Gå til innhold

19-åring voldtatt med grillpølse.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi om jeg synes saken er tvilsom så har jeg barnslig innstilling ?

 

Det er trist at du har opplevd voldtekt å familien. Men jeg tror nokk mange gutter blir straffet for mer en de kanskje burde, noen mindre.

 

Saken er jo i seg selv relativt absurd, så ikke kall meg barnslig av den grunn.

7256943[/snapback]

 

unnskyld hvis du oppfatta det jeg skrev som du var barnslig, var ikke akkuratt det jeg mente, var litt mer generelt. Og du har rett i at det er mange gutter som bli feil-dømt og så har du de som det ikke er tvil på. Uansett jeg syns ikke du er barnselig.

Lenke til kommentar

Med fire tilskuere regner jeg dette for å være alvorlig. Det kunne kanskje virke som en lek for de involverte, men det er fremdeles ikke noen unnskyldning og/eller formildende omstendighet i mine øyne. Hovedpoenget i saken er jo at jentas grenser er blitt kraftig tråkket på, om det var en grillpølse eller en penis tror jeg ikke gjør saken noe annerledes.

Lenke til kommentar

Det spiller da vel liten rolle for jenta hva som ble kjørt opp i skjeden hennes siden hun uansett sov. Fyren straffes etter gjeldene paragrafer for overgrep og voldtekt. Å utnytte en sovende person, i dette tilfellet med flere personer til stede.. hårreisende! Håper de andre som var der for den straffen de fortjener også.

Endret av b0nna
Lenke til kommentar
ja, burde ikke de andre som var tilstedet prøvd å stoppe denne gale mannen?

 

uansett: mannen får nok sin straff av rettsvesenet, og handlingen han skal ha utført finner jeg forkastelig. Stakkars jente

7258536[/snapback]

 

Tenkte akkuratt det samme. Synes de fire som så det og (afaik) ikke gjorde noe skulle fått straff de og, de kunne jo kanskje stoppet at det hadde blitt noe overgrep og?

Lenke til kommentar
Hva vi mener om saken? Er det så mye å mene? Jeg går ut i fra at de fleste friske mennesker syns voldtekt er forkastelig, men jeg skjønner ikke hvordan det faktum at det her er brukt en grillpølse isteden for et mannlig kjønnsorgan, gjør saken værre.

7272549[/snapback]

jeg tror ikke grillpølsa istedenfor en mannepølse gjør saken værre. Blir det fremstilt slik? Derimot vil jeg påpeke at jeg ikke syns bruken av grillpølse bør gjøre saken mildere! Overgrep er overgrep, og i dette eksemplet like ille uanvhengig av hva som var inni vagina...

 

Nå kan det også være at de som var vitner prøvde å stoppe mannen - dette nevnes jo ikke... Tipper slikt kommer frem etterhvert, så det var kanskje litt dumt av meg å spekulere i det i posten min ovenfor..

Lenke til kommentar
Skulle banka livdritten ut av han og tatt rennfart etter han lå nede å sparke til det lille kålhue hans.

7256807[/snapback]

Idioti. Alle har krav på å få en skikkelig rettsgang og bli straffet ut fra den dømmende makts utmålinger. Det som gleder meg er at du også hadde blitt straffet, og buret inne. Da hadde både voldtektsmannen og du vært borte fra gatene, og landet vårt hadde vært et tryggere sted å bo (i en stund).

Lenke til kommentar
Skulle banka livdritten ut av han og tatt rennfart etter han lå nede å sparke til det lille kålhue hans.

7256807[/snapback]

Idioti. Alle har krav på å få en skikkelig rettsgang og bli straffet ut fra den dømmende makts utmålinger. Det som gleder meg er at du også hadde blitt straffet, og buret inne. Da hadde både voldtektsmannen og du vært borte fra gatene, og landet vårt hadde vært et tryggere sted å bo (i en stund).

7273835[/snapback]

 

Hadde egentlig skrevet kjempemye, men så ombestemte jeg meg.....for jeg kom på at utifra det svaret du kom med der så har du aldri opplevd overgrep.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Skulle banka livdritten ut av han og tatt rennfart etter han lå nede å sparke til det lille kålhue hans.

