Gå til innhold

Neverwinternights2, hvilken class er du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer aldri og oppføre med dårlig i sånne spill så jeg endte også denne gang opp som Paladin. Buffe meg og andre + slå godt fra meg.

Spillestilen min er egentlig mer i retning pil/bue så jeg burde kanskje valgt Elf/ranger, men det får bli en annen gang. Warlock og Monk er også to fristende klasser.

Jeg får meg sjelden til å spille samme spill en gang til, så forhåpentligvis kommer det tilleggpakker som kan spilles med nye karakterer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvis trådstarter er ute etter trygghet, burde han gå for cleric. Clericen kan både kaste spells og slå ganske kraftig fra seg. En cleric kan bære tunge rustninger uten at det hindrer de magiske evnene. På toppen av dette kommer "Turn undead".

Aasimar er en god cleric-rase. Bruk masse poeng på Wisdom og Charisma, men også en del på Strength og Dexterity.

7226208[/snapback]

Clerics hersker!

Hammer of the gods fra enern :love:

Håper det er noen slike godbiter! *ventepånwn2*

Skrevet
Spiller som en chaotic evil drow(dark elf) wizard. Er vel level 5 og uten minst en fighter i gruppa ville jeg omkommet mange ganger. Men det begynner å komme seg litt nå, det tar bare lang tid å bygge opp mange spells med wizard siden han ikke kan kaste så mange uten å hvile.

Men så ser jeg jævlig tøff ut da :)

"Enlarge person" på han gimli-look-alike-dvergen er tøft :p

Jeg er forresten veldig tilfreds med NWN2 til nå, historien (så langt, er kommet til neverwinter og har gjort litt ugagn der) er bedre og mer interessant enn i eneren og det samme gjelder filmsekvensene som jeg synes er utrolig passende laget.

7227587[/snapback]

Er wizard eg også. Dør fort uten ein fighter i gruppa. Er bare level 3 enda da men :tease:

Skrevet

Jeg har såvidt begynt på tutorialen, men karakteren min har ikke stemme (voice) er det bare companions og andre npc som snakker? Hva med dette ingame våpenet som finnes i limited edition spilla, hvor kan jeg finne dette våpenet? Jeg har limited edition lawful good og spiller en allerede created karakter.

Skrevet

Starta ein Drow female Warlock, fortsatt lvl 1 snart lvl 2. Alle andre er dog lvl 3-4. Eneste som er litt kjedelig foreløpig er veldig lite hp (7 :p ).

Merker dog at Warlock krever litt tilvenning, sist figur eg spilte var epic sorceress og det er eit lite steg ned til lvl 1 Warlock :whistle:

Skrevet
Jeg har såvidt begynt på tutorialen, men karakteren min har ikke stemme (voice) er det bare companions og andre npc som snakker? Hva med dette ingame våpenet som finnes i limited edition spilla, hvor kan jeg finne dette våpenet? Jeg har limited edition lawful good og spiller en allerede created karakter.

7233913[/snapback]

Din hoved karakter skal også kunne komme med ein komentar i ny og ne

Skrevet

Spiller Chaotic Nutral Rouge Halfling, :ph34r: min erfaring er at en høytlevels tyv kommer seg unna det meste, får rå saves og backstab, dodger magi og feller som en helt. Evnen til å bruke magiske gjenstander gjør også at han kan fyre av fireballs o.l. fra både wands og scrolls, blir det for vanskelig kan han jo bare forsvine inn i skyggene.

Også bra utgangspnkt for en dualclass oppgradering til f.ex thiefmage ;)

Skrevet

Angrer litt på valget jeg tok som Paladin. Det er liksom ikke så inmari spennende når det kommer til stykket. Banke macen i huet på folk og prøve så godt man kan å holde de andre i livet.

Har spilt noen timer og er lvl9 så det frister ikke like mye å begynne på nytt. Man hopper selvsagt raskt gjennom mye dialog, men så driter man seg fort ut i kamp også tenker jeg. ;)

Monk frister utrolig, men skulle ønske han kunne litt magi også. Er det noen gode forslag til rase for monk og mulig dualclass som kunne funke bra?

