Gå til innhold

GeForce 8800 lansert


Anbefalte innlegg

... Men høye klokkehastigheter på GPU er nok koblet til gaske høyt effektforbruk. Se f.eks på Athlon64 FX-62 som er oppe i 62W, mens X2-modellene har en TDP på 89W, enkeltkjerne A64 er nede på 65W mens Sempron har enten 62W (de raskeste) eller 35W (de tregeste). På skjermkort er det en tilsvarende gradering.

7247993[/snapback]

*Pirke*

 

Er dette en liten feil eller? Mener du 162W. Trodde FX serien var så sultene på strøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må nødvendig vis ikke ha Vista, men får å utnytte det fult ut, ja, så lenge det er det eneste OS som støtter DX10.

7247724[/snapback]

Tja, Windows XP skal få støtte for Dx9L som sies å være nesten samme som Dx10. Ytelsen og egenskapene blir nok ikke så veldig mye dårligere i XP enn i Vista.

En liten rettelse; DX9.0L er kun for Vista (L = Longhorn).

Lenke til kommentar

Andre enn meg som ble overrasket over den vanvittige ytelsen G80 har i Oblivion? For ikke å nevne at de klarer HDR+AA, endelig :). Tipper jeg skal skaffe meg et slikt kort til jul ja :D.

 

post-65834-1163024614_thumb.png

 

GeForce 8800 GTX and GTS completely blew the fastest single-GPU champ in Oblivion out of the water. If there is any time to utter “pwned” it would be now.
Endret av andrvas
Lenke til kommentar
*Pirke*

 

Er dette en liten feil eller? Mener du 162W. Trodde FX serien var så sultene på strøm.

7248100[/snapback]

Beklager, hjernen og fingrene samarbeidet vist ikke helt. Jeg mente at FX-62 har en TDP på 125W. Har fikset det nå.

 

En liten rettelse; DX9.0L er kun for Vista (L = Longhorn).

7248103[/snapback]

Er du sikker? Hva heter den nye Dx-versjonen som kommer til XP da? Den som skulle være ganske lik Dx10?

Lenke til kommentar

Både GTS og GTX imponerer, men GTX aller mest. Teknisk meget imponerende!

 

Firingsquad er den eneste anmeldelsen som til nå som har en god spill-del, mens Beyond3D har en god teknologi-del.

 

Er det noen som kan forklare hvorfor nVidia skriver 36.8 GTexels/s for texture fill-rate ettersom 32 TMUs skulle tilsi 18.4GTexels/s?

 

*Sitter og venter på at AnandTech, X-bit Labs og Beyond3D skal få ræva i gir*

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Er det noen som kan forklare hvorfor nVidia skriver 36.8 GTexels/s for texture fill-rate ettersom 24 TMUs skulle tilsi 18.4GTexels/s?

 

*Sitter og venter på at AnandTech, X-bit Labs og Beyond3D skal få ræva i gir*

7248292[/snapback]

GTX har 64 enheter for teksturfiltrering og 32 for teksturadressering. Hvilket tall som er riktig er et definisjonsspørsmål.

 

Forresten har Beyond3D hatt sin artikkel om arkitektur oppe i flere timer. Ytelse og bildekvalitet kommer de nærmeste dagene.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
En liten rettelse; DX9.0L er kun for Vista (L = Longhorn).

7248103[/snapback]

Er du sikker? Hva heter den nye Dx-versjonen som kommer til XP da? Den som skulle være ganske lik Dx10?

7248268[/snapback]

Capo har rett, dessuten er DX9.0L egentlig bare DX9.0c tilrettelagt for Windows Display Driver Model (WDDM), altså for Vista. Etter hva jeg vet tilbyr den ikke nye funksjoner.

 

DX9.0c blir den siste revisjonen tilgjengelig for XP ettersom DX10 er bare for Vista.

 

Noe av det som er avskrekkende er vel at den faktisk krever 2 strømtilkoplinger, hvis det ikke har med overklokking, og det er da man trenger den ekstra strømmen.

7247020[/snapback]

PCIe-x16 porter kan vist levere inntil 75W til grafikkortet (AGP kunne levere maksimalt 25W). Jeg vet ikke hvor mye hver av strømpluggene er spesifisert for å levere men jeg tipper det er ganske mye (50-75W eller noe sånt). Så det er ganske heftig strømforbruk ja. Og dertil høyt effektforbruk, varmeproduksjon osv.

7247565[/snapback]

Seks-pin kan levere opptil 75W. TDP for GTX er 185W, altså litt mer enn en seks-pin + PCIe.