7256807[/snapback]

Idioti. Alle har krav på å få en skikkelig rettsgang og bli straffet ut fra den dømmende makts utmålinger. Det som gleder meg er at du også hadde blitt straffet, og buret inne. Da hadde både voldtektsmannen og du vært borte fra gatene, og landet vårt hadde vært et tryggere sted å bo (i en stund).

7273835[/snapback]

Hadde egentlig skrevet kjempemye, men så ombestemte jeg meg.....for jeg kom på at utifra det svaret du kom med der så har du aldri opplevd overgrep.

7278867[/snapback]

Kanskje du kan forklare meg hvilken nytte det skulle utgjøre ovenfor offer, gjerningsmann og resten av nasjonen at jeg (heller du enn jeg, virker det som) skulle fritt utløp for mitt/ditt raseri som er grunnlagt på følelsemessig ubalanse og partiskhet? Tenk om mannen til og med var uskyldig, men ble banket opp uten grunn!

Nei, takke meg til at vi har et skikkelig rettsvesen her i Norge. Det du heller kan gjøre, for å være litt konstruktiv i en slik situasjon, er å prøve å påvirke den politiske situasjonen så strafferammene blir endret.

 

Når jeg for ikke så lenge siden så at noen tøffe bygdehelter hadde banket opp den ene av to voldtektssiktede ungdommer i hjemkommunen min tenkte jeg først at de burde hatt bank selv også, men så ble jeg straks mer selvtilfreds med tanken på at de kom til å få en straff de også. Jeg tror heller ikke at noe slikt finnes, men det var godt å tenke at jeg slapp å bekymre meg om personlig å irettesette dem, siden de hadde økt sine sjanser for å brenne i helvette. Det er tvilsomt at noe slikt skjer, men det er bedre at jeg tenker meg disse guttene i endeløs lidelse etter endt liv enn at jeg egenhendig prøver å straffe dem. (Ikke tro jeg er religiøs eller noe, jeg bare liker tanken på at de jeg misliker muligens vil ende opp med å brenne i helvette.)

Jeg råder deg, kontrollér følelsene dine: Du tenker ikke rasjonelt i en følelsesladet situasjon og du ender opp med å gjøre noe du vil angre lenge på.

Lenke til kommentar

Nå parkerte du meg litt........den siste setningen parkerte meg, personen som voldtok søstra mi ( en av mange ting).fikk nesten 5år.det første jeg tenkte var å stå utfor å vente og ta han den dagen...jeg ombestemte meg, vet ikke hvorfor. Angående den siste setningen hvis du hadde kjent meg så er det ikke så er ikke det så veldig lett.

men faen la oss holde oss til OT :)

men Zethyr, du sier mye bra og som sagt den siste setningen traff spikern.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Moderator skjønner at topic kan friste til mindre seriøse kommentarer. Men her på PRS forsøker vi å holde det saklig. Et par poster til er fjernet.

 

Geir :)

7280136[/snapback]

 

Hva er det egentlig du tolker som topic twfa? En kan jo spørre seg hvem som tolker topicet feil. Du eller alle de brukerne du sletter innlegg til.

 

Uansett syns ikke litt "leking" med en grillpølse bør kvalifiseres til voldtekt.

Kanskje mer passende er "utuktig omgang" som har lavere strafferamme. En må jo se på konteksten i denne saken. Det er en ungdomskultur med alkohol og lek der ting har gått litt over styr. Å få en stakkars fyr dømt for voldtekt som kan ødelegge livet hans er ikke ønskelig fra noen parter. Eg tror tiltalte har lært leksen sin. Og skulle han få en mild dom så tviler eg på at vi vil se mange "grillpølse overgrep" i fremtiden.

Lenke til kommentar
ja, burde ikke de andre som var tilstedet prøvd å stoppe denne gale mannen?

7258536[/snapback]

Ja denne tanken slo meg også. Skulle ikke forundre meg om de samme folkene som nå vitner imot denne karen satt fulle og jublet og oppfordret til gjerningen og dermed langt på vei er medskyldige. Spesielt han/hun som filmet.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...