Gå til innhold

Nettopp sett Saw III


loathsome

Anbefalte innlegg

Faen i helvete, da.

Pycnopodia - du går meg mektig på nervene. Vennligst ha deg og ditt psykoligiske drapstreningsprat ut herfra.

 

Se til svarte faen å logg deg av internett, før du blir hypnotisert til å drepe noen. Internett må da være ti ganger verre en TVen din.

 

.. kommer her og ødelegge emnet mitt.

 

Men du får ha meg unnskyldt, jeg skal ut og borre noen i skallen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette dreier seg ikke om deg eller meg, men ungdom generelt. Sammenhengen mellom sinne og agressivitet og TV og dataspill er bevist for lengst, og du er jo et ganske godt eksempel akkurat dette.

Jeg tilfører tråden din svært mye kunnskap, alt er etablert vitenskap og hevet over enhver form for tvil. Setter du deg inn i saken, vil du lære mye.

Lenke til kommentar
alt er etablert vitenskap og hevet over enhver form for tvil.

7344846[/snapback]

Det der var en ganske så stor selvmotsigelse. Da vitenskap som regel går ut på at det ikke eksisterer noe som heter absolutt viten.

 

Det du har skrevet er forresten ingen "sannhet" da det finnes vitenskapelige artikler både for og imot.

 

Mennesker har gjort faenskap i tusenvis av år, det blir for enkelt å skylde på voldsfilmer/spill. Sist jeg sjekket hadde ikke Adolf Hitler DVD-spiller. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
alt er etablert vitenskap og hevet over enhver form for tvil.

7344846[/snapback]

Det der var en ganske så stor selvmotsigelse. Da vitenskap som regel går ut på at det ikke eksisterer noe som heter absolutt viten.

 

Det du har skrevet er forresten ingen "sannhet" da det finnes vitenskapelige artikler både for og imot.

 

Mennesker har gjort faenskap i tusenvis av år, det blir for enkelt å skylde på voldsfilmer/spill. Sist jeg sjekket hadde ikke Adolf Hitler DVD-spiller. :)

7344949[/snapback]

Godt poeng lars. Alle som er glad i film, og dataspill for den saks skyld, burde lese en bok ved navn "Everything Bad Is Good for You" av Steven Johnson. Den fokuserer ikke spesielt på vold i media, men er en god motpart til de utallige teoriene om at våre nye medier er skadelige for oss.

 

Forsåvidt så er jeg er rimelig sikker på at jeg fortsatt har et snev av menneskelighet og medfølelse igjen i kroppen, dette på tross at jeg storkoste meg gjennom spillet manhunt og samtlige av Guinea Pig-filmene (flowers of flesh and blood er et flott stykke film). :!:

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar

Nå må dere ikke gjøre narr av Pycnopodia. Han prøver bare å åpne øynene deres, for å se at livet er en stor konspirasjon. Filmindustrien samarbeider med sukker- og tobakksindustrien, og har plane rom å ta over verden ved å gjøre alle mennesker til ikke-tenkende drapsmaskiner. Bare gjennom filmer som Saw III kan de manipulere folk til å drepe andre mennesker uten å tenke, mens tobakksindustrien og sukkerindustrien gir de gratis røyk og godterier som de blir avhengige av.

 

Ikke se filmer som Saw III! De er onde og før dere vet det blir dere fanget av de! :-----(

Lenke til kommentar

LarsP, Det er ingen selvmotsigelse, du har bare misforstått.

Uansett, av de forskningsrapporter jeg har fått rede om, har det vært i overkant av 4000 forskningsrapporter som mener det er en sammenheng mellom eksplosjonen i vold gjennom de siste tiår og TV og dataspill. Bare 18 forskningsrapporter er uenig med dette, minst 12 av disse 18 er bestilt og betalt av TV-industrien.

 

Dr. Brandon Canterwall, professor i epidemiologi ved universitetet i Washington oppsummerte en gang den overvelmende bevismassen. Hans rapport var bygget på effekten introduksjonen av TV hadde i blant annet isolerte samfunn i Canada og i Sør-Afrika i 1975 (tidligere hadde ikke regjeringen tillatt TV).

Uansett,

"The evidence indicates that if, hypothetically, television technology had never been developed, there would today be 10,000 fewer homicides each year in the Unites States, 70,000 fewer rapes, and 700,000 fewer injurious assaults. Violent crime would be half what it is."

