Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Touran 2.0 170HK


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eneste du må få gjort "giga", er å få "tiltet" eller dratt vare bil buret et parr hakk, sån at du ikke sitter med alt for rett rygg, jeg fikk det, og sitter i vanlig "råne posisjon"

8262735[/snapback]

Det er jeg fult klar over :) Det er det første jeg skal gjøre.... etter at jeg har beundret bilen den første dagen. Blir nok MYE kjøring da... + en liten photosession, slik at jeg får noen bilder av den som er optimale :)

Lenke til kommentar
brukbar bil, sett bort ifra dsg-kassa, den er "litt" treig i børjan.

 

+ at de får grisejuling av toyota avensis sin 177 hesters dieselmotor, med 400nm :tease:

7559394[/snapback]

Grisejuling er vel å ta litt hardt i.... hehe

 

Dessuten, så har jo avensisen fler hester også... så det skulle da bare mangle....?

 

Men helheten... altså hele bilen slår Toyota.

Toyota er og blir en japsebil, med masse plåt som skrangler når man feks. lukker dørene. Utseende på toyota er også veldig gubbete.

 

Da kan jeg faktisk leve med og bli forbikjørt rent motormessig av en Avensis. Jeg hadde nok tatt det som en seier alikevel tenker jeg :)

 

Uansett så er det jo snakk om små marginer her.

 

Men husk en ting til. Min bil er en Varebil. Derfor så veier den 100-200 kg. mindre forde det er 5 seter som ikke er der. Bilene som blir testet er jo syvsetere av denne typen. Dermed kan man mest sannsynlig minske akseleresjonstiden med rundt 0,5 sek. Dermed så er min bil NESTEN like rask som en Golf GT 170HK. TDI DSG.

 

Man kan si hva man vil... men personlig så ser jeg ikke Toyota som en konkurent uansett motor. Toyota er og blir en driftsikker gubbebil.

 

Det jeg kaller konkurenter til VW er: BMW/Mershedes/Audi. De har nok ikke bare like bra eller bedre motorer, men også utseende og kjøreglede. Noe Toyota totalt mangler :)

 

Dette er ett sitat fra dinside som underbygger det jeg mener:

 

"I hovedsak har vi ment at bilen kun har to svakheter sammenlignet med de aller beste konkurrentene - plass og kjøreegenskaper. Ikke det at kjøreegenskapen har vært dårlige. Men sammenlignet med biler som Volkswagen Passat og Ford Mondeo har ikke Avensis nådd helt opp. "

7597700[/snapback]

 

Skal si meg enig at Avensis er litt gubbete, men skranglete er det langt i fra. Det er penere lyd i dørene til Avensisen enn det er i bilen du får. Det er en bil som gir intrykk av å være meget godt skrudd i sammen. Prøvekjørte denne da jeg gikk til innkjøp av ny bil for 4 år siden og er enig at kjøreegenskapene var litt kjedelige i den. Jeg kjøpte meg Honda Accord Tourer 2.0 155hk bensin :love: kjøregleder til de grader.

Gamlingen har Touran diesel 140hk, så jeg har erfaring med denne også, og det er ikke akkurat noe wow-faktor over kjøregleden her heller. det er bare ok, thats it.

 

Men det skal sies at jeg har lite til overs for folkevogn generelt.(navnet sier det meste), men uansett gratulerer med ny bil! :thumbup: Smaken er som baken. Hadde jo vært kjipt om alle hadde samma bil!

 

Må spørre. Hvorfor en varebil til 365,000,-? Firmabil? Kunne fått utrolig mye morro med mer hester og 2 seter for den prisen?

 

Jeg ble overbevist av Honda med min Accord, så i juni får jeg min nye Honda CR-V Execeutive 2.2 CTDI 140hk med alt av utstyr og med pluss-stylingpakke. :love::love:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-40816-1175506540_thumb.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-40816-1175506558_thumb.jpg
Endret av langtongting
Lenke til kommentar
brukbar bil, sett bort ifra dsg-kassa, den er "litt" treig i børjan.

