Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan få pengene fra Directmedia?


morra

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ikke når man henter og leverer selv. Jeg bor rett i nærheten av Komplett.

9368862[/snapback]

 

Angreretten faller vel fra når du velger å hente varen istedenfor at den skal sendes?

9368889[/snapback]

Etter det jeg har skjønt, er angreretten der, fordi man ikke får sett varen først...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angreretten gjelder selve kjøpet (og jeg kjøpte via Kompletts nettsider), ikke hvordan du mottar produktet. Dermed har jeg angrerett.

 

Uansett snakket jeg med kreditt-avdelingen og de sa "No problem, bare send oss kontonummeret så skal vi overføre mellomlegget". Thumbs up for Komplett :)

Skrevet

Kjøpte en D-Link router på Komplett for noen dager siden, men nå viser det seg at den ikke dekker mitt behov.

 

Har jeg rett til å sende den tilbake, selv om det egentlig er min feil som ikke studerte spesifikasjonene godt nok?

 

Hvordan gjørs det med porto og slikt i disse tilfeller?

Skrevet
Bra det ordna seg. Komplett sin support er vel blant de beste  :thumbup:

9369165[/snapback]

 

Det var ikke support jeg snakket med, men kreditt/økonomi-folkene.

Skrevet (endret)

Først melder du til Komplett at du ønsker å benytte deg av angreretten (bruk tilsendt skjema).

 

Du får refundert kjøpesum + original porto, men må betale returporto selv.

 

PS: Angrefrist er 14 dager etter kjøpet ble gjort. Du trenger ikke oppgi noen grunn for at du angrer kjøpet.

Endret av Caze
Skrevet

Hvis du bruker angreretten må du for guds skyld påpeke at det er en skade på den, slik at du ikke blir beskyldt for å ha forårsaket skaden.

Skrevet
Etter det jeg har skjønt, er angreretten der, fordi man ikke får sett varen først...

9368930[/snapback]

 

Det er derfor den er der ja, men sålenge handelen blir utført via internett (eller telefon) så gjelder angreretten uansett hvordan varen blir transportert.

 

En annen kjekk ting og vite er at hvis man ikke får angrefrist skjema levert med varen har man faktisk 1.års ubetinget angrefrist. ;)

Skrevet
En annen kjekk ting og vite er at hvis man ikke får angrefrist skjema levert med varen har man faktisk 1.års ubetinget angrefrist. ;)

9369827[/snapback]

Afaik er det 3 måneder.

Skrevet
En annen kjekk ting og vite er at hvis man ikke får angrefrist skjema levert med varen har man faktisk 1.års ubetinget angrefrist. ;)

9369827[/snapback]

Afaik er det 3 måneder.

9370756[/snapback]

Og det får jeg vite først nå :p

Skrevet
Du har ikke rett på å få dekket fraktutgifter hvis du benytter deg av angreretten. Det er DET loven sier

9370920[/snapback]

Fraktutgifter TIL kunde SKAL dekkes, sier loven. Les den?

 

Returporto må kunde dekke selv.

Skrevet
Hvorfor i all verden skal butikken måtte betale for at du som kunde ikke vil ha varen lengre?

Fordi loven sier det?

http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html#11

§15-5: Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt... osv. Frakten faller inn under dette.

 

Nei, du får kun tilbake det du betalte for varen.

9371045[/snapback]

Din personlige synsing om saken er egentlig ikke særlig verdifull for trådstarter..

Skrevet

Enig med sistemann her.

 

Men dessverre blir resultatet det at butikkene må sette opp prisene sine, slik at telefonene blir dyrere. Det samme gjelder vel dersom produsentene taper runden i høyesterett.

Skrevet
Men dessverre blir resultatet det at butikkene må sette opp prisene sine, slik at telefonene blir dyrere. Det samme gjelder vel dersom produsentene taper runden i høyesterett.

9371286[/snapback]

I de fleste tilfellene har ikke butikken noe problem med å få kreditering på reklamasjoner. Det finnes noen juridiske feller for butikkene i en sånn situasjon, men så vidt jeg vet er det ikke noen produsenter som er så ondskapsfulle at butikken sitter igjen med hele tapet. Kanskje bortsett fra Apple.

Skrevet
Jeg jobber selv i nettbutikk, så jeg vet hva jeg snakker om. Du får tilbake det du betalte for varen. Hvis noen butikker tilbakebetaler frakten, så er det en ekstratjeneste, de er ikke pålagt til å gjøre det

9371193[/snapback]

Jo, man skal ha refundert alle kostnader. Selv om dere bryter reglene, betyr ikke det at det er det riktige.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...