Gå til innhold

PS3 Linux har full tilgang til BD/DVD


Knebel

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det begynner bli en del tråder om PS3 og linux, men denne artikkelen har rett og slett så mange gode nyheter i seg at den trenger en egen:

 

Once into Linux, you will be able to use it like any other computer. You will be able to fire up Firefox and browse the intarwebs, or load MythTV and convert your PS3 into a true-blue media center. It's as good as a shiny new PC once you're into Linux.

 

But wait! That's not all. After checking out the documents, I did find a few small bits of info which are big news in itself:

    * You will be able to switch to the PS3's game OS from Linux.

    * You will be able to use the Blu-ray drive to mount all types of discs including Blu-ray discs!

 

http://ps3.qj.net/PS3-Linux-Dual-Boot-Inst...pg/49/aid/72754

 

Nå er det bare å vente på at en eller annen får installert YDL og fyrer ut screenshots.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, det skal bli interessant.

Problemet (vel, problemet for microsoft og gaven til forbrukerne) var at Xbox var såpass åpen at det var alt for lett å modde + bytte harddisk.

Når man fra dag1 uten å modde kan innstallere linux på PS3 så er jeg spent på hva som skal forhindre brukerne i å benytte seg av piratkopierte spill.

Lenke til kommentar
man får jo bare tilgang til maskin varen, ikke game os'et. så, genialt av sony, og rimelig sikkert på at piratkopiering må gjøres gjennom en chip her og. sony har lengre erfaringe enn microsoft med pirat sperrer også.

7280512[/snapback]

 

* You will be able to switch to the PS3's game OS from Linux.

 

Står i førsteposten det.. :)

 

Men jeg tror også at de har hatt god tid til å forsikre seg mot piratvirksomhet.

Lenke til kommentar
man får jo bare tilgang til maskin varen, ikke game os'et. så, genialt av sony, og rimelig sikkert på at piratkopiering må gjøres gjennom en chip her og. sony har lengre erfaringe enn microsoft med pirat sperrer også.

7280512[/snapback]

 

Vel, har Sony noensinne lansert en konsoll som ikke har blitt moddet i form av modchip ? PSP var vel ikke spesielt sikker den heller...

Lenke til kommentar
Tenk heller på mulighetene som dette vil gi da. Spillekonsoll og mediasenter i et.

 

Da kommer nok den boksen der til å bli populær tenker jeg.

7280550[/snapback]

må ikke glemme at den er ............Veldig stille

7280566[/snapback]

Playstation + mediasenter + veldig stille... = me happy :love:

Lenke til kommentar
For noen muligheter! Siden 360 aldri ble det mediacenteret som xbox 1 var (for vanskelig å modde) så må jo dette være ett alternativ? Jeg er vel kanksje litt merkelig når jeg kjøper en slik maskin uten å ha planer om å spille på den? :p

7281111[/snapback]

 

Egentlig ikke, se hva du får for 5000kr for en PC på Elkjøp, sånn sett er jo PS3 en ganske bra PC deal. Er jo langt bedre grafikkort i PS3 enn en billig PC til 5000kr. :)

Lenke til kommentar
For noen muligheter! Siden 360 aldri ble det mediacenteret som xbox 1 var (for vanskelig å modde) så må jo dette være ett alternativ? Jeg er vel kanksje litt merkelig når jeg kjøper en slik maskin uten å ha planer om å spille på den? :p

7281111[/snapback]

 

Egentlig ikke, se hva du får for 5000kr for en PC på Elkjøp, sånn sett er jo PS3 en ganske bra PC deal. Er jo langt bedre grafikkort i PS3 enn en billig PC til 5000kr. :)

7281616[/snapback]

 

Lurer på hva man måtte gitt for en pc med akkuratt samme specs som ps3(bare dyttet inn i et kabinett. Med blueray, cell prosessor, et utrolig bra 3D kort og et godt kjølesystem. Samtidig får man jo tilgang til filmer og spill gjennom tjenesten til Sony. Så jeg vil nesten tro mange kommer til og kjøpe denne uten store planer om og spille på den.

Lenke til kommentar

Jupp, dette blir min første konsoll som jeg sannsynligvis vil bruke like mye til ting som ikke har noe med spill å gjøre som spillene selv. Det at Sony tillot Linux på maskinen er et glimrende tiltak, og noe jeg aldri trodde jeg skulle oppleve, nemlig at en produsent faktisk er lydhør overfor homebrew-miljøet. ReSSaA har selvsagt rett i at man faktisk får svært mye for pengene, med denne muligheten. På grunn av dette håper jeg inderlig at det finnes gode nok kopisperrer på spillene og Blue-Ray filmene, slik at ikke piratmiljøet ødelegger for alle. I verste fall kan man risikere at Sony begrenser mulighetene i en senere oppdatering hvis det viser seg at "alle" spiller piratkopierte spill, noe jeg ikke håper skjer.

 

Jeg gleder meg bare mer og mer jeg. :D

Lenke til kommentar

dark by design, du har selvsagt rett i dette. Jeg er i utgangspunktet ikke negativ til muligheten for å kopiere i den hensikt å ta backup av egne spill, men tenker litt på hvordan oppdateringene som skulle fjerne piratkopiering i PSP gjorde at homebrew også rant ut sluken. Derfor håper jeg ikke det samme skjer på PS3, men tviler i grunnen sterkt på det. (Er vel bare meg som er skeptisk av natur :D )

 

freke: Jeg tviler på at vi vil se windows på PS3 med det første, det er microsoft sitt bord. I tilfelle du ikke har fått hele saken med deg, har Sony gitt oss muligheten til å innstallere operativsystemet linux på harddisken i PS3. Med denne muligheten blir PS3 mer enn bare en spillkonsoll, du vil også kunne bruke den til mange av tingene du vanligvis bruker pc'en din til. Siden konsollen høyst sannsynlig blir plassert i stuen er det mest nærliggende å bruke disse mulighetene til å bruke PS3 som et fullverdig mediasenter, med mulighet til å spille av alt av filmer og videoer. Utover dette er det nesten bare fantasien som setter grensene for hva som kan gjøres, så vi går en god tid i møte. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...