Gå til innhold

COD3, NFS:Carbon PS3 dårligere enn til X360


Straffa

Anbefalte innlegg

Gamespot

It was fast and mostly smooth on the 360, but the game's extremely choppy on the PlayStation 3. This problem isn't limited to hectic battle sequences either--it'll chug in rooms that are completely empty
Twenty-four people can play online, but whereas four players per Xbox 360 could go online, just one person can play on a single PS3

Link

PS3 versjonen sliter med framedrops selv i 30 FPS

X360 kjører 60 FPS og svært sjelden går den under

Ingen split screen, det er tragisk

 

NFS:Carbon

IGN

One disappointing aspect is that the PlayStation 3 version of the game doesn't have a couple of the "show off" features that the Xbox 360 game does. The 360 version lets you pause the game at any time and enter a photo mode. It's basic, sure, but you can spin and zoom the camera and take a snapshot of your vehicle in motion. You're also able to upload a photo of your modded vehicle for others to drool over, but the PS3 game lacks this feature as well, sadly.

 

Visually, the PlayStation 3 version of Need for Speed Carbon falls short of its Xbox 360 counterpart. The two games run at roughly the same framerate, but the PS3's filtering effects, specifically the blurring, can be ugly. Road textures look nice and detailed at low speeds, but when you're flying down the road and the game blurs everything, they simply look poor. A few other odd things don't match up either, like the Drafter's wake, which is a transparent cylinder on the 360 and some rather ugly blue streamers on the PS3.

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Ikke bra"? I følge artikkelen du lenka til var det "8.2 - great".

 

Men litt skuffande at dei ikkje har klart å optimalisere det betre for PS3, ja.

 

Kay

7292900[/snapback]

 

Er ikke bra når du ikke kan ha split screen engang.

FPS drops når spillet kjøres bare i 30 frames er tragisk

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Siterer meg sjøl fra ein annen tråd:

 

Noen som bør sette seg ned å lese CELL for dummies manuelen til neste gang eit spill skal portes ihvertfall....

7292335[/snapback]

7292892[/snapback]

 

Siterer meg og de fleste andre som har tatt på en PC

Flaskehalsen er som regel GPU
Endret av avanore
Lenke til kommentar
Er ikke bra når du ikke kan ha split screen engang.

FPS drops når spillet kjøres bare i 30 frames er tragisk

7292917[/snapback]

Jaudå, eg er med på det. Men utifrå emnetittelen ser det ut som om Gamespot seier at COD til PS3 ikkje er bra. Og det blir litt feil når konklusjonen deira er at det er "great".

 

Kay

Lenke til kommentar
Er ikke bra når du ikke kan ha split screen engang.

FPS drops når spillet kjøres bare i 30 frames er tragisk

7292917[/snapback]

Jaudå, eg er med på det. Men utifrå emnetittelen ser det ut som om Gamespot seier at COD til PS3 ikkje er bra. Og det blir litt feil når konklusjonen deira er at det er "great".

 

Kay

7293018[/snapback]

 

Ser du bort fra FPS drops under 30 frames og ingen splitscreen, så er gameplayet det samme. Derfor den karakteren

Endret topic

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Å, her får vi virkelig se at Bluray får kjørt seg med all sin kapasitet! Absolutt verdt den ekstra kostnaden! Resistance og CoD3 er bevis på dette. :dribble:

 

Nei, det her var ikke bra nei. Men så er det sikkert vanskelig og porte det også, i og med såpass forskjellige arkitekturer. Også er jo PS3 i sin tidlige levetid... men CoD2 til 360 høres da bedre ut enn dette her, og det var også en release tittel

Lenke til kommentar

Atter en tråd som kritiserer 360 fra vår alles gode nøytrale venn avanore. :dontgetit:

 

Det er vel ikke så utenkelig at de baserte dette på 360 arkitektur og bare prortet det over. Noe som gjør at den maskinen som får en port ikke klarer å holde målet til "orginalen"

 

Å viss noen prøver seg på å si at dette bare er hardware, vel, da burde de kanksje fått en liten ferie.

Lenke til kommentar

PS3 prestere bedre? Er vel heller de som portet det som fortjener ett spark bak for å gjøre dårlig jobb spør du meg. Jeg er ikke konsoll hardware guru, men det irriterer meg når folk legger skylden på Sony (greit, de kunne sikkert laget bedre dev kits osv osv osv) når det ofte er utviklerne som kutter noen hjørner. Ikke at det nødvendigvis alltid er deres feil heller om de har en deadline hengendes over hodet.

Lenke til kommentar

Denne tråden kjem heilt sikkert til å bli Flaming Console Boy Deluxe Edition 1337 her på forumet.

 

Då problemet heilt sikkert ligger i at det har vore problemer å porte spelet til PS3 så seg eg ingen grunn til å krangle vidare. Hadde eit spel vore primært utvikla for PS3 og porta til Xbox 360 så ville me ha sett same effekten.

 

Bør tråden stenges? Nei det er enda fullt mogleg for ein god diskusjon, men usaklege innlegg vil slettes og warn vil bli utdelt. Kjem det ut av kontroll så blir det rett og slett bare stengt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...