Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Selvpåført stress, hvordan bli kvitt?


Notatblokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har det samme.

 

Legen min mente at jeg gikk og var stresset, som førte til at nakke muskler og generelt var strammet hele tiden, som førte til at jeg hadde vondt i hode hele tiden untatt når jeg sov.

 

kjipt :/ Har ingen spesielle midler mot det, ellers sa han at jeg måtte begynne å trene, noe jeg gjør hver dag , 1 time. Gjort i 1mnd, hjelper ikke noe særlig , tror jeg =/

Lenke til kommentar

Den største "fienden" her er deg selv.

Spør deg selv hvor ofte du hever et øyenbryn over å se andre mennesker, slik som du føler at de ser på deg. Hvor mange tenker du stygt om i løpet av dagen? Ikke så mange vil jeg tro, om noen i det hele tatt, og det må du ikke tro at andre gjør heller. :)

 

Å vurdere andre opp mot seg selv er en del av det å være menneske, men få om ingen tenker stygt om deg.

Lenke til kommentar

Jeg har det slikt stort sett hele tiden, jeg tenker gjerne på dager, ja kanskje uker i forveien hva jeg skal ha på meg, hva jeg skal si og hvordan jeg gjør det! Jeg føler det er noe som mangler i livet mitt.

Dette er definitivt forsvarmekanisme, ihvertfall hos meg. Jeg ble ofte mobbet på barneskolen, og på ungdomsskolen har det blitt bedre, men jeg føler fortsatt at enkelte går bak ryggen min, og ser rart på meg.

 

En slags paronia, jeg må tenke over absolutt alt før jeg utfører aksjonen, uansett om det dreier seg om å snakke, gjøre noe, til og med å svare på ett spørsmål fra læreren.

 

Har ikke blitt kvitt det, så jeg kommer til å følge med i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...