 

Er det noen som kan forklare hvorfor nVidia skriver 36.8 GTexels/s for texture fill-rate ettersom 24 TMUs skulle tilsi 18.4GTexels/s?

 

*Sitter og venter på at AnandTech, X-bit Labs og Beyond3D skal få ræva i gir*

7248292[/snapback]

GTX har 64 enheter for teksturfiltrering og 32 for teksturadressering. Hvilket tall som er riktig er et definisjonsspørsmål.

 

Forresten har Beyond3D hatt sin artikkel om arkitektur oppe i flere timer. Ytelse og bildekvalitet kommer de nærmeste dagene.

7248515[/snapback]

Ja, det må være at nVidia regner ut ifra teksturfiltreringsenhetene, men dette er etter min mening (og Beyond3D) villedende.

 

Jeg er klar over Beyond3D, men jeg liker ikke stykkevis og delt ...

Endret av guezz
Lenke til kommentar
DirectX 10 for Windows XP? Repeat after me: No. No. No.
This weekend has seen the emergence of rumors that DirectX 10 capabilities will be available for Windows XP under a special "secret" new version of DirectX called "DirectX 9.0L".

 

Allow me to pull out the inordinately-large-hammer-of-truth on that one and bang out some pretty clear messages:

-       Absolutely not.

-       Definitely not.

-       No f'n way.

 

 

Hva er det han prøver å si? :!:

Så når kommer dx 10 til xp da? :!:

 

Er dette som betyr Crystal Clear..hehe

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Gøy å se at kortene er tilgjengelige ved lansering.. dog i begrenset kvanta. Håper bare nvidia klarer å skuffe ut noen mellomklasse kort før julesalget setter inn. Desverre frykter jeg at dem venter med mellomklasse kortene til etter jul. siden dem har et godt lanseringsforsprang på ATI.

 

 

 

QUOTE(Simen1 @ 08/11-2006 : 23:35)

QUOTE(Capo Crimini @ 08/11-2006 : 23:15)

En liten rettelse; DX9.0L er kun for Vista (L = Longhorn).

 

 

Er du sikker? Hva heter den nye Dx-versjonen som kommer til XP da? Den som skulle være ganske lik Dx10?

 

 

Capo har rett, dessuten er DX9.0L egentlig bare DX9.0c tilrettelagt for Windows Display Driver Model (WDDM), altså for Vista. Etter hva jeg vet tilbyr den ikke nye funksjoner.

 

DX9.0c blir den siste revisjonen tilgjengelig for XP ettersom DX10 er bare for Vista.

 

 

Tror du tar litt feil. MS har offentligjort at det kommer en ny utgave av directX 9 til XP. Dette for at XP fortsatt skal fungere med spill og programvare som bruker DirectX10.

Endret av Sorce
Lenke til kommentar

Blir nok ikke helt enda et kjøp av et DX10 kort, men jeg venter ikke lenge.

Det er da alltid mulig at ATI kommer med en større bombe, enn Nivida det gir ut akkurat nå. Pluss at prisen på 8800 serien vil nok droppe en del.

 

PS: Hvordan var rekkefølgen for Nvidia klassen? GTX, GTS, GT, GS?

Endret av Colossus
Lenke til kommentar
Det som er problemet med dette kortet for min del er egentlig ikke verken pris, plass eller varme - det er at jeg ma ha Win Vista. Er møkklei av å sponse MS i hytt og gevær.

7247697[/snapback]

 

Alle testene i hovedartikkelen har brukt Windows XP SP2. Du må altså ikke ha Vista. Ytelsen vil bli bedre selv om du ikke har Vista+DX10.

 

Spørsmålet et hvor mye bedre ytelse man vil få av å ha DX10. Jeg vet ikke om det er noe som benytter seg av det ennå...

Lenke til kommentar

Ser ut som 8800GTS klokker bra, faktisk forbi 8800GTX stock i ytelse.

Ikke værst.

 

Ellers må jeg si jeg er mektig imponert over ytelsesøkningen fra forrige

generasjon ble lansert i fjor sommer. 8800GTX er jo rundt 3 ganger kraftigere

enn 7800GTX når det kom. Og det er 2-3 ganger kraftigere enn 7900GTX i f.eks. Oblivion. Pluss at man sikkert vil se ytterligere forbedringer i driveren fremover.

 

Og for ikke å snakke om når DX10-spillene kommer ........

 

Ble veldig sulten på et slikt kort nå, he he.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...