Gå til innhold

"PS3 is an engineering masterpiece" sier iSuppli


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg må betale noen lapper ekstra fordi sony "tvinger" en BR spiller på meg, så gjør jeg det..lol ..hvorfor skal jeg ikke ha en BR?

Virker som folk forventer at de nye maskinene i vår tid skal ligge på prisen 1kr.. jeg syntes PS3 gir oss mye for pengene jeg=), men jeg selv skal vente litt til prisen synker=) har tålmodighet=)

 

Tydlig at det er xbox mot PS3 diskusjon her, hvor det er om å være best.

Hva om xbox folka holder seg utenfor PS3 diskusjon for en gang skyld?=) er så kjedelig med usakelige innegg,som mangler litt av hvert=)

Lenke til kommentar

gleder meg til de spill-utviklerne begynner å få ut poweren i boksen der, så får vi se. Xbox360 spillene har forandra seg i detalj. Så selv om prisen er høy, så blir det spennende å se hva den klarer etterhvert....må huske at Sony er ikke bak stolen når det gjelder spill. Og 360 står i stua her, man behøver ikke å hate konkurenten.

La oss alle gå i fred og ta en gruppeklem "hjelper alltid"

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Eg prøv så godt eg kan å vær objektiv, men når folk lovprisar eit selskap som kun er ute etter pengane dine - då blir det kok.

 

Haha, ja sony er kun ute etter pengene våre, men microsoft er det ikke? Hva er de ute etter?

7302747[/snapback]

 

De er ute etter VISA kortene våre og "formuen" som de inneholder... :!:

7302800[/snapback]

 

Ååå. så de er også ute etter pengene våre!! we are doomed.

Lenke til kommentar

Vi får liksom så mye på en gang og derfor er det verdt det... Det er jo totalt uvesentlig om man får MYE på en gang når man ikke en gang får et valg.

 

Sony gir oss ikke noe valg (mange vil nok her si JODA, for du kan velge å ikke kjøpe!), men er det noe reelt valg? Hva om Sony kunne gitt oss et større valg enn kun mellom en versjon med 20GB og en med 60GB harddisk? Om Sony hadde fortsatt å bruke DVD formatet som standard for spill tror dere ikke det hadde kommet like mange bra spill til ps3 for det? Er virkelig folk så trangsynte at de faktisk klenger seg fast i de minste lille ting bare for å forsvare prisen? Husk at det er Sony som står bak Blu-ray og at det er i deres interesse å tvinge på oss akkurat DET formatet. Ergo så ser ikke jeg Blu-ray som en gyldig grunn for en høy pris.

 

Supercomputeren for alle! Ærlig talt, hvor mange GFLOPS ps3 teoretisk er i stand til er vel klukkende likegyldig. Det er vel hva utviklerne klarer å utnytte som er viktig.

 

Jeg er så lei av at man forsvarer prisen med at man får så mye da det ikke er alle som føler at de trenger alt som Sony prakker på dem! Hva har hendt med den gamle ps feelingen der du skrudde på boksen for å SPILLE!? Filosofien er borte.

Lenke til kommentar
Nei, ingen som tvingar deg til å gå til innkjøp av PS3- men hvis du er kjempefan av Metal Gear Solid - er henda dine bitt fast. Og då blir du påtvungen ein Bluray spelar i same slengen.

Det at den har blu-ray spiller gjør jo at MGS-utviklerne ikke må begrense seg til 8-9 GB som man kan få på en DVD. Jeg ville heller sagt at man får en blu-ray spiller på kjøpet siden de har trukket i fra så mye penger og selger med tap sånn at man ikke merke det så godt at den er dyr å produsere.

7302737[/snapback]

Ja, ein ser jo MYKJE som forsvarar Blu-ray i f.eks Resistance: Fall of Man.

Nei, vent no litt. Det er ikkje lenger enn eit spel på DVD, det er ikkje betre grafikk enn eit spel på DVD.

Det er rart med det. Men at spelutviklarar har meir plass å putte CG filmar, ser ikkje eg på som noko umiddelbar fordel. Klart det er lite som slår bra regisserte CG videoar, men no er grafikkmotorane så gode at det er rett og slett ikkje vits med FMV.

 

Sjå berre på Gears of War.

