Gå til innhold

PS3 Linux har full tilgang til BD/DVD


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir det tastatur og mus på ps3 og da? Mulig jeg bare ikke er "data nerd" nok til å klare å ta helt av ved tanken på linux hehe. Sikkert et fiffig operativsystem det og.

7283187[/snapback]

 

Siden det er USB porter på ps3, så vil man ved å innstallere linux få støtte for USB mus og tastatur.

 

PS3 som ordentlig mediacenter blir rett og slett konge. Håper jeg da. :)

Det var ikke noe problem å sette inn større harddisk right? Har ikke så mye å si i grunnen. Det er det man har fil-servere til.

Lenke til kommentar
Blir det tastatur og mus på ps3 og da? Mulig jeg bare ikke er "data nerd" nok til å klare å ta helt av ved tanken på linux hehe. Sikkert et fiffig operativsystem det og.

7283187[/snapback]

 

Siden det er USB porter på ps3, så vil man ved å innstallere linux få støtte for USB mus og tastatur.

 

PS3 som ordentlig mediacenter blir rett og slett konge. Håper jeg da. :)

Det var ikke noe problem å sette inn større harddisk right? Har ikke så mye å si i grunnen. Det er det man har fil-servere til.

7283218[/snapback]

Stemmer, eg har ein boks ståande i eit kott, med 1TB HDD. Der ligg alt eg har av musikk og filmar. Eg vil ha streaming. Kopiera over til media senteret for så å pakka ut, er gamaldags. Hvis media senter på PS3 skal bli noko for meg, må det vere MINST like bra og funksjonelt som XBMC.

 

Viktige ting:

- Streaming rett utav rar filer frå ein fil-server.

- IMDB lookup

- Og så må det sjå bra ut, og være enkelt og navigere. Linux i seg sjølv opplever eg som tungt. 17 752 kommandoar for å f.eks stille klokka på boksen. Men reknar nesten med at dei som lagar ein XBMC konkurrent lagar GUI til det. (Eg har brukt linux i 5 minutt, syns det var drit keisamt og gav opp) :)

 

Så sjølve linux opplegget drit eg tynt i. Eg vil berre ha eit skikkeleg HD media senter :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder brukervennligheten og design på YDL som muligens blir de første ut med linux til PS3, anbefaler jeg at dere kikker på denne posten min i PS3 info tråden. Der finnes bl.a. noen videoer over interfacet..

Link

 

Toppen på kransekaka er at det er svært lite ressurskrevende i forhold til Windows, hvilket gjør at internminne på 256mb er tilstrekkelig..

Lenke til kommentar
Eg har brukt linux i 5 minutt, syns det var drit keisamt og gav opp[/i]) :)

 

Så sjølve linux opplegget drit eg tynt i. Eg vil berre ha eit skikkeleg HD media senter :)

 

Regnet du med at du skulle lære deg et helt nytt operativsystem på 5 minutter? :innocent:

 

Jeg ser meget positivt på dette. Tror dette vil føre Sony til tet nok engang :)

Lenke til kommentar
Blir det tastatur og mus på ps3 og da? Mulig jeg bare ikke er "data nerd" nok til å klare å ta helt av ved tanken på linux hehe. Sikkert et fiffig operativsystem det og.

7283187[/snapback]

 

Siden det er USB porter på ps3, så vil man ved å innstallere linux få støtte for USB mus og tastatur.

 

PS3 som ordentlig mediacenter blir rett og slett konge. Håper jeg da. :)

Det var ikke noe problem å sette inn større harddisk right? Har ikke så mye å si i grunnen. Det er det man har fil-servere til.

7283218[/snapback]

 

Det er forøvrig native støtte for mus og tastatur i OS'en til PS3. Dette trenger man ikke innstallere Linux for å få. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...