Gå til innhold

GeForce 8800 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bare å plugge disse kortene i hvilken som helst maskin og spille? Eller krever det noe ekstra programvare eller maskinvare?

7246651[/snapback]

 

Nei.

7246664[/snapback]

Det var da et svært lite informativt svar.

Hva er det egentlig du svarer nei på? :hmm:

7246691[/snapback]

 

Nei man trenger ikke noen spesiell programvare eller maskinvare for å bruke det annet enn oppdaterte drivere, pci-x spor og en relativt grei psu. Noe som bør være vanlig for de fleste nye maskiner (selvbygde).

 

Jeg og hopper glatt over disse kortene og sitter heller litt på gjerdet å ser ann hva denne lanseringen kan gjøre for 7xxx kortene. Samt når det kommer noen strippet 8xxx versjoner begynner ihvertfall prisen å synke.

Endret av Revox
Lenke til kommentar

Jeg og hopper glatt over disse kortene og sitter heller litt på gjerdet å ser ann hva denne lanseringen kan gjøre for 7xxx kortene. Samt når det kommer noen strippet 8xxx versjoner begynner ihvertfall prisen å synke.

7246761[/snapback]

Enig i det.

 

Gleder meg litt til å se R600 fra Ati, selvom jeg egentlig ikke tror de greier å slå Nvidia i disse "innledende" rundene :p

Lenke til kommentar
Er det bare å plugge disse kortene i hvilken som helst maskin og spille? Eller krever det noe ekstra programvare eller maskinvare?

7246651[/snapback]

 

Nei.

7246664[/snapback]

Det var da et svært lite informativt svar.

Hva er det egentlig du svarer nei på? :hmm:

7246691[/snapback]

 

Ein trengjer ikkje noko spesielt uten om PCI Express og 400W strømforsyning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Kortet ser sykt bra ut :love: Men dog litt for dyrt for meg  :roll: Kommer forhåpentligvis til å gå ned i pris ganske kjapt, eller?

7246828[/snapback]

Det er jo snart jul og greier :xmas: Når R600 kommer er kortene basert på den brikken forhåpentligvis (mye?) billigere slik at Nvidia må presse prisene nedover.

Lenke til kommentar

Tenker jeg skal la DX10 modne seg litt. Dessuten, GTX kortet var da styggelig langt! 26,5CM er lengre enn hva de fleste har plass til i maskinene sine, vil jeg tro. I allefall må det seriøs rydding til...

 

Dessuten, å kjøpe et DX10 kort før Vista har offesielt blitt lansert og spill har kommet for å utnytte denne teknologien, blir jo litt dumt. Det skal bli spennende å se hva ATI har i ermet. Er nok en grunn til at de sitter på gjerdet og ser på denne lanseringen.

 

På en annen side, er man entusiast, så er man det.. Løp og kjøp... Hehe, eeeller ikke.e

 

Anyway, et skjermkort som suger så hinsides mye strøm betyr jo litt. Folk med 350 strømforsyninger må ha seg en bedre i tillegg til kortet.

 

Jeg mener at man bør la DX10 korta modne seg litt, la prisene bli litt mer moderate og få konkurert litt før man bytter ut et evnt 7900GT/GTO/GTX kort. For mitt vedkommende så blir det fint å kose seg med tester og priskrigingen når ATI har lansert sine modeller av R600.

 

Uten tvil at vi er ved et veiskille i skjermkort verden :thumbup:

Lenke til kommentar
Kortet ser sykt bra ut :love: Men dog litt for dyrt for meg  :roll: Kommer forhåpentligvis til å gå ned i pris ganske kjapt, eller?

7246828[/snapback]

 

 

Prisen kommer til å gå ned noen prosent, men desverre er det sånn at toppkortene som regel ligger høyt i pris helt til de fases ut..

 

Tipper vi får se 8800GTX ned mot 4000,- innen en mnd, men der stangerer det nok.

Endret av Alcoholiday
Lenke til kommentar
Kortet ser sykt bra ut :love: Men dog litt for dyrt for meg  :roll: Kommer forhåpentligvis til å gå ned i pris ganske kjapt, eller?

7246828[/snapback]

Det er jo snart jul og greier :xmas: Når R600 kommer er kortene basert på den brikken forhåpentligvis (mye?) billigere slik at Nvidia må presse prisene nedover.

7246885[/snapback]

 

Selv om julen snart ringer bjellene, så tror jeg ikke det vil ha noe å si for prisene ved lansering. Disse vil være høye, nettopp fordi det er sånne som oss som kjøper glatt ny HW ved lansering og ikke tenker så mye på pris, men hvor mye prosentvis økning vi får fra våre 7900GTX SLI kort.

 

Kanskje ikke så lurt, men det koster å være "nerd" :D

Lenke til kommentar
Kortet ser sykt bra ut :love: Men dog litt for dyrt for meg  :roll: Kommer forhåpentligvis til å gå ned i pris ganske kjapt, eller?

7246828[/snapback]

 

 

Prisen kommer til å gå ned noen prosent, men desverre er det sånn at toppkortene som regel ligger høyt i pris helt til de fases ut..

 

Tipper vi får se 8800GTX ned mot 4000,- innen en mnd, men der stangerer det nok.

7246906[/snapback]

 

Helt enig. Det samme gjelder jo 7900GTX, som fortsatt er dyrt. Ingen billig sak å bruke surt ervervede kr på.

 

Men om det blir som 7800 at vi får en relativ rask oppgradering til 8900, så er det vel kanskje lurt å holde VISA'n i lomma inntill videre. Helt klart fett å score max i 3Dmark, men til hvilken pris? (nudler i jula??)

Lenke til kommentar
Jeg var imponert av ytelsen, men den damen var ufattelig stygg. Den nesen...  :sick: (Min mening)

7246718[/snapback]

Hvor? Hvilken dame? :ermm:

7246794[/snapback]

Artikkelen

 

Er kanskje litt OT siden det ikke har noe med kortet å gjøre uten at den har rendret den.

 

 

i_218347.jpg

 

7246939[/snapback]

 

Det er nå engang bevist at det er mulig å digge cyberbabes.. Temmelig pent tegna trekk.... :p

Lenke til kommentar
Denne hopper jeg glatt over.

 

Den bruker altfor mye kraft. Håper de tar en Intel ved neste generasjon, og får ned effekt bruken.

 

Eller så var jo ytelsen bra i en del av testene, men ikke nok til at jeg gidder å bytte mitt 7900 GTX.

7246410[/snapback]

 

bruker bare rundt 16w mere enn x1900xtx så skjønner ikke hva du klager på!

7246574[/snapback]

 

Nettopp det at det bruker 16W mer enn et X1900XTX som allerede er ganske effektshungrig?

7246681[/snapback]

 

Noe av det som er avskrekkende er vel at den faktisk krever 2 strømtilkoplinger, hvis det ikke har med overklokking, og det er da man trenger den ekstra strømmen.

Lenke til kommentar
Det er nå engang bevist at det er mulig å digge cyberbabes.. Temmelig pent tegna trekk....  :p

7246954[/snapback]

Det er kanskje bevist, men ikke med henne :thumbdown: Har sett diggere

7247010[/snapback]

 

Det var vel heller ment som at tegningen var meget bra og renderingen ble veldig pen. Gjør ingenting at en jente ble valgt som modell for renderingen i stedet for en sliten pjokk på gutterommet med 16 timer CS i øya..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...