Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Touran 2.0 170HK


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig fått bestillt meg en ny bil.

 

Det er altså en VW Touran 2.0 TDI (170HK.) med DSG-kasse.

Følgende utstyr er bestilt utover standard:

 

Skinn interiør

DVD-anlegg

Kanalskjørter (lakkerte)

Hekk spoiler (m/bremselys)

Multiratt (slik at jeg kan gire fra rattet)

 

Bilens pris ble da på 356.000 kr. (varebil)

 

Slik ser den nye typen Touran ut som kommer i 2007:

touran1.jpg

 

Å slik ser kanalskjørtene ut:

styling.jpg

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjør hardt, kjør stil, kjør dieselbil.. fin bil. hvordan farge valgte du? når får du den? og planer for fremtiden? :ph34r:

7300210[/snapback]

Jeg valgte reflexsølv metallic. Altså lys grå metallic. Synes den ble penest med denne fargen. Tenkte litt på svart, men det falt som sagt til slutt på sølvgrå.

 

Jeg får den i midten av februar en gang.

 

Vel.. planer for fremtiden....

Det er jeg ikke sikker på. men jeg tror nok denne bilen vil forbli urørt en stund. Den skal jo også være praktisk i bruk. Så for mye styling vil jeg ikke sette på. Det blir også litt harry med for mye synes jeg.

 

Den skal heller ikke senkes. (kun 15 mm.) somblir gjprt orginalt + sportsunderstell.

 

Er det noe jeg evt. skal gjøre med den, så blir det kjøp av diverse snacks til og ha inni bilen.

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Flott brødbil :)

7302240[/snapback]

Hehe..

 

Det geniale med denne bilen er at den er utrolig praktisk, siden det er plass til mye i den, og at den er den desidert tøffeste bilen i det slaget på markedet. Ved siden av dette så har den også en relativt rå motor med masse krefter.

 

Sef. kunne jeg kjøpt meg en bil lignende Mini Cooper S (som absolutt er en kul bil i sin klasse) men hvorfor skal jeg gi over 300.000 kr. for en Mini Cooper S når jeg får en Touran av denne typen til 50.000 ekstra.?

 

Skal bli morro og kjøre opp på siden av en typisk blodstylet 98 mod. golf med 1,6 motor med min såkalte brødbil og rett og slett kjøre fra han mens jeg tenner opp en sigg og ser dumt på han.

 

Skal jeg være helt ærlig helt på tampen her, så hadde nok jeg også kalt dette en brødbil for noen år siden, da det var andre ting som var viktigere. Men i en alder av 30 år så er jeg litt lei av å ragge rundt i slike typiske plastik-monstre bare for å være kul.

Da er det bedre og være kul med litt stil, og kjøre en Touran av denne typen.

 

Sef. hadde det vert enda kulere og kjøpt seg en bil av typen Dodge SR-10/Porche Cayenne Turbo og slike biler, men det synes jeg koster mer enn det smaker.

Lenke til kommentar
Bestillte du skinnseter, så gennialt! Blir nok en fin bil. Får du med bakseter som du kan sette inn..? :love:

7302743[/snapback]

Ja.. baksetene får jeg med. Men de blir nok ikke satt inn på en stund, da det koster ganske mye.

 

Skal jeg sette inn baksetene med en gang jeg får den, så koster det ca. 130.000 kr.

Den prisen vil synke med rundt 10% i året, så om 10 år kan jeg sette inn setene gratis.

 

Om 4 år, så koster det meg rundt 90.000 kr. Men da stiger sef. også verdien på bilen. Man må bare ha pengene liksom :)

Lenke til kommentar
Veldig bra motorvalg, denne VW motoren gjør at du sitter klistret i bakseteryggen  :)

Prøvde ny Golf en dag, med 2.0 TDI 4Motion chippet til 197 hk, det var morro det  ;)

7302929[/snapback]

Hehe.. det tviler jeg ikke på :)

 

Men er det noen her som vet hva som egentlig er gjort med motoren siden det er nøyaktig den samme motoren som 2.0 TDI (140HK.) ?

 

Er den bare chippet fra fabrikken til 170HK. eller er det noe annet som har blitt gjort?

Og hvor i registeret kommer økningen?

 

Muligens litt teknisk dette... men det er sikkert mange entusiaster her inne som vet dette bedre enn meg... eller?

Lenke til kommentar
Flott brødbil :)

7302240[/snapback]

Hehe..

 

Det geniale med denne bilen er at den er utrolig praktisk, siden det er plass til mye i den, og at den er den desidert tøffeste bilen i det slaget på markedet. Ved siden av dette så har den også en relativt rå motor med masse krefter.

 

Sef. kunne jeg kjøpt meg en bil lignende Mini Cooper S (som absolutt er en kul bil i sin klasse) men hvorfor skal jeg gi over 300.000 kr. for en Mini Cooper S når jeg får en Touran av denne typen til 50.000 ekstra.?

