Gå til innhold

Nettopp sett Saw III


loathsome

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Hørt om "The Guinea Pig -ettellerannet-"?

7347342[/snapback]

Guinea Pig-serien er ganske oppskrytt.

 

Prøv August Underground. ;)

7347427[/snapback]

 

Okei. Den hørtes syk ut ja! Har aldri sett Guinea Pig filmene, så kan ikke kommentere. ;)

7347566[/snapback]

 

Guinea Pig er ganske oppskrytt. Men det er fortsatt et godt eksempel på voldsfilmens ytterkant. August Underground (mordum) bygger vel i hovedsak videre på det guinea pig startet. August Underground er temmelig hardcore ( i hvertfall slik jeg forstod det ut i fra de 30 minuttene jeg har sett av AU mordum.) Lars, når vi er inne på toetag-gjengen, har du fått sett The Redsin Tower?

 

Nå skal Saw 3 sees, lovlig-ish.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det var en helt greit film, hadde ikke helt samme feelingen som i eneren. Toeren var bra, masse "action" og også den hadde en svært bra slutt. Den siste filmen følte jeg ble bare presset sammen slik at den kunne slutte... Men likte slutten svært god der også, spennende og man må tenke litt på slutten av filmen, får en liten: "Ohh" følelse :p

Lenke til kommentar

Synes Saw filmene scorer litt på samme område som Hostel. Filmene er syke, og har konsepter som man kun drømmer om i mareritt. "den mest smertefulle måten å dø på"-konsepter.

 

Saw filmene er da også meget bra laget med tanke på virkemidlene. (lyd-, bilde-effekter..)

 

Men thats it. Så ekke no fan. (+ utrolig slitsomme, så Saw2 på 1.rad. Er på trip enda)

Endret av josephseto
Lenke til kommentar

Jeg syntes mye av poenget ble borte i den tredje filmen, ettersom det her er Amanda som styrer alt. I de to første filmene var det i det minste en sjanse for å komme seg ut av fellene, og (selv hvor sykt det er) det var en mening bak det Jigsaw gjorde. Det at Amanda var med på alt i den andre filmen fungerte greit, men å la henne ha hovedrollen i film tre ødela opplegget.

 

Men jeg er av typen som stort sett lar det meste skli forbi hvis jeg vil. Jeg ser feil, men velger å overse dem fordi jeg har lyst til å bli underholdt. Og for all del, er man av typen som er ute etter å bli sjokkert av motbydelige ting (som meg), så har filmen en grei "underholdningsverdi".

 

Kunne ikke vært mer enig i "smak og behag"-kommentaren. ;)

Lenke til kommentar
Hvis du synes de tre Saw filmene er geniale, så tror jeg du må se litt mer film!

7270910[/snapback]

Hvorfor det?

 

Herlig å ha de beste plassene på førpremieren. Nummer 3 i rekken er også den dårligste i rekken. At den har fått dårlige kritikker skjønner jeg, men selv er jeg veldig uenig. Saw 3 mangler mystikken og den store twisten. Mer forutsigbar men også mer grotesk. Allikevel underholdende som fy!

 

Sag ftw.

Lenke til kommentar

Jeg hetser Hostel fordi volden hverken var grotesk nok, realistisk nok utført og ikke minst at ikke ga meg noen som helst "AU! Kødder du?!"-følelse. Ta den ene scenen i Hostel der damen får brent øyet sitt. Ser man på damen etter at hun er brent, kan man jo tydelig se den 3 cm tykke posen med gørr som henger utenpå fjeset. :huh: Skal volden være jævlig, må den se realistisk ut. Saw har bedre voldsscener og så inderlig klart et mer underholdende plot.

Lenke til kommentar
Uansett, helt friske mennesker liker ikke slik vold som dette. Dersom du liker dette, er du som urovekkende mange andre innenfor en faresone. TV- og filmindustrien er så kynisk at du nesten ikke kan tro det.

7315724[/snapback]

Så de som liker å se slike voldsfilmer på film er alle sammen syke? Kan ikke du gi meg bruksanvisningen til hvordan man skal leve?...

Lenke til kommentar

2'eren synes jeg ble var dårligere enn Saw 1 foløpsmessig. Jeg likte genialiteten i eneren hvor de var i et primitivt rom med meget få gjenstander, og med disse komme seg ut. I 2'eren er jeg enig i at filmen gikk mye treigere grunnet de mange personene og det store huset. Men slutten og de mange groteske "drapene" gjør at man i ettertid ser på filmen som underholdning på sitt beste. :D

Lenke til kommentar
Uansett, helt friske mennesker liker ikke slik vold som dette. Dersom du liker dette, er du som urovekkende mange andre innenfor en faresone. TV- og filmindustrien er så kynisk at du nesten ikke kan tro det.

7315724[/snapback]

Så de som liker å se slike voldsfilmer på film er alle sammen syke? Kan ikke du gi meg bruksanvisningen til hvordan man skal leve?...

7376961[/snapback]

 

Dersom du liker slikt, tilhører du enten den 2% delen av befolkningen som er sosiopater, eller du er blitt meget desensitivert overfor vold.

 

Du får leve slik du selv ønsker, men kjører du i 90km/t i femtisonen der hvor jeg bor og mine søsken leker, eller er som en tikkende voldsbombe i mitt nabolag, vil jeg sannsynligvis blande meg.

 

Er du gammel nok til å se filmen forresten? Hvis ikke, er det en grunn til det. Man vet nemlig at barn tar skade av slikt mens voksne i større grad kan distansere seg fra det. Men sunt er det ikke akkurat for voksne heller. Jeg skal se filmen nå til helgen, gleder meg ikke.

Lenke til kommentar
Uansett, helt friske mennesker liker ikke slik vold som dette. Dersom du liker dette, er du som urovekkende mange andre innenfor en faresone. TV- og filmindustrien er så kynisk at du nesten ikke kan tro det.

7315724[/snapback]

Så de som liker å se slike voldsfilmer på film er alle sammen syke? Kan ikke du gi meg bruksanvisningen til hvordan man skal leve?...

7376961[/snapback]

 

Dersom du liker slikt, tilhører du enten den 2% delen av befolkningen som er sosiopater, eller du er blitt meget desensitivert overfor vold.

 

Du får leve slik du selv ønsker, men kjører du i 90km/t i femtisonen der hvor jeg bor og mine søsken leker, eller er som en tikkende voldsbombe i mitt nabolag, vil jeg sannsynligvis blande meg.

 

Er du gammel nok til å se filmen forresten? Hvis ikke, er det en grunn til det. Man vet nemlig at barn tar skade av slikt mens voksne i større grad kan distansere seg fra det. Men sunt er det ikke akkurat for voksne heller. Jeg skal se filmen nå til helgen, gleder meg ikke.

7399349[/snapback]

Har ikke sett filmen engang, men har sett 1ern og 2ern og jeg koser meg ikke akkurat når jeg ser på dem. Men å si at alle som liker slike filmer er syke synes jeg er litt drøyt. Og hvis du tror jeg er voldelig tar du skammelig feil, har aldri vært innvolvert i et alvorlig slagsmål noensinne. Men du får ha dine egne meninger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...