Skrevet

Heisann! Jeg er en paladin lvl 7 for øyeblikket. Det går greit det, hadde noen problemer i Warehouse i Neverwinter though. (Skal si de skurkene dere kunne sloss)

Men, en ting jeg lurer på er om det er noe vits å skifte klasse? Som for eksempel til divine champion? Eller er det best å fortsette i en klasse ?

Skrevet

Jeg valgte også wizard, og stortrives med det. For det første ser wizard mye kulere ut enn de andre klassene, pga de vakre effektene. For det andre fungerer min human wizard også som en rogue med featet "able learner" fra level 1, så jeg makser ut spot/listen/tumble/search/disarm trap/open lock i tillegg til de vanlige wizard-skillsa.

Det som er kult med å være wizard, er at du kan variere spillestil hele tida. For eksempel kan du fokusere på å buffe opp krigeren din (kjempedverg ), kjøre en nukestrategi eller bruke en kombinasjon av summon og stun. Alt er opp til deg, hvis spillet begynner å bli litt trøtt er det bare å begynne med noe nytt. Man må hvile mye, men det er jo ikke noe problem i det hele tatt, dette er jo ikke PVP

Wizard FTW!

Skrevet

Barbarian (7) Frenzied Berzerker (10).

Skal si han slår fra seg når man bruker begge "enrage" spellene. Da har han 36 str :)

Supreme Cleave er også noe av det latteligste jeg har sett. Kjedereaksjon ftw :p

Skrevet (endret)
Angrer litt på valget jeg tok som Paladin. Det er liksom ikke så inmari spennende når det kommer til stykket. Banke macen i huet på folk og prøve så godt man kan å holde de andre i livet.

Har spilt noen timer og er lvl9 så det frister ikke like mye å begynne på nytt. Man hopper selvsagt raskt gjennom mye dialog, men så driter man seg fort ut i kamp også tenker jeg. ;)

Monk frister utrolig, men skulle ønske han kunne litt magi også. Er det noen gode forslag til rase for monk og mulig dualclass som kunne funke bra?

7258064[/snapback]

Du kan fjerne alle levels via konsollen, og deretter sette opp XP til hva du vil slik at du kan velge alle levels på nytt.

Skal se om jeg finner kommandoene.

EDIT: Fant ut av det, men det er en bug i spillet som gjør at det kræsjer hvis man prøver å re-levle. Kommer forhåpentligvis en fiks eller workaround til det.

Kommandoene er disse:

Åpne console

Skriv: DebugMode 1

Skriv: resetlevels

Skriv: givexp -X (der X er hvor mye XP du har)

Skriv: givexp x (der x er det samme som ovenfor)

Men når man trykker på Level Up-knappen kræsjer spillet. Prøv uansett, kanskje du får det til.

Endret av Bakkland
Skrevet (endret)
Kommandoene er disse:

Åpne console

Skriv: DebugMode 1

Skriv: givexp -X (der X er hvor mye XP du har)

Skriv: givexp x (der x er det samme som ovenfor)

7273135[/snapback]

Hvorfor 'resetlevels' to ganger? Logisk sedtt resetter du levlene, gir negativ Xp (som gir minuspoeng), resetter igjen og gir deretter +poeng..

Jeg gir det er forsøk. Kanskje lurt å strippe karakteren for alt utstyr, mulig en klikkårsak er at han har ting som man ikke egentlig kvalifiserer til.

Funker dette blir det mye prøving ikveld. Eneste som er litt farlig er å vite koden til mer xp.. ;)

Hvordan får man ned consollen forresten? Vanligvis er det jo tasten til venstre for 1; § Men da skjer det ingenting..

Endret av Mozze
Skrevet

vansklig å si, kanskje sorcerer, kule veier å gå senere, men wizard er jeg da, så bare derfor jeg villa tatt sorcerer, for jeg har ikke prøvd den :)

Skrevet

Spiller en rogue assasin nå for tiden, men jeg lurer på om jeg skal starte på nytt igjen, med en Fighter/Wepon Master(Greatsword), Sorcerer eller Bard/Arcane Archer. Prøver å finne en morsom å bra combinasjon som jeg skal spille når jeg finner en bra module online ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...