Gå til innhold

GeForce 8800 lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel siden alle andre snakker om dx så snakker jeg om OGL.

Unreal E 3 skal ha støtte for primitive shader dvs sm4 i dx og OGL.

Man kan bruke sm4 under windows xp ved bruk av OGL.

 

ext i Ogl for 8800

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
GL_ES

GL_EXTX_framebuffer_mixed_formats

GL_EXT_Cg_shader

GL_EXT_bindable_uniform

GL_EXT_depth_buffer_float

GL_EXT_draw_buffers2

GL_EXT_draw_instanced

GL_EXT_framebuffer_sRGB

GL_EXT_geometry_shader4

GL_EXT_gpu_program_parameters

GL_EXT_gpu_shader4

GL_EXT_packed_float

GL_EXT_shadow_funcs

GL_EXT_texture_array

GL_EXT_texture_buffer_object

GL_EXT_texture_compression_latc

GL_EXT_texture_compression_s3tc

GL_EXT_texture_integer

GL_EXT_texture_sRGB

GL_EXT_texture_shared_exponent

GL_EXT_transform_feedback

GL_EXT_ycbcr_422

GL_NVX_conditional_render

GL_NV_depth_buffer_float

GL_NV_framebuffer_multisample_ex

GL_NV_geometry_shader4

GL_NV_gpu_program4

GL_NV_gpu_shader4

GL_NV_parameter_buffer_object

GL_NV_texture_compression_latc

GL_NV_texture_compression_vtc

GL_NV_transform_feedback

GL_OES_conditional_query

WGL_EXT_framebuffer_sRGB

WGL_EXT_pixel_format_packed_float

WGL_NV_gpu_affinity

 

WGL_NV_gpu_affinity

skal etter ryktene gi mulighet til å gi finkontroll av kort koblet i SLI modus. Og etter det jeg har hørt så skal det vært mulig å rendre på kortene uavhengi av hverandre noe som kan gi mye mye bedre ytelse i situasjoner det man kan bruke kortene uavhengi av hverandre eks. fysikk og AI

Lenke til kommentar
Helt enig! Effektforbruket, varmeproduksjonen og monsterkjølingen er kraftig avskrekkende. Men det er vel noe av prisen ytelse-jegerene må betale.

7247565[/snapback]

 

Det skal jo sies at i tester så er faktisk denne kjølingen veldig stille, selv om den er stor, i tillegg til at den kjøler veldig bra - en av de linkene til reviews som HW.no presenterte i artikkelen har en uhøytidelig noise-test, der 8800GTX lå helt i toppen (altså lite støy :)). Temperaturmessig sa de at de aldri kom over... 65 grader var det vel, selv på max load.

 

Men ja, den bruker mye strøm - men ikke mer enn mine 2x 7800GTX... Og når ytelsen er betraktelig bedre så... hmm - nei jeg avventer vel Vista, ATI og DX10 før jeg går til anskaffelse av disse kortene - da har de nok sunket en del i pris også :)

Lenke til kommentar

Nei man trenger ikke noen spesiell programvare eller maskinvare for å bruke det annet enn oppdaterte drivere, pci-x spor og en relativt grei psu. Noe som bør være vanlig for de fleste nye maskiner (selvbygde).

 

Det heter PCI-E. Pci-X er en annen type interface som ikke har noe med grafikk å gjøre.

Lenke til kommentar
Jeg fikk 6400.... men holder ikke helt til oblivion det heller. Har ikke råd til å gå crossfire  :(

Men sitter å vurderer gx2

7248998[/snapback]

 

Sist jeg spilte Oblivion, var det på min "gamle" AMD64 4000+ San Diego @ 2,6ghz med 2GB RAM og 7800GT @ stock, og det fungerte helt glimrende. Fin oppløsning og gode detaljer, så jeg lurer litt på hva du/dere mener med at det ikke går å bruke en eldre maskin til Oblivion... Veldig merkelig... :nei:

Lenke til kommentar

hmm - nei jeg avventer vel Vista, ATI og DX10 før jeg går til anskaffelse av disse kortene - da har de nok sunket en del i pris også :)

7250075[/snapback]

 

Det er noe av det mest fornuftige jeg har hørt blitt sagt i denne tråden. Har da veldig lyst på, men tror det koster langt mer enn det smaker desverre.. Dessuten, kan jeg egentlig klage på 6600 poeng i 3DMark06 ? Synes den scoren er temmelig god :yes:

Lenke til kommentar
Simen1:   Da vil det si at med denne  nye teknologien, trenger vi ikke lenger tenke på Aegias løsning?  :hmm:   Kommer ATI med noe tilsvarende?

7247633[/snapback]

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere noe, men jeg tror nok at aeigas løsning blir noe for historiebøkene (for lite, for sent, ble overkjørt av GPUene). Både ATI og Nvidia har hatt muligheten for å kjøre fysikk på grafikkortene en god stund, men drivere er på alfa-stadiet og blir neppe kommersiallisert for geforce 7xxx-serien eller Radeon X1xxx-serien fordi de ikke yter spesielt bra til fysikk på grunn av arkitekturen.

 

ATI's siste drivere er vel offisielle og WHQL sertifisert og godkjent for GPGPU bruk i eksempelvis Folding@Home greia. (X1xxx serien)

 

(www.beyond3d.com for endel mere info om det).

Lenke til kommentar
:dribble:

Da har det kommet ja...hehe

Da er det bare for meg å stikke sende noen mail rundt omkring for tips av leverandører. Det er dette (GTS) kortet jeg har venta på...

Pssst.. noen som kjenner en elektrikker som kan sette inn 40A sikringer på datarommet?  :cry:

 

Godt jeg har noen akjser som skal løses ut...

7246359[/snapback]

Hehe, tror nok du slipper det. ;)

(sikringene på rommet ditt er vekselstrøm med 230V, mens PCen er likestrøm og 40ampere på 12V)

 

40ampere på 12V tilsvarer ca 5 ampere på 230V. Så vanlige sikringer på rommet holder ivhertfall fint til PCen. ;)

Lenke til kommentar
*Pirke*

 

Er dette en liten feil eller? Mener du 162W. Trodde FX serien var så sultene på strøm.

7248100[/snapback]

Beklager, hjernen og fingrene samarbeidet vist ikke helt. Jeg mente at FX-62 har en TDP på 125W. Har fikset det nå.

 

En liten rettelse; DX9.0L er kun for Vista (L = Longhorn).

7248103[/snapback]

Er du sikker? Hva heter den nye Dx-versjonen som kommer til XP da? Den som skulle være ganske lik Dx10?

7248268[/snapback]

Se her. Det står ikke hvilken DX XP får, men har står det at 9.0L ikke er for XP.

Lenke til kommentar

Holy sh**! :dribble:

 

Geforce 8800GTX har falt med 1000kr på 1 dag, mens 8800GTO har falt med 6-700kr.

 

8800GTO = 3960kr https://prisguiden.no/product.php?productId=56499

8800GTX= 5100kr https://prisguiden.no/product.php?productId=56498

:w00t:

 

Edit: Det står litt feil i prisguiden. 8800GTO koster 3885kr på databutikken :yes:

Edit 2: Står også feil på 8800GTX, da den koster 5425kr. :cry:

Så GTX gikk ikke ned med SÅ mye, mens GTO gikk enda mer ned enn først trodd.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...