Gå til innhold

Lekket video fra Age of Conan


Anbefalte innlegg

 

Dukket opp på det offisielle forumet for noen dager siden. Viser visstnokk en video fra pvp-kampene i Age of Conan spillet til norsk funcom. Virker ikke som de bryr seg noe særlig, mange tråder på forumet, og de sier ingenting om det. Og det bør være okk for de for videoen er RÅ!! bai bai WoW

 

Synes utviklerne skal gi ut en slik film på ordtnlig jeg. :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg tror ikke aldersgrense på spill har annen virkning enn at spillet blir mindre blodig og ofte kjipere for oss litt mer "voksne" spillere.

 

finnes vel omtrent ikke en eneste butikk i norge som sjekker aldersgrensa på spill vs kjøperen tror jeg.

7234266[/snapback]

 

 

Jeg ble spurt om leg da jeg kjøpte Ninja Gaiden til 99kr på Expert her om dagen.. litt flaut når jeg er 22.. menmen ikke meg i mot å holde meg godt :)

Lenke til kommentar
jeg tror ikke aldersgrense på spill har annen virkning enn at spillet blir mindre blodig og ofte kjipere for oss litt mer "voksne" spillere.

 

finnes vel omtrent ikke en eneste butikk i norge som sjekker aldersgrensa på spill vs kjøperen tror jeg.

7234266[/snapback]

 

 

Jeg ble spurt om leg da jeg kjøpte Ninja Gaiden til 99kr på Expert her om dagen.. litt flaut når jeg er 22.. menmen ikke meg i mot å holde meg godt :)

7234341[/snapback]

nei? det er bare drøyt da! lurer og om jeg ahdde ledd elelr grått hvis jeg var 22 :hmm:

Endret av karlsn
Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir litt irritert da dette er ett spill jeg har gledet meg mye til og har store forhåpninger til. At de våger å kalle Age of Conan realtime når man absolutt ser at forsvarsteknikker er 100% automatisert. Altså det man sitter igjen med er at man slasher hverandre til døds, teknikk vil jo ikke spille noen rolle. Arghh, hater dagens spillutviklere. Det er seriøst ingen som våger å gi oss ett realistisk spill, hvor vanskelig kan det være ?

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Kjenner jeg blir litt irritert da dette er ett spill jeg har gledet meg mye til og har store forhåpninger til. At de våger å kalle Age of Conan realtime når man absolutt ser at forsvarsteknikker er 100% automatisert. Altså det man sitter igjen med er at man slasher hverandre til døds, teknikk vil jo ikke spille noen rolle. Arghh, hater dagens spillutviklere. Det er seriøst ingen som våger å gi oss ett realistisk spill, hvor vanskelig kan det være ?

7238987[/snapback]

 

Hva mener du med 100% automatisert? Du skal naturligvis få ha dine meninger, men jeg kan forsikre deg om at Age of Conan ikke har et 100% automatisert kampsystem. Det er du som styrer sverdet, og hvor du treffer har noe å si. Noen monstre er for eksempel mer sårbare for visse slag enn andre, og så videre. Det er du som sikter med pil og bue osv. Senest i dag spilte jeg spillet og hadde en gjeng på drøyt 10 vanirer rundt meg som alle gikk løs på meg. Blodet sprutet, folk sparket og hylte, og jeg kløyvet sverdet mitt gjennom flere av dem -- samtidig. Sverdet kastet jeg fra side til side for å få inn noen gode sveip mens de bestemte seg at å sparke var beste taktikk. Det er noe spesielt å ta et lavt sveip med sverdet 180 grader og se fem fiender bli slått tilbake i smerte. I AoC trykker du ikke bare på en fiende og et ikon, for så å se figuren din kjempe for deg.

 

Jeg kan ikke huske å ha sett det samme i andre onlinespill. :-)

Endret av Erling E.
Lenke til kommentar

Sant dette... Eller, hvertfall ut i fra hva jeg har hørt så er det inntrykket mitt.

 

Jeg tror det var en del som ble skuffet da de fant ut at du ikke kunne blokkere slag manuelt, at det er en automatisk prosess, eller passiv ferdighet, er kanskje et bedre uttrykk?

 

Men dette har jo naturlige årsaker, med hensyn til responstid og slikt - lag.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Tja.. vet om ett spill som får til dette systemet ganske så bra.

