Gå til innhold

Gjøre med livet når man hater alt?


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra CrazyKimmi. Det passer meg utmerket. Jo flere som deg som tar drittjobbene jo lettere er det for folk som meg for å gå på sosialen. Jeg har meget høy selvrespekt. Mange av tjommiene mine går på sossen og så da har eg mer tid til å henge med dem spille spill etc.

 

Ser deg kanskje på rimi en dag da når eg har fått pengene fra sossen og ska ha noe snacks :=)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen planer om å ende på rimi. Det var ikke poenget mitt heller. Er på vei mot en lang utdannelse og har gode karakterer. Poenget mitt er vel bare det at vist jeg ikke hadde noen form for utdannelse så hadde jeg heller valgt å få meg en jobb på rimi enn å gå på sosialen. Du er ett oppegående menneske som fint kunne bidratt og hatt en helt normal jobb. I stedet velger du å være lat og drite i livet ditt. Sånne mennesker som deg har jeg lite respekt for. Folk som ikke kan jobbe av diverse grunner er helt ok. Men personen som deg som fint kan men ikke gidd er ikke noe jeg ser opp til.

Lenke til kommentar

Jeg tok meg et friår fra skole og jobba på Rimi (som ble ICA Nær) under nokså dårlige forhold. Det året ble jeg konvertert fra FrP til DNA og lærte meg viktige prinsipper om arbeid og samfunn. Men hva jeg skulle bli, det var ikke og er fremdeles ikke lett å si.

 

Jeg bestemte meg for å studere noe jeg syns var interessant, ettersom en dårlig betalt jobb med noe man liker er forsåvidt bedre enn en dårlig betalt jobb man ikke er ekstremt stor fan av (jfr ICA Nær). Da ble det historie i fjor, men jeg fant ut at det egentlig ikke var noe for meg i det lengre løp. I år skifta jeg over til filmvitenskap, ettersom jeg liker å se på film og å jobbe med film.

 

Anbefalingen er dermed å prøve å studere et emne man er interessert i.

Lenke til kommentar

Jeg vurderte mye rart etter militæret, og det ble heller til 2 friår hvor jeg vurderte en million forskjellige ting fram og tilbake. Etter dyp meditasjon kom jeg fram til konklusjonen at det er bedre å holde på med noe man synes er gøy/interessant men som kanskje ikke er så godt betalt, framfor å gjøre noe man hater men som er relativt greit betalt.

 

Så nå studerer jeg geografi ved NTNU. :)

Lenke til kommentar

Rart det der med utdanning og jobb. Det virker som så mange vet hva de skal gjøre resten av livet allerede på ungdomsskolen; de vet hvilken utdanning de skal ta og hvilken jobb de vil ende opp med. Jeg går siste året på vgs, men er ikke helt bombesikker på hva jeg skal gjøre i framtida. Blir nok mer utdanning, men ikke om jeg vet hva jeg skal studere...ergelig av og til.

Lenke til kommentar

Kjedelige jobber er noe alle må oppleve nesten. Det bygger karakter og du takler motgang mer. Altfor mange velger utdanninga si etter hva som blir tilbudt deg. Ta heller å finn ut hva du faktisk VIL gjøre resten av livet ditt. Drit i å tenk på lønn, jobb er faktisk over halve livet ditt så du burde ta noe som er litt interessant.

 

Skjønner ikke helt hvordan folk kan utnytte å gå på sosialen. Det hadde vært KLIN umulig for min del da jeg har veldig dyre hobbyer. Skjønner ikke at dere engang vurderer dette engang. Er det ikke da bedre å jobbe på en kjedelig plass å tjene 10x mer enn å gå på sosialen ? Å gå og sose arbeidsledig vil gjøre deg depressiv og lat.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Personlig så er data det jeg driver med, å vil jobbe med.

Dog bruker jeg mer tid på foran dataen enn folk som spiller wow, mulig dette går utover karakterene mine. I lengden vil det ikke påvirke utdannelse min da den krever 3 i snitt pluss realfagspoeng.

(informatikk)

 

Jeg SKAL jobbe innen det jeg vil, sånn er det.

Om det er så sunt for meg, det tviler jeg på.

