Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Touran 2.0 170HK


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stoler du fullt og helt på kjørecomputeren, eller måler du selv også ved påfyllinger?

Har målt selv også. Bare en gang dog.

Da brukte den 0,48 l/m i snitt på ca. 20 kjørte mil. (ved meget pen kjøring)

Men dette var før chip.

 

Etter chip så bruker den enda mindre. Så det ser ut til at kpmputeren viser noenlunde riktig.

Lenke til kommentar

Ja, den drar vesentlig mer enn forventet...

 

Mulig du hadde kjørt fra meg... men jeg skulle ikke gjort det enkelt for deg....

 

Litt vanskelig å se hvor lang tid den faktisk bruker på denne videoen, men tror ikke jeg overdriver når jeg sier rundt 8 sek.

 

Dieselforbuket har faktisk gått ned ved normal kjøring. Men drar man på litt, vil man oppleve litt høyere forbruk dog.

 

På langkjøring gikk den fra 0,51 til 0,46 l/m. etter chip. Ganske imponerende synes jeg da...

 

Må si jeg ble imponert hvertfall. Min bruker 7,9 sek 0-100 orginalt og etter chip sier de fleste at den går under 7 sek men er vanskelig å måle slikt. Uansett er slike specs ikke relevante på veien. Saken er at man skal ha ganske mye sprekere bil for å kjøre fra en annen, hvertfall når det gjelder diesel fordi da har man så stort dreiemoment. Kult er det hvertfall med slike biler. Virker mye sprekere når man blir dratt inn i setet ved akselerasjon med diesel enn ved bensinbiler.

Endret av Simmelim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...