Moviebattles mod til Jedi knight: Jedi Academy. Systemet er veldig simpelt, men krever ferdigheter.

 

Du har en "Battle points bar" som viser hvor mye du tåler før du tar skade av fiendens lyssverd. Systemet er laget slik at du holder inne høyre museknapp for å blokkere slag, du må vende deg mot fiendens angrep (f.eks hvis han prøver å angripe fra siden). Får du et slag i ryggen er du død. Du har også noe som heter 'mblock' hvor du trykker inn høyre og venstre museknapp og samtidig velger retningen fienden slår. Hvis du lykkes ved å blokkere på denne måten slår du fiendens lyssverd ned i bakken.

 

Det er null lag når du spiller denne modden online, bare så det er sagt.

 

Bare et lite eksempel på hvordan det kunne ha blitt gjort. Når det er sagt, tror jeg Age of Conan blir et kjempespill, og jeg gleder meg til å kunne spille det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tja, den tullingen brukte jo omtrent bare to bevegelser hele tiden. Gir ett ganske dårlig inntrykk av slossingen da. Uansett gleder jeg meg til det. Og til dere som klager over slåssingen/forsvaret, se på Darkfall i såfall.

Lenke til kommentar
Det er null lag når du spiller denne modden online, bare så det er sagt.

7240308[/snapback]

 

Men du må huske på at det er stor forskjell på en liten mod og et MMO, i Conan vil det kanskje være flere tusen spillere på samme server, og da skal det godt gjøres at alle har en god responstid, og det vil alltid være de som har linjer som ikke klarer å gi særlig bra responstid.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at dette imponerte noe særlig. Yet another PvP game spør du meg. Dask på alt og alle som rører seg med sverde ditt til de dør. Ikke noe spennende synes jeg i alle fall. Kanskje noe annet når du opplever det men på film ser det like interesangt ut som å se på at maling tørker.

 

Håper AoC kommer med mer enn bare tamt PvP for jeg liker ikke PvP og er det siste jeg ser etter når jeg leter etter MMO.

Lenke til kommentar

Egentlig ville jeg sett kampsystemet til Dark Messiah i dette spillet, eller ihvertfall fysikken og logikken bak det. For det er nemlig en av få spill som virkelig har ekte kontroll over angrep og forsvar. Når du forsvarer deg mot flere motstandere i Dark Messiah må du snu deg og forsvare deg i riktig vinkel med sverdet, altså motoren regnet ett treff når sverdet fysisk TREFFER motstand. Det er så ufattelig morro det, siden da kan spillere virkelig mestre teknikker.

 

Sånn som det blir i Age of Conan nå så ser jeg ingen forskjell fra andre MMORPGS. Ja man styrer sverdet, men hva hjelper nå det når du ikke kan styre forsvaret ditt ? Da blir det jo at man slasher ivei meningsløst uten tanker og mening, bare at istedenfor å trykke på hotbaren din, så gjør du Left-Right+Fire1 for en kombinasjonsmove. Skulle betalt 10 000 for å fått illustrert hvor idiotisk Funcom er ved å lage noe sånt. De kan seriøst ikke kalle dette Realtime for det er det ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Skjønte at kampsystemet ville skuffe de som trodde det kom til å bli 10000% real-time. Mmorpg-servere/båndbredde har ikke nådd det stadiet enda, iallefall ikke til en punkt der det er stabilt nok. Det funker kanskje med 10 spillere i Jedi Knight, men det blir liksom litt annet med hundrevis/tusenvis av spillere på samme server.

 

Arghh, hater dagens spillutviklere. Det er seriøst ingen som våger å gi oss ett realistisk spill, hvor vanskelig kan det være ?

Det er nok ikke så enkelt som du skal ha det til. Du kan tenke deg alle potensielle problemer som ville vært aktuelle dersom de innførte full real-time slåssing der du måtte blokke for å unngå å dø osv. Er serverne i feks. wow noe å referere til så ville folk ha klaga ganske mye pga uventede lagspikes.

 

Liker du kampsystemet i Dark Messiah kan du holde deg til det. Kunne vært morsomt å se hvordan noe lignende ville blitt i mmorpg-format. Tror ikke funcom har luksusen å prøve seg på noe som gir såpass høy floppsjanse.

Endret av Slettet+214asdf125
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...