 

_Julenissen_, Det er ikke fullt så komplisert. Hvis noen kan tjene penger på å kynisk og hensynsløst utnytte andre, så er det nok av dem som er villig til å gjøre det, uten å tenke på hvor mange liv de ødelegger. Jeg kunne skrevet meget mye om hvorfor de ikke tenker på livene de ødelegger, de er ikke onde men faktisk ganske så vanlige mennesker. Det er omtrent den samme prosessen som gjør vanlige borgere istand til å dra til krigen og drepe fiender der. Eneste leddet som mangler er en autoritær person i nærheten som oppmuntrer til det (i krig er det gjerne en offiser) men alle de andre "bitene" er på plass.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

http://www.fbi.gov/ucr/05cius/data/table_01.html

http://bjsdata.ojp.usdoj.gov/dataonline/Se.../StateCrime.cfm

 

Recently, however, the homicide rate has stagnated. While the homicide rate decreased continuously between 1991 and 2000 from 9.8 homicides per 100,000 persons to 5.5 per 100,000, it has remained level through 2005. In the years between 2000 and 2005 the homicide rate has remained at its all time low between 5.5 and 5.7 homicides per 100,000 individuals. Despite the recent stagnation of the homicide rate, however, property and violent crimes overall have continued to decrease, though at a considerably slower pace than in the 1990s. Overall the crime rate in the US was the same in 2004 as in 1969, with the homicide rate being roughly the same as in 1966. Violent crime overall, however, is still at the same level as in 1974, despite having decreased steadily since 1991.

Lenke til kommentar
http://www.fbi.gov/ucr/05cius/data/table_01.html

http://bjsdata.ojp.usdoj.gov/dataonline/Se.../StateCrime.cfm

 

Recently, however, the homicide rate has stagnated. While the homicide rate decreased continuously between 1991 and 2000 from 9.8 homicides per 100,000 persons to 5.5 per 100,000, it has remained level through 2005. In the years between 2000 and 2005 the homicide rate has remained at its all time low between 5.5 and 5.7 homicides per 100,000 individuals. Despite the recent stagnation of the homicide rate, however, property and violent crimes overall have continued to decrease, though at a considerably slower pace than in the 1990s. Overall the crime rate in the US was the same in 2004 as in 1969, with the homicide rate being roughly the same as in 1966. Violent crime overall, however, is still at the same level as in 1974, despite having decreased steadily since 1991.

7346961[/snapback]

 

 

Statistikk kan misforstås, akkurat den samme statistikken du linker til, fra FBI, er den jeg også bruker. Men på den siden du linker til, mangler kanskje det viktigste - hvorfor det er utelatt kan jeg ikke svare på.

 

Den eneste årsaken til at mord-raten ikke suser i været, er de enorme forbedringene i sykehus og helsevesen. 911 alarmtelefon, helikoptere, nye medisiner, bedre forståelse for kroppen og lignende. Til eksempel en skade som under andre verdenskrig ville drept 9 av 10 sårede vil idag 9 av 10 sårede overleve. Antall vellykkede mord burde synket til bunns, men det gjør den ikke.. Selv med de mange og store fremskrittene helsevesenet har gjort, klarer vi ikke å presse ned mord-raten, faktisk har den til og med økt. Dette er fordi antall drapsforsøk også øker med en forrykende fart - de mislykkes bare fordi helsevesenet er blitt så flinke til å redde liv. TV-industrien elsker å dra frem den noenlunde stabile mord-raten som et "bevis" på at det ikke er mye vold i samfunnet.

Samtidig, aldri før har politiet klart å fange så mange forbrytere. Også der er det gjort enorme fremskritt, et av de viktigste var kanskje gjennombruddet når en ved hjelp av DNA kunne felle en forbryter fra en dråpe med blod. Men det er gjort mange andre teknologiske fremskritt også, det er vanskelig å slippe unna en forbrytelse og dette burde også gjøre at færre "faller for fristelsen" til å begå kriminelle handlinger.

 

Det har lite hensikt å sammenligne tall fra 1990 med tall ifra 2000 når du vil argumentere mot at TV (TV var i utgangspunktet bra og lærerikt, men det har forandret seg en del) øker agressivitet - se heller på tall fra år 1960 og frem til idag:

usa-vold.jpg

På 1990-tallet hadde 1 av 39 barn i USA en eller flere av foreldrene sine i fengsel. De viktige tallene som mangler helt fra siden du har linket til, er fengslingsraten. I 1960 var den omtrent 120 personer per 100.000 innbyggere, siden 1975 har den steget jevnt og raskt til den i 1990 var på hele 300 personer per 100.000 innbyggere. Så, til tross for at de fengsler flere og flere hvert år øker likevel volden istedenfor å synke. Hadde det ikke vært for den vanvittige fenglingsraten ville volden økt enda mer i omfang. Ingen land i hele verden fengsler så mange mennesker som USA. Befolkningen blir rett og slett mere og mere voldelig, noen annen måte å tolke dette på har jeg vanskelig for å kjøpe. Glem årsaken et øyeblikk - er vi enige i at volden i USA siden 1960 har økt svært mye, til tross for innovasjoner i helse- og politivesenet samt skyhøy fengslingsrate?

 

Voldsraten i 2005 er skyhøy, men den har faktisk sunket noe de siste par årene. Det er bemerkelsesverdig og noe jeg vil se nærmere på.

 

Forresten, det ekspertene er imot er sensasjonell vold, voldscener hvor den kriminelle gjerne blir fremstilt som en slags helt som belønnes for det han gjør, gjerne med sosial status og lignende. De er ikke imot all vold, men aldersgrensene må overholdes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...