrone

U2

Led Zeppelin

Jimi Hendrix

 

(Føler jeg kaster rundt meg med stener i ett glasshus nå men...)

 

 

Men uansett er det ett ganske uinterresant tema. Det finnes ikke noe som alle kan like, dermed er alle band overvurderte i øynene på noen andre (unntatt ukjente band som ingen liker da).

7305615[/snapback]

 

Er enig i alle der(til og med Darkthrone :) ), men Danzig? Er jo pinadø ingen som snakker om bandet eller liker det føler jeg. Jeg elsker det, men føler ikke at det er mange som liker det. Er vell omtrent bare jeg som har tatt det opp på forumet her, og da var det noen som sa seg enig. Og av alle jeg kjenner, så er det omtrent ingen som liker Danzig, men veldig mange som ikke liker det. Kan hende jeg ikke har fått med meg noe, så fyll meg inn(norwenglish) :)

 

Eyvindr:

 

Kan gå med på masse rart, men at Opeth er overvurdert klarar eg heilt ærlig ikkje å finne ut korleis du får til.

 

Uansett vil ein slik tråd gå ut på veldig mykje synsing, så det blir like dumt som å lage tråden "Hvilket band er best?" der folk vil krangle over ulike band som er bedre enn andre. Altså fullstendig meiningslaust ;)

7305620[/snapback]

 

Opeth er overvudert av den enkle grad av at det virker som alle liker det, og jeg finner det forferdelig kjedelig. Hadde ikke kalt det overvudert hvis ikke alle hadde snakket om det over alt. Uansett om det er på forumet, eller folk jeg er venner med eller jeg treffer så hører jeg mas om dette bandet.

Lenke til kommentar

Artic monkeys er overvurdert, green day også... ihvertfall i mine øyne... æ har aldri likt green day... det er lissom ikke noe nytt :S

 

hva med noen undervurderte band? det er jo litt mer positivt :p hehe

 

protest the heroes er undervurdert... begynnte å høre på de for ikke så lenge siden... men har nesten ikke lest om de noe sted eller hørt noe av de... (før jeg så de på headbangers ball)

Lenke til kommentar
Har aldri forstått meg på Opeth. Greit at de er fine og progete, men.... De høres bare så kjedlige ut. Har hørt en del plater og en konsert med dem, og selvom første inntrykket mitt alltid er "Hmmm, dette er jo bra", så blir de bare kjedligere og kjedligere for hver gang jeg hører dem. De har bare... ikke noe ordentlig "sound".

7305665[/snapback]

For min del kan du mislike Opeth så mye du bare vil, men det blir feil å si at de ikke har ett ordentlig sound. De har faktisk en ganske så unik sound og musikk.

 

Danzig

Iron Maiden

Darkthrone

U2

Led Zeppelin

Jimi Hendrix

 

(Føler jeg kaster rundt meg med stener i ett glasshus nå men...)

 

 

Men uansett er det ett ganske uinterresant tema. Det finnes ikke noe som alle kan like, dermed er alle band overvurderte i øynene på noen andre (unntatt ukjente band som ingen liker da).

7305615[/snapback]

 

Er enig i alle der(til og med Darkthrone :) ), men Danzig? Er jo pinadø ingen som snakker om bandet eller liker det føler jeg. Jeg elsker det, men føler ikke at det er mange som liker det. Er vell omtrent bare jeg som har tatt det opp på forumet her, og da var det noen som sa seg enig. Og av alle jeg kjenner, så er det omtrent ingen som liker Danzig, men veldig mange som ikke liker det. Kan hende jeg ikke har fått med meg noe, så fyll meg inn(norwenglish) :)

Det var en gjeng av dere som roste det opp i skyene for litt siden i Backstage. Så er det endel fans på sider som Scream-forumet og Metal-Archives. Så kjenner jeg en fyr (typisk tr00 grim black metaller) som digger det. Har liksom ikke hørt noe særlig negativt om det. Dermed blir det oppskrytt (siden jeg ikke synes det er noe spesielt). :p

Lenke til kommentar
Du har altså hørt Christ Illusion + de to største klassikerne? Hva med å høre gamlere album, rimelig trygg på at du får et nytt syn. Det er jo tross alt disse albumene som ga Slayer den statusen de har idag.

7305161[/snapback]

Du faller i din egen felle, hva med å høre "gamlere album" fra RHCP? Kanskje dette vil forandre ditt syn?

Lenke til kommentar
Pink Floyd, Radiohead, The Beatles ++ De første spesielt.

7306885[/snapback]

 

Tidligere snakket du til meg om luft i hjernen. Jeg vet ikke hva du går på, men å si at Pink Floyd og The Beatles er overvurderte band er blasfemi! Måtte denne tråden brenne i helvete!

7307904[/snapback]

Det er så oppskrytt som du kan få det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...