Gå til innhold

Flere speilrefleks med skjemen som søker?


Anbefalte innlegg

Funderer meg både gul og blå i kamerajungelen. Har både minolta og canon som analogt speilkamera, men klarer ikke å betemme meg for digitalt speilrefleks.

 

Noen som vet om flere enn olympus kommer med skjermen som søker. Synes dette virker praktisk. Skulle gjerne sett et kamera med skjermen som søker og som samtidig har stabilisator i kamerahuset.......Må nok mulignes starte egen produksjon for å få det :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Kjøpte selv Sony A100 dSLR etter å ha eiet digitalt "kompakt" kamera i mange år. Dog et av de største og bedre (F-707, ivertfall når jeg kjøpte det). Det hadde selvfølgelig søker på skjermen, ikke bare det, den var dreibar, så på konserter etc kunne man holde kameraet så langt armene dine strakk og likeveld se søkeren.

 

Hadde kanskje ikke undersøkt så veldig nøye om det var søker på skjerm på dSLR, men tok dette som en selvfølge. Ble da svært overrasket da jeg ringte Japan Photo og spurte hvordan man slo på søker på skjerm. Men etter noen uker og kanskje en måned eller to savner jeg egentlig ikke funksjonen.

 

Tror også man tar bedre bilder uten å bruke denne, men det er min mening.

Lenke til kommentar
Funderer meg både gul og blå i kamerajungelen. Har både minolta og canon som analogt  speilkamera, men klarer ikke å betemme meg for digitalt speilrefleks.

 

Noen som vet om flere enn olympus kommer med skjermen som søker. Synes dette virker praktisk. Skulle gjerne sett et kamera med skjermen som søker og som samtidig har stabilisator i kamerahuset.......Må nok mulignes starte egen produksjon for å få det :-)

7299534[/snapback]

 

Kun Olympus E-330 bruker skjermen som søker. Vil du ha stabilisator til denne modellen kjøper du Leica D Vario-Elmarit 14-50mm, som bør bli tilgjengelig innen få uker (eller du kan kjøpe Panasonic Lumix L1 med dette objektivet i kit, men da blir noe av poenget med LCD preview borte siden skjermen ikke kan tiltes, og kameraet er begrenset til LV mode B).

Endret av BlueJet
Lenke til kommentar
Kun Olympus E-330 bruker skjermen som søker. Vil du ha stabilisator til denne modellen kjøper du Leica D Vario-Elmarit 14-50mm, som bør bli tilgjengelig innen få uker (eller du kan kjøpe Panasonic Lumix L1 med dette objektivet i kit, men da blir noe av poenget med LCD preview borte siden skjermen ikke kan tiltes, og kameraet er begrenset til LV mode B).

 

7303902[/snapback]

 

 

Panasonicen med dette objektivet er nå tilgjengelig i butikkene. :thumbup:

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...