Lenke til kommentar

DBD, synes først og fremst at du kan ta deg en kikk her.

Det med BD har du rett i, og det er de fleste av oss klar over etterhvert. Vi er ikke idioter, trangsynte med hue oppi ræva eller en saueflokk.

 

Jeg tror forøvrig du ruger på en eller annen konspirasjonsteori. Som jeg sa i min siste post, så er ikke intensjonen å glorifisere Sony eller PS3. Intensjonen er derimot å bevisstgjøre at PS3 faktisk er verd pengene. Alt rundtompreiket og stråmannsargumenteringen som har foregått her inne er det ikke jeg som har stått for. (Jeg har svart på en, vel og merke ;) )

 

Jeg ønsker også å gjøre det klart at jeg ikke angriper deg som person her. Jeg svarer bare på en hentydning du kommer med her.

 

:)

Lenke til kommentar
DBD, synes først og fremst at du kan ta deg en kikk her.

Det med BD har du rett i, og det er de fleste av oss klar over etterhvert. Vi er ikke idioter, trangsynte med hue oppi ræva eller en saueflokk.

 

Jeg tror forøvrig du ruger på en eller annen konspirasjonsteori. Som jeg sa i min siste post, så er ikke intensjonen å glorifisere Sony eller PS3. Intensjonen er derimot å bevisstgjøre at PS3 faktisk er verd pengene. Alt rundtompreiket og stråmannsargumenteringen som har foregått her inne er det ikke jeg som har stått for. (Jeg har svart på en, vel og merke ;) )

 

Jeg ønsker også å gjøre det klart at jeg ikke angriper deg som person her. Jeg svarer bare på en hentydning du kommer med her.

 

:)

7302906[/snapback]

Klart, det er jo eit diskusjonsforum :)

Nei, eg meinar at det ikkje er ein konpsirasjonsteori, ikkje på nokon måte.

Men det er folk her inne som glorifiserar SONY/Microsoft, fordi dei er så snille og sel produktet sitt mykje billegare enn det dei sjølv betalar for å produsere det.

 

PS3 er SONY sitt brekkjern for Blu-ray - så det er jo sjølvsagt at dei pressar prisen maksimalt. Men fortjen dei skryt for det? Nei.

Verd pengane? Det er veldig subjektivt. For folk som f.eks hatar Wlan og ikkje har bruk for Blu-ray, så blir den unaudsynt dyr. (Eg er ein av dei - eg klarar ikkje trådlause nettverk, og heile den her HD film suppa ventar eg litt med)

 

Sjølv om SONY har sagt at du bør få deg ein ekstra jobb for å ha råd til PS3, og at det ikkje er som eit måltid i kantina, fortjen dei ikkje skryt for å selge med tap- det er ein praksis som har blitt fulgt på nær sagt alle konsollar.

Lenke til kommentar
Intensjonen er derimot å bevisstgjøre at PS3 faktisk er verd pengene.

Selv om utstyrsnivået mer enn forsvarer prisen så syns jeg det er en for høy pris for en spill konsoll, som det først og fremst er. Selv om en familebil til 1 million har en motor, kvalitet og utstyrsnivå som en bil til 2 millioner er det forsatt fryktelig mye penger for en småbarns famile.

 

Som Daniel sa..

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Forskjellige produkter til forskjellige markeder? Microsoft satser på sitt marked, games only. Og sony satser mere på å bli mediacenter konsollen.

 

Folk som bare vil ha en spille konsoll får bare kjøpe seg en wii eller en xbox 360, eller eventuelt en ps2.

 

Vi er alle forskjellige. Jeg vil ha muligheten til å spille metal gear osv osv osv, og jeg vil ha mulighet til å se på blu-ray filmer og jeg tar imot linux(som mediacenter) med åpne armer. Gjør det meg til en idiot eller fanboy? nei! Gjør det meg trangsynt? Nei tror ikke det.

 

Er ps3 dyrt? Nei jeg synes ikke det, men så kjøper man da også mobiltelefoner 1 gang i året som koster 4000-5000 kr så en ps3 som man vil ha med seg de neste 4-5 årene er ikke særlig dyrt.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Forskjellige produkter til forskjellige markeder? Microsoft satser på sitt marked, games only. Og sony satser mere på å bli mediacenter konsollen.