Akkurat nå leser jeg om "Fedora Core 6" fremfor å gjøre spansk leksa. :ermm:

 

Tror egentlig jeg er mer avhengig av data enn de som spiller wow. :(

 

Litt off-topic :p

Bottom line, gå for noe du liker. Har du et talent så sats alt, da har du motivasjonen iallefall for å jobbe med noe. Jobber du hardt nok så vil du nå toppen uansett, det er vel bare å finne sin ting. :)

Lenke til kommentar
Nå er jeg midt i mitt andre friår fra skolen. Alle jobber og studier virker helt jævlige, og jeg har virkelig ingen anelse på hva som kommer til å skje med livet mitt. Det perfekte hadde vært å bli millionær og bare leve livet med festing, pc, filmer etc. Litt som Dupree i You, Me and Durpee. Men jeg nekter å bli vaskehjelp, sitte i kassen på en butikk (som jeg gjør nå) etc resten av livet mitt.

 

Er det noen andre som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere for å finne løsningen? Hva var løsningen?

7273144[/snapback]

 

Kjøp deg en gitar, så en el-gitar, skriv noen sanger, start et band, bli kjent - og vips så kan du leve livet med festing, filmer og pc i turnebussen, millionær og en hel haug med damer.

 

Det som er fint med musikk er at du kan starte når som helst i livet sitt å spille. Det krever jo selvfølgelig et visst talent, men kanskje du har. :thumbup:

Lenke til kommentar

Dine interesser bestemmer din fremtid om du vil ta tak i noe. Kassajobben fører ikke til så mye.

 

Om du er litt fysisk trent så kan du prøve polit høyskolen. Det e backup planen min om ingeniør utdanningen går i dass... Jage vekk knarkiser, eventuelt banke opp demonstranter (lite av i norge), kjøre litt raskere i trafikken av og te lovligt! Lempe ut fartsbøter og se mørkt på de som klager.

 

Får kanskje lov å banke opp noen i selvforsvar om eg trenge en dag.

Endret av ~~Undertaker~~
Lenke til kommentar
Nå er jeg midt i mitt andre friår fra skolen. Alle jobber og studier virker helt jævlige, og jeg har virkelig ingen anelse på hva som kommer til å skje med livet mitt. Det perfekte hadde vært å bli millionær og bare leve livet med festing, pc, filmer etc. Litt som Dupree i You, Me and Durpee. Men jeg nekter å bli vaskehjelp, sitte i kassen på en butikk (som jeg gjør nå) etc resten av livet mitt.

 

Er det noen andre som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere for å finne løsningen? Hva var løsningen?

7273144[/snapback]

 

Kjøp deg en gitar, så en el-gitar, skriv noen sanger, start et band, bli kjent - og vips så kan du leve livet med festing, filmer og pc i turnebussen, millionær og en hel haug med damer.

 

Det som er fint med musikk er at du kan starte når som helst i livet sitt å spille. Det krever jo selvfølgelig et visst talent, men kanskje du har. :thumbup:

7324559[/snapback]

 

 

nå gir du han vel kanskje litt falskt håp, du vet at det er utrolig liten sjans for å bli "stor" artist ?

Lenke til kommentar
Jeg har ingen planer om å ende på rimi. Det var ikke poenget mitt heller. Er på vei mot en lang utdannelse og har gode karakterer. Poenget mitt er vel bare det at vist jeg ikke hadde noen form for utdannelse så hadde jeg heller valgt å få meg en jobb på rimi enn å gå på sosialen. Du er ett oppegående menneske som fint kunne bidratt og hatt en helt normal jobb. I stedet velger du å være lat og drite i livet ditt. Sånne mennesker som deg har jeg lite respekt for. Folk som ikke kan jobbe av diverse grunner er helt ok. Men personen som deg som fint kan men ikke gidd er ikke noe jeg ser opp til.

7282589[/snapback]

Helt enig i det der.

