Gå til innhold

Surf trådløst på McDonald's


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor skar ALLTID norge ligge langt etter i den elektroniske verden iforhold til f.eks Sverige?

 

:cry:    :dontgetit:

 

Sempron ;)

7256986[/snapback]

kan du ikke nevne et annet land vi også ligger etter?

 

kanskje norge egentlig ligger langt framme, bare at sverige tilstadighet er irriterende nok bittelitt foran..

 

hver gang noen skal argumentere for hvor langt bak norge ligger på teknologifronten, så sammenligner man oss med sverige. Hva med å sammenligne oss med resten av europa + usa? da fremstår vi plutselig mye bedre! Og hvis noen skulle ønske at norge skal se ut som det über-landet, er det jo bare å sammenligne oss med noen u-land

Lenke til kommentar
Hvorfor skar ALLTID norge ligge langt etter i den elektroniske verden iforhold til f.eks Sverige?

 

:cry:    :dontgetit:

 

Sempron ;)

7256986[/snapback]

kan du ikke nevne et annet land vi også ligger etter?

 

 

 

 

 

Jeg synes at vi ligger en del etter sverige på mobil fronten, ivertfall.

 

Dem har da konge dekning med 3g, og vi har langt ifra så mye.

 

Sempron ;)

Lenke til kommentar
Jeg skal være ganske sulten før jeg frivillig spiser "mat" der. Men jeg synest at stort sett alle servéringssteder burde satse på gratis trådløst nettverk for å trekke kunder.

7257803[/snapback]

Problemet er at man da trekker freeriders.

 

EDIT:

Wlan er kjekt så man kan surfe mens man venter eller spiser. Sist gang jeg gledet meg over det var når jeg stod i 2 timers dekkskift kø hos Johs Bjerke. Toppers.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Her på grunerløkka er det relativt mange åpne nett på div cafeer ol.

Selv internettcafeene er billigere enn den The Cloud greia, og der slipper du også å forhåndsbetale(jfr. engelske priser fra The cloud).

 

På meg virker dette som et spøkelse fra like før .com bobla sprakk. Jeg regner med at The Cloud har skrevet en pen sjekk til McDonalds fra sine investorer.

 

Når jeg booket hotel i spania i sommer var gratis wifi noe av det jeg så etter, finnes det norske hoteller med fri Wifi?

Har bare vært telenor sin løsning der jeg har vært, og betingelsene der var grusomme i typisk telenor tradisjon.

Lenke til kommentar
Hvorfor skar ALLTID norge ligge langt etter i den elektroniske verden iforhold til f.eks Sverige?

7256986[/snapback]

kan du ikke nevne et annet land vi også ligger etter?

 

kanskje norge egentlig ligger langt framme, bare at sverige tilstadighet er irriterende nok bittelitt foran..

 

hver gang noen skal argumentere for hvor langt bak norge ligger på teknologifronten, så sammenligner man oss med sverige. Hva med å sammenligne oss med resten av europa + usa? da fremstår vi plutselig mye bedre! Og hvis noen skulle ønske at norge skal se ut som det über-landet, er det jo bare å sammenligne oss med noen u-land

7257340[/snapback]

Norge ligger ikke bak Sverige i teknologinivå innen elektronikk. Vi mangler produksjonsutstyr/fabrikker, men vi kan designe produkter og produsere de i Kina, Japan, USA, Tyskland eller Nokiafabrikken i Finland. Både Sverige og Norge ligger 10-20 år bak USA og Japan innen elektronikk.

 

Uansett, tilbake til saken: MacDonalds begynner vel å innse at maten deres smaker så vondt og "restaurantene" deres lukter så ille at de må ty til andre lokkemidler for å skaffe kunder...

Lenke til kommentar
Både Sverige og Norge ligger 10-20 år bak USA og Japan innen elektronikk.
Hva mener du med dette? Man hadde jo knapt fått solgt noe elektronikk om man lå 10-20 år bak teknologisk på elektronikken man designer.

 

AtW

7262339[/snapback]

Kom med noen eksempler på elektronikk som Norge produserer som tilsvarer de nyeste amerikanske produktene i teknologinivå da. Hvis du mener jeg tar feil.

 

Jeg sa heller ikke at vi ligger 20 år bak på det vi kan designe. Men å designe og å produsere er to forskjellige ting. Erikson produserer heller ikke telefonene sine i Sverige, de produseres i Japan.

 

Dette er en kjent sak. Men det er også noe som ikke betyr noe som helst, fordi vi er gode på andre områder. - Særlig å pumpe olje fra ekstreme havdyp, skipsfart og skipsbygging. Siden vi har handelsavtaler med utlandet behøver vi ikke å være gode på alt heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...