 

+ at de får grisejuling av toyota avensis sin 177 hesters dieselmotor, med 400nm :tease:

7559394[/snapback]

Grisejuling er vel å ta litt hardt i.... hehe

 

Dessuten, så har jo avensisen fler hester også... så det skulle da bare mangle....?

 

Men helheten... altså hele bilen slår Toyota.

Toyota er og blir en japsebil, med masse plåt som skrangler når man feks. lukker dørene. Utseende på toyota er også veldig gubbete.

 

Da kan jeg faktisk leve med og bli forbikjørt rent motormessig av en Avensis. Jeg hadde nok tatt det som en seier alikevel tenker jeg :)

 

Uansett så er det jo snakk om små marginer her.

 

Men husk en ting til. Min bil er en Varebil. Derfor så veier den 100-200 kg. mindre forde det er 5 seter som ikke er der. Bilene som blir testet er jo syvsetere av denne typen. Dermed kan man mest sannsynlig minske akseleresjonstiden med rundt 0,5 sek. Dermed så er min bil NESTEN like rask som en Golf GT 170HK. TDI DSG.

 

Man kan si hva man vil... men personlig så ser jeg ikke Toyota som en konkurent uansett motor. Toyota er og blir en driftsikker gubbebil.

 

Det jeg kaller konkurenter til VW er: BMW/Mershedes/Audi. De har nok ikke bare like bra eller bedre motorer, men også utseende og kjøreglede. Noe Toyota totalt mangler :)

 

Dette er ett sitat fra dinside som underbygger det jeg mener:

 

"I hovedsak har vi ment at bilen kun har to svakheter sammenlignet med de aller beste konkurrentene - plass og kjøreegenskaper. Ikke det at kjøreegenskapen har vært dårlige. Men sammenlignet med biler som Volkswagen Passat og Ford Mondeo har ikke Avensis nådd helt opp. "

7597700[/snapback]

 

Skal si meg enig at Avensis er litt gubbete, men skranglete er det langt i fra. Det er penere lyd i dørene til Avensisen enn det er i bilen du får. Det er en bil som gir intrykk av å være meget godt skrudd i sammen. Prøvekjørte denne da jeg gikk til innkjøp av ny bil for 4 år siden og er enig at kjøreegenskapene var litt kjedelige i den. Jeg kjøpte meg Honda Accord Tourer 2.0 155hk bensin :love: kjøregleder til de grader.

Gamlingen har Touran diesel 140hk, så jeg har erfaring med denne også, og det er ikke akkurat noe wow-faktor over kjøregleden her heller. det er bare ok, thats it.

 

Men det skal sies at jeg har lite til overs for folkevogn generelt.(navnet sier det meste), men uansett gratulerer med ny bil! :thumbup: Smaken er som baken. Hadde jo vært kjipt om alle hadde samma bil!

 

Må spørre. Hvorfor en varebil til 365,000,-? Firmabil? Kunne fått utrolig mye morro med mer hester og 2 seter for den prisen?

 

Jeg ble overbevist av Honda med min Accord, så i juni får jeg min nye Honda CR-V Execeutive 2.2 CTDI 140hk med alt av utstyr og med pluss-stylingpakke. :love::love:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-40816-1175506540_thumb.jpg

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-40816-1175506558_thumb.jpg

8291436[/snapback]

For den prisen kunne jeg sikkert fått en Sierra med 2.000HK. men hester er ikke alt. Jeg vil ha en bil med god plass i og som ved siden av dette er tøff og se på. Jeg vil også ha en helt ny bil. Kanskje litt snobbete, men nybillukten er bedre enn noen annen lukt! + at man har 3 års full garanti.