 

Selv gjør jeg ikke stort annet enn å leve på mamma og pappa for tida, skal få meg jobb nå, men er ikke så lett, for jeg har ikke peil på hva jeg skal gjøre for å få meg no jobb, og heller ikke hvor jeg kan få jobb. Det er jo mye jobber rundt, men får aldri ut fingern, så det er vel egentlig min egen skyld at jeg ikke har jobb. Men så fort jeg har jobb blir det andre boller. For det første kan jeg være mere sosial, og henge med venner, for da har jeg råd til det. Og jeg slipper å sitte foran pcn hele tida, og snu dønet på hue, har snart snudd det en runde nå. Når det er gjort, skal jeg stoppe der hvor jeg legger meg tidlig, og står opp tidlig, og kan starte på nytt. Og så blir det nok et år med VG1 elektro til neste år. Så VG2 elekto etter det, så lærlig(VG3) og Gruppe L sertifikat. Så etter det blir det nok å jobbe et par år, så kanskje jeg kan ta noe innen elektronikk etterpå, eller elektroingeniør.

Lenke til kommentar
Det går vel ann å ha en saklig debatt uten at du må ty til banneord nostradamus? Det gjenspeiler vel intelligensnivået ditt.

Til saken.. Du og lønnstakere skal betale skatt som blandt annet går til sosialklienter fordi loven krever det. Nekter du å betale skatt er du en kriminell, en kjeltring en ussel skattesvindler.

Å ta søke om penger når en er i en økonomisk vanskelig situasjon er derimot uproblematisk. Det er sosionomen/juristen som tolker de spesifikke tilfellene på bakgrunn av loven.

 

Hvorfor ialle dager skal jeg jobbe på rimi? Kunne ikke falle meg inn. Ekle gamle damer, bortskjemte drittunger som er frekke i kjeften, en kontrollfreak av en sjef som maser om efffektivitet osv.. Nei ikke interessert. Jeg har ingen interesse i å gjøre noe for "samfunnet". Det er meg, jeg, som er viktig. Mine behov er viktigere for meg enn dine behov. Så har du ikke lyst til å betale skatt nostradamus så får du bli en kjeltring da! Enda opp i fengsel og greier.

 

Har tatt interessetesten på aetat, totalt bortkastet tid. Aetat generelt er meget unyttig. Har du vært der noen ganger så vet du hva jeg snakker om.

 

Så trådstarter, jeg anbefalr deg å holde alle valgmuligheter åpne og ikke følge ensidige råd a la det nostradamus her kommer med...

7279974[/snapback]

Av en eller annen grunn, ser jeg for meg deg, men en papirkopp i nevene på gata i Oslo om noen år.

 

Herregud for en innstilling!

Lenke til kommentar

Vet at mange finner svaret litt bedre etter et år på folkehøgskole fremfor å jobbe på dagen og sitte fremfor PC-skjermen om kvelden.

 

Folkehøgskoler er på en måte utdanning, men uten skole-"feelignen". Personlig har jeg vert heldig og funnet ut hva jeg skal, men vet at mange har funnet svar ila. et år på folkehøgskole.

Lenke til kommentar
Nå er jeg midt i mitt andre friår fra skolen. Alle jobber og studier virker helt jævlige, og jeg har virkelig ingen anelse på hva som kommer til å skje med livet mitt. Det perfekte hadde vært å bli millionær og bare leve livet med festing, pc, filmer etc. Litt som Dupree i You, Me and Durpee. Men jeg nekter å bli vaskehjelp, sitte i kassen på en butikk (som jeg gjør nå) etc resten av livet mitt.

 

Er det noen andre som har vært i samme situasjon? Hva gjorde dere for å finne løsningen? Hva var løsningen?

7273144[/snapback]

 

Kjøp deg en gitar, så en el-gitar, skriv noen sanger, start et band, bli kjent - og vips så kan du leve livet med festing, filmer og pc i turnebussen, millionær og en hel haug med damer.

 

Det som er fint med musikk er at du kan starte når som helst i livet sitt å spille. Det krever jo selvfølgelig et visst talent, men kanskje du har. :thumbup:

7324559[/snapback]

 

 

nå gir du han vel kanskje litt falskt håp, du vet at det er utrolig liten sjans for å bli "stor" artist ?

7341306[/snapback]

 

Det var litt ironisk ment. Han skriver at drømmelivet er festing, damer, pc og være millionær. Prøvde å få frem at man må ha tro og at man må jobbe.

 

Men jeg mener også at alt er mulig med den rette innstillingen, sterk vilje og god innsats.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...