Kanskje SONY skulle skiftet navn på PS3 da til MEDIASTATION i stedet?

 

Folk som bare vil ha en spille konsoll får bare kjøpe seg en wii eller en xbox 360, eller eventuelt en ps2.

 

SONY stenger jo ute mange forbrukere som kanskje kunne tenkt seg å spille mange av spillene som PS er kjent for men som synes det blir for dyrt og som ikke har lyst på en MEDIASTATION men en PLAYSTATION.

 

Vi er alle forskjellige. Jeg vil ha muligheten til å spille metal gear osv osv osv, og jeg vil ha mulighet til å se på blu-ray filmer og jeg tar imot linux(som mediacenter) med åpne armer? Gjør det meg til en idiot eller fanboy? nei! Gjør det meg trangsynt? Nei tror ikke det.

 

Det er din mening. Ikke alle trenger eller vil ha alle de mulighetene for de bryr seg kun om spillene Playstation er kjent for. Jeg kjenner mange som ikke en gang tenker på å bruke PS3 som mediacenter men kun kjøper den for spillene sin skyld.

 

Er ps3 dyrt? Nei jeg synes ikke det, men så kjøper man da også mobiltelefoner 1 gang i året som koster 4000-5000 kr så en ps3 som man vil ha med seg de neste 4-5 årene er ikke særlig dyrt.

7303264[/snapback]

 

Den er kanskje ikke dyr med tanke på alt du får men det er akkurat her problemet ligger. Dette er ikke noe du får. Det er heller ikke noe du får velge om du vil ha eller ikke. Du MÅ ha det. Jeg synes hvert fall at SONY kunne lagt til litt valgfrihet i produktet sitt. Jeg kjører både Linux og Windows XP professional allerede, og med min stasjonære PC og min samboers bærbare PC så har vi nok av PCer å velge mellom. Jeg vil ha en konsoll og til den prisen er PS3 ikke aktuell som konsoll for min del. Og det er litt synd for det er en del spill jeg kunne tenkt meg som kun er Playstation titler.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar
kanskje ikke aktuell for deg, men tror den er aktuell for veldig mange andre. Men tiden får vise. Om ett år så ser vi hva folk vil ha. Leder microsoft så vil dere si: We told you! Og leder sony er så er det fordi folk i verden er så dumme og trangsynte.

7303604[/snapback]

Har aldri generalisert og kalla alle her inne trangsynte.

Men det er eit par, som har tydeligvis blitt hjernevaska av SONY sin geniale opptrede ved Ken Kutaragi (trur eg) - der vedkommande klarte å prestere å seie at du må jobba hardt for å fortjena ein PS3. (Eller noko i den dur)

 

Folk som ser på SONY som snille og gode, for at dei har putta in Blu-ray i maskina er trangsynte, hjernevaska, individ. SONY putta den der, fordi det er deira format, enkelt og greit.

 

Men hvis du skal ha Blu-ray filmar, og slikt, er jo dette heilt topp! Men longt ifrå alle som har hatt ein PS2 - synes at det her SONY brekkjernet i form av Blu-ray i PS3 er like bra.

Lenke til kommentar
kanskje ikke aktuell for deg, men tror den er aktuell for veldig mange andre. Men tiden får vise. Om ett år så ser vi hva folk vil ha. Leder microsoft så vil dere si: We told you! Og leder sony er så er det fordi folk i verden er så dumme og trangsynte.

7303604[/snapback]

 

Ja, den er nok aktuell for mange andre. Jeg prøver ikke å disse Sony eller PS3 og jeg driter i hva folk burde mene om ett år med tanke på hvem som leder eller ikke leder... Men der er vel det som er forskjellen på meg og mange andre her også. Jeg bryr meg ikke om hvem som vinner konsollkrigen! Det er ingen som vinner uansett, i så fall blir vi forbrukere taperne. Monopol er ikke tingen. Jeg bryr meg om valgfrihet. Noe jeg synes Sony ikke gir meg. Så om PS3 er en supercomputer med Blu-f***ing-future-ray og den har svaret på kreftgåten er meg likegyldig.

 

Skjønner du hva jeg mener med valgfrihet? Kan du svare meg ærlig å si at Sony gir oss et valg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...