Grunnen til at det ble varebil er ganske enkel. Hvorfor betale 140.000 kr. for 3 seter man ikke bruker, når man attpåtill får bedre plass til andre ting også? Jeg har ingen barn og kun ei samboer som jeg trenger plass til, og da blir det jo tullete å betale så mye for 3 sitteplasser.

 

Honda CR-V er en absolutt flott bil det også. Det hadde nok kanskje blitt denne, hvis jeg ikke hadde kjøpt Volkswagen, men jeg syntes CR-V'en var litt treg i forhold til touranen. Nå er jo værken Touran eller CR-V noen typiske fartsmonstere, men Touran har ett overtak når det gjelder krefter synes jeg. Bedre plass er det også.

Lenke til kommentar
For den prisen kunne jeg sikkert fått en Sierra med 2.000HK. men hester er ikke alt. Jeg vil ha en bil med god plass i og som ved siden av dette er tøff og se på. Jeg vil også ha en helt ny bil. Kanskje litt snobbete, men nybillukten er bedre enn noen annen lukt! + at man har 3 års full garanti.

Grunnen til at det ble varebil er ganske enkel. Hvorfor betale 140.000 kr. for 3 seter man ikke bruker, når man attpåtill får bedre plass til andre ting også? Jeg har ingen barn og kun ei samboer som jeg trenger plass til, og da blir det jo tullete å betale så mye for 3 sitteplasser.

 

Honda CR-V er en absolutt flott bil det også. Det hadde nok kanskje blitt denne, hvis jeg ikke hadde kjøpt Volkswagen, men jeg syntes CR-V'en var litt treg i forhold til touranen. Nå er jo værken Touran eller CR-V noen typiske fartsmonstere, men Touran har ett overtak når det gjelder krefter synes jeg. Bedre plass er det også.

 

Vel, som nevnt er heldigvis forskjellig. Noe jag har satt pris på med Accorden, er at den ikke var allemanseie, slik som avensis og passat. Må være kjipt å kjør lik bil som 2-3 andre naboer. Dette kom jo av at Accorden kom med 2.0 som minste alternativ, slik at den havnet over 300,000,- . Der mange avensis`er og passat`er ble levert med 1.6 til 1.8 liter, slik at de ble relativt fornuftig priset. Kommer desverre til å gå flere av CR-V`n, men så nå idag at nye Outlander hadde solgt 1800stk allerede, slik at mange går for denne heller? Dette pga prisen på Outlander er en del lavere en CR-V. Min CR-V koster veil. 450,000,- men med vinterdekk, hengerfeste metallic og plusspakken tipper den over det 500 kneika. :roll:

 

Men uansett er det morro med ny bil. :thumbup:

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
For den prisen kunne jeg sikkert fått en Sierra med 2.000HK. men hester er ikke alt. Jeg vil ha en bil med god plass i og som ved siden av dette er tøff og se på. Jeg vil også ha en helt ny bil. Kanskje litt snobbete, men nybillukten er bedre enn noen annen lukt! + at man har 3 års full garanti.

Grunnen til at det ble varebil er ganske enkel. Hvorfor betale 140.000 kr. for 3 seter man ikke bruker, når man attpåtill får bedre plass til andre ting også? Jeg har ingen barn og kun ei samboer som jeg trenger plass til, og da blir det jo tullete å betale så mye for 3 sitteplasser.

 

Honda CR-V er en absolutt flott bil det også. Det hadde nok kanskje blitt denne, hvis jeg ikke hadde kjøpt Volkswagen, men jeg syntes CR-V'en var litt treg i forhold til touranen. Nå er jo værken Touran eller CR-V noen typiske fartsmonstere, men Touran har ett overtak når det gjelder krefter synes jeg. Bedre plass er det også.