7302332[/snapback]

For det at en Touran er stygg! Faktisk er denne typen/klassen bil, som jeg bare kaller "bloat car" eller oppblåst stasjonsvogn noe av det mest ukule og stygge som finnes. Sikkert bra for barnefamilier men for barnløse menn i sin beste alder? :no:

Lenke til kommentar
Flott brødbil :)

7302240[/snapback]

Hehe..

 

Det geniale med denne bilen er at den er utrolig praktisk, siden det er plass til mye i den, og at den er den desidert tøffeste bilen i det slaget på markedet. Ved siden av dette så har den også en relativt rå motor med masse krefter.

 

Sef. kunne jeg kjøpt meg en bil lignende Mini Cooper S (som absolutt er en kul bil i sin klasse) men hvorfor skal jeg gi over 300.000 kr. for en Mini Cooper S når jeg får en Touran av denne typen til 50.000 ekstra.?

7302332[/snapback]

For det at en Touran er stygg! Faktisk er denne typen/klassen bil, som jeg bare kaller "bloat car" eller oppblåst stasjonsvogn noe av det mest ukule og stygge som finnes. Sikkert bra for barnefamilier men for barnløse menn i sin beste alder? :no:

7303129[/snapback]

Du skal selfølgelig få lov til å synes at denne bilen er stygg. Smaken er som baken... :)

 

En "Oppblåst stasjonsvogn" som kjører fra de fleste rånere med såkalte plast-racere :)

Lenke til kommentar

ja, den 2-litern går godt, kjørte også en ny golf med 2.0tdi, det sparka jævla godt unna.. Det gjorde forsåvidt passaten med den samma motoren også :)

 

Når jeg skal kjøpe ny (brukt) bil om kanskje 5-10 år så tenker jeg at en sånn passat TDI, touran TDI, Citroen C5 eller C4 med stor motor kommer til å bli valget :)

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Touran er jo ikke noe ille å se på. Syns i grunn den er helt grei jeg. Og fordelen med å kunne kjøpe bilen som varebil er jo enorm. Prisen ville jo blitt nærmere 500 000,- hvis ikke.

 

Gratulerer med ny bil!

7304252[/snapback]

500.000 hadde nok blitt litt drøyt ja :) Selv for meg.. hehe

 

Men det er utrolig deilig og ha en skikkelig bil (som man kan bruke til noe annet enn og ragger rundt med. + at den sef. har en bra motor og inneholder MASSE kjøreglede.

Lenke til kommentar

Syns dette er en passelig fin bil jeg.

Med 18-19 toms felger, litt senking og tonede ruter har du en passe stilig bil syns nå hvertfall jeg.

170 hk motoren med DSG er jo helt rått da, for et dreiemoment i den.

Uten at jeg skal si det for sikkert kan det godt hende at 170 hk versjonen har større turbo enn 140 hk versjonen, da det er ganske vanlig at de gjør det på denne måten, muligens sterkere innmat i motoren også :thumbup:

 

Gratulerer med ny bil, håper du får mye nytte og glede av denne :w00t:

Lenke til kommentar

Gratulerer med ny fet bil.. :)

Syns Touran er knallfin, har lyst på det selv (gjerne varebil), men til og med brukt ligger de litt for høyt fremdeles.. :) Motorvalget ditt står det også respekt av, tror du kan få mye morro med denne.. :)

 

Skal bli morro og kjøre opp på siden av en typisk blodstylet 98 mod. golf med 1,6 motor med min såkalte brødbil og rett og slett kjøre fra han mens jeg tenner opp en sigg og ser dumt på han.

7302332[/snapback]

Nå passer vel jeg passlig godt inn i den beskrivelsen om Golfen, men jeg vil bare påpeke, at om noen hadde gjort det mot meg, så tror jeg jeg hadde knekt sammen av latter.

Lenke til kommentar
Gratulerer med ny fet bil.. :)

Syns Touran er knallfin, har lyst på det selv (gjerne varebil), men til og med brukt ligger de litt for høyt fremdeles.. :) Motorvalget ditt står det også respekt av, tror du kan få mye morro med denne.. :)

 

Skal bli morro og kjøre opp på siden av en typisk blodstylet 98 mod. golf med 1,6 motor med min såkalte brødbil og rett og slett kjøre fra han mens jeg tenner opp en sigg og ser dumt på han.

7302332[/snapback]

Nå passer vel jeg passlig godt inn i den beskrivelsen om Golfen, men jeg vil bare påpeke, at om noen hadde gjort det mot meg, så tror jeg jeg hadde knekt sammen av latter.

7308857[/snapback]

Det er ikke det at jeg hadde gjort det.... men i overført betydning, så betyr det enkelt og greit at jeg hadde kjørt fra en slik bil med glans. Men det er da ikke så rart heller. Bilen koster jo kanskje 10 ganger så mye og har mye større motor. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bra valg av bil! Min står på biltoget til Bremerhaven nå, så da blir dette årets julegave :) 170tdi DSG Exclusive ble det på meg.

 

Forskjellen på motoren er at 170hk er bedre bygd. Den har smidde stempler, bedre råder og større turbo. Registeret er større og en som har prøvd en chippet 140tdi mener at std 170tdi går bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...