Gå til innhold

Den lille badminton tråden!


Gjest Slettet+132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg begynte først å få det i fjor, og jeg har vært medlem i over 5 år. Du er nesten nødt til å sende en mail til noen. ;)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

*bzzzzt*

 

"CLEAR!!"

 

*SHOCK*

 

IT'S ALIVE!

 

 

Kor gammel var dere når der begynte å spille badminton? Har hatt lyst til å prøve det en stund no, men badminton e ikke veldig populært på skolen jeg går på. Vi har egen badmintonklubb i kommunen eg bor i. Og no har eg fått med meg en venn til å kanskje prøve det med meg. Har gått på fotball siden 1. klasse og har 6. i gym, så formen er det ikke noe i veien med, men eg har aldri spilt det skikkelig før. Har spilt sånn halvveis i gymmen, men vi kan ikke reglene. En gang eg spilte med noen så kom gymlæreren min bort til meg og sa at vi to skulle spille. Så spilte vi i 10 min, så sa han at eg burde prøve å spille på askøy badmintonklubb (som e klubben i kommunen vår)

 

Men så e det det med at eg går i 9. og aldri har spilt det før. Kan ikke reglene eller noe. Har søkt på google på badminton regler. Då kom en fil med ALLE reglene i badminton. Kor stor banen skulle være og alt slikt. Den var kort sakt alt for lang. Så vet noen om en side eg kan lære meg tingene eg MÅ vite før eg prøver det?

 

Er litt redd for at alle andre er så sinnsykt mye bedre enn meg at eg bare blir sett dumt på :p

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Prøvde det for første gang i dag i en alder av 24 og det ga mersmak for å si det sånn, men om jeg begynner med dette fast tør jeg ikke svare på nå. Alle de andre var mye bedre enn meg så det ble tap etter tap, så akkurat den biten var kanskje ikke så morsomt. Tanken på at det også ble litt sympatispilling fra deres side var heller ikke så kult, men heller det enn at de knuser meg 21-0 og dreper alt som heter motivasjon. Det som kanskje overrasket meg mest var hvor sliten man ble av å spille, trodde jeg knapt skulle bli svett under armene, men der tok jeg feil så det sang.

Lenke til kommentar

Finn noen andre som har lyst til å spille badminton, og få h*n med så snart som mulig. Da kan dere lære i deres eget tempo - istedet for at du bare springer etter ballen, og ikke lærer deg noe teknikk. Var nemlig slik jeg lærte meg badminton, da jeg startet å spille i en alder av 35 år. :) Metoden med å bare springe etter ballen, anbefales ikke.

 

Sjekk også om du/dere har mulighet til å få dere litt spesialtrening/veiledning. Har sett at flere som startet på badminton lenge etter meg, lærte teknikk på bare et par mnder som jeg brukte et par år på.

 

Starttips ellers:

-Riktig grep er viktig. Spør på treninga hvordan riktig grep er. Vanskelig å forklare.

-Hver gang du har spilt ballen over nettet, kom deg inn mot midten igjen. Da har du mye bedre utgangspunkt når ballen kommer i retur.

Lenke til kommentar

Det ble mye løping etter flua, kanskje derfor jeg ble så sliten :p

Sendte mail til Tromsø Badmintonklubb å høre hvordan situasjonen er der borte så jeg venter i spenning på svar fra dem. Har allerede fått napp fra en venninne som også kunne tenke seg å spille badminton og siden vi er like ferske begge to kan jo dette bli suksess :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For de som er interesserte kan jeg melde om at det ble avholdt en badmintonturnering i Haakons Hall på Lillehammer i dag. Det var selvfølgelig en høyst uformell turnering, men det var for å samle interesserte i byen og se hvordan stemningen for en klubb og litt sånt var.

 

Alt gikk fint for seg, 24 påmeldte og tok ca. 4 timer. Flott initiativ! Ble snakket på å få til klubb utpå nyåret, så det blir flott.

 

Jeg var med, men hadde spilt to ganger siden sommerferien og går på antibiotika for tiden så gikk heller dårlig. Må helt klart trene oftere, og det kan det se ut som om det blir noe av fremover :D

 

Noen andre som var der? :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...