 

Vel, som nevnt er heldigvis forskjellig. Noe jag har satt pris på med Accorden, er at den ikke var allemanseie, slik som avensis og passat. Må være kjipt å kjør lik bil som 2-3 andre naboer. Dette kom jo av at Accorden kom med 2.0 som minste alternativ, slik at den havnet over 300,000,- . Der mange avensis`er og passat`er ble levert med 1.6 til 1.8 liter, slik at de ble relativt fornuftig priset. Kommer desverre til å gå flere av CR-V`n, men så nå idag at nye Outlander hadde solgt 1800stk allerede, slik at mange går for denne heller? Dette pga prisen på Outlander er en del lavere en CR-V. Min CR-V koster veil. 450,000,- men med vinterdekk, hengerfeste metallic og plusspakken tipper den over det 500 kneika. :roll:

 

Men uansett er det morro med ny bil. :thumbup:

8299058[/snapback]

Ny bil er morro ja! Det har du rett i :)

 

Dette blir min tredje splitter nye bil :)

Lenke til kommentar

Kjøper da ikke biler andre har brukt, på samme måter som jeg ikke kjøper brukt undertøy! ;) Bare tulla! Har hatt to bruktbiler og CR-V`en blir min andre nybil.

 

Pengesluk er det uansett, så det er like greit å kjøpe ny, med garantier og det hele. Men det har vel for meg i grunn bare blitt slik.

 

 

Over til Dieselmotor. Forstår det slik at den 2.0 literen du får er mer kultivert enn 1.9 literen? Mindre vibrasjoner og støy. Stemmer dette? Fattern sin 1.9 liter er "litt" traktor synes jeg.

 

Min kommende 2.2 liter commonrail er et stykke Ingeniørkunst. Første dieselen til Honda, men fytti grisen så mye skryt den får.

 

Dinside om Honda CR-V Diesel

En av markedets triveligste dieselmotorer plassert under panseret på en av markedets mest attraktive folke-SUVer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Takker folkens.

 

Jeg tror nok 18" holder for min del. Det er ikke akkurat pengene det står på... men bilen skal jo tross alt være litt praktisk også.

 

Skjørtekanter rundt hele/orginalt senket (15-20mm.)/18" med 235/40/18" rundt hele.

 

Det eneste jeg kanskje kommer til å bytte etter hvert er baklyktene. De er orginalt sotet på min bil, men hadde ver kult med blanke klare. Men dette haster ikke i første omgang.

 

Glemte jeg å nevne Cipp?

Man skal vist lett få 204 HK. ut av denne motoren + 400NM, med en liten chip :)

Pris: rundt 6-10.000 kr.

7497683[/snapback]

 

Dette blir sweet! Gleder meg til å se bilen. Det må vel være rett rundt hjørnet nå vel? Hiv en masse bilder opp når du har sjans ;)

Chip på denne må jo bli helt sjukt. Men drøy det minst 10.000 km før du chipper. Ja, du har jo sikkert sett min showcase hvor jeg har skrevet litt om dette. Dieselbiler med turbo må tydeligvis ha en del km før de kommer helt til sin rett. I alle fall hvis du skal få den største merkbare forskjellen :cool:

Lenke til kommentar
Forstår det slik at den 2.0 literen du får er mer kultivert enn 1.9 literen? Mindre vibrasjoner og støy. Stemmer dette?

Ja.. det stemmer nok det :)

 

Har du fått kjærra nå GigaFlow?

8301804[/snapback]

Bilen får jeg i morgen! :)

 

Her er noen bilder av bilen før klargjøring:

 

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Bilde 4

 

Flere bilder kommer...

 

Stylingpakke vil ikke bli montert før i mai, da dem manglet noen deler.... Men nye 19" felger, VWAudi Club Norwegan skiltplater, høen xenon-look lyspærer.

 

Jeg håper ikke glippen mellom hjul og skjerm blir alt for stor, da jeg helst ikke vil senke bilen. Jeg er rett og slett dritt lei senket bil nå.... det er tøft, men veldig lite praktisk.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...