Gå til innhold

Unge fotografer her inne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alder

 

16, blir 17 om tre dagar

 

Bosted

 

Omtrent eit kvarter utanfor Bergen

 

Kamera

 

Nikon D100 og Canon F-1, men lånar ofte broderen sitt nikon D70s. Objektiver står i signaturen.

 

-Hvor lenge har du holdt på

 

Har ikkje fotografert skikkeleg i meir enn eit halvt år, men har drevet på med amatørfilm i minst 3 år.

 

Hvilken andre kameraer har/hadde du

 

Familien har eit Canon ixus kamera som eg omtrent aldri har brukt.

 

Hvordan kom du på denne interessen

 

Etter eg begynte på MK, vart eg meir og meir interessert i foto.

 

 

hehe, vi står nok likt. Planene klare for meget godt utstyr, men kunnskap? Ikke faen!

 

Eg må nok slenge meg på her. No står det mellom fire objektiver, der alle er dyrare enn kamerahuset i seg sjølv :!: Objektiva er forøvrig:

 

- Tokina 16-50 f2.8

- Tokina 12-24 f4

- Tamron 17-50 f2.8 - veit at denne skal vere bra, men eg hatar den plastiske byggekvaliteten

- Nikon 17-55 f2.8 - med litt sparing skal det gå til, men om eg har bruk for den kan jo heller diskuterast

Endret av Jpettersen
Lenke til kommentar

-Alder: 13år

 

-Bosted: Haugesund

 

-Kamera: Fujifilm FinePix S6500fd

 

-Hvor lenge har du holdt på: Snart 3 år.

 

-Hvilken andre kameraer har/hadde du: Jeg har Casio Exilim-ex-z40 veldig fornøyd med det ;)

 

-Hvordan kom du på denne interessen: Det begynte den dagen jeg fikk det første kameraet mitt, etter det ble jeg mer og mer ivrig etter å ta bilder :)

Lenke til kommentar

Alder: 12 år

 

Bosted: Ulsteinvik, utenfor Ålesund

 

Kamera: Canon EOS 350D med kitobjektiv, 70-200f4l og Tamron 17-50 2.8 blir kjøpt inn i august.

 

Hvor lenge har du holdt på: Siden 9 års alderen...

 

Hvilken andre kamera har/hadde du: Ixus 40 og Sony Cybershot H2

 

Hvordan kom du på denne interessen: Vet ikke.. :hmm:

Lenke til kommentar

-Alder

14 år.

 

 

-Bosted

Aurskog høland/akershus

 

 

-Kamera

Sony t20

 

 

-Hvor lenge har du holdt på

Startet i fjor

 

 

 

-Hvilken andre kameraer har/hadde du

Et crappy advent kamera

 

 

-Hvordan kom du på denne interessen

Jeg begynte å ta litt nærbilder og landskapsbilder,ble veldig fornøyd med resultatene og her er jeg. Fotograferer veldig mye hund også:

 

Eksempler

http://i119.photobucket.com/albums/o139/th...93/IMGP0503.jpg

http://i119.photobucket.com/albums/o139/th...93/IMGP0415.jpg

http://i119.photobucket.com/albums/o139/th...93/IMGP0445.jpg

http://i119.photobucket.com/albums/o139/th...93/IMGP0511.jpg

http://i119.photobucket.com/albums/o139/th...93/IMGP0480.jpg

Lenke til kommentar

-Alder

17

 

-Bosted

Horten og litt oslo

 

-Kamera

Canon 350D med sigma 17-70 f 2.8-4.5 og canon 70-200mm L f 4

 

-Hvor lenge har du holdt på

Siden begynnelsen av mai i år.

 

-Hvilken andre kameraer har/hadde du

Bare 350D

 

-Hvordan kom du på denne interessen

Faren min som er fotointeressert, og ble trigga av en tur til tanzania der det var så mye å ta bilder av.

Lenke til kommentar

-Alder : 16(som alle andre her omtrent)

 

-Bosted : Bærums Verk

 

-Kamera : Nikon D200 med diverse opptikk

 

-Hvor lenge har du holdt på :Begynnte vel når jeg fikk et Sony W1 for 4-5 år siden.

 

-Hvilken andre kameraer har/hadde du : Har hatt Olympis Mju 300(tror jeg det het), Canon Ixus 430, Sony W1, Nikon D70, Nikon D200(nå)

 

-Hvordan kom du på denne interessen : Jeg har alltid hvert han i familien som tar bilder, dette har jeg nok arvet fra min far som har drevet med foto før og jobbet i fotobutikk

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er 16 år(snart sytten), bor i Bergen.

Har et Nikon D50, et Panasonic hybridkamera, et Nikon D200 i sameie med min far, et Canon A1 (tror jeg det er.) i sameie med min far, og snart (siden pappa liker Canon) kommer nok et 400D i hus på sameie det og.

Jeg fikk mitt første kamera da jeg var åtte år, for pappa var lei av at jeg stakk av med kameraet hans konstant. Har vel egentlig vokst opp med en "fotokultur" rundt meg. Husker ikke alle kameraene jeg har hatt oppigjennom tiden som har blitt vraket, egentlig.

Som tidligere nevnt, "medfødt" interesse. Har ikke fått opp hjemmesiden min enda, men der vil det komme et galleri når domene er kjøpt og server oppegående. :wee:

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar

Hei! Jeg heter Lena Mari og bor 5 mil fra Bergen, (Lindås)

 

- Fylte nettopp 16 år.

- Kjøpte mitt første dSLR når jeg var 14, Nikon D70

m. 50 mm 1,4 + 18-55 mm + 50-200 mm

- Og mit første SLR kamera når jeg var 10 år, et Canon t70

- Er også eier av:

- Canon Eos 500, SLR, ikke dig.

- Fujica Compact 36, ikke dig. kompakt kamera

- Nikon P2, dig. kompakt kamera

- Nikon Zoom 500, ikke dig, kompakt kamera

- Kodak Brownie Junior 620, fra 1936

- Pentax Optio L20, dig. komapt kamera

- Samsung Sigimax i6, dig kompakt kamera

- Polaroid kamera

 

Mitt første kamera var et rødt kamera som jeg ikke husker navnet på her i dag, og jeg tror min far har rotet det bort, jeg har ihvertfall ikke sett det på lenge. Fikk det før jeg var 7 år eller noe sånt. Det har gått mye i engangs kamera og : )

 

Ellers så har fotointeressen vokst mye de siste årene, men det siste halvåret har fotoen dabbet litt av, jeg har heller brukt tiden litt mer på skole og kunst/maling. Jeg er veldig glad i olje maling :D

 

Vel! Spør via PM hvis det er noe! Jeg ligger på nettby som brukeren "leema" og på facebook!

 

Her er galleriet mitt, som inneholder mest "gamle" bilder fra 2006! http://gallery.haugen.tv/main.php?g2_itemId=1126

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå nettopp meldt meg inn i forumet, så får vel poste jeg også da...

 

Alder: 16

Bosted: Trondheim

Kamera: Nikon D200

Hvor lenge har du holdt på: Ikke lenge, halvt år

Hvilken andre kameraer har/hadde du: Ikke noen som er verdt å nevne

Hvordan kom du på denne interessen: Alltid likt å ta bilder og har endelig skaffet meg kamera jeg kan ta skikkelige bilder med... mangler kunnskap selvfølgelig - men jeg lærer (forhåpentligvis) ;)

Lenke til kommentar

Kan vel svare her før jeg blir for gammel.

 

-Alder 17, blir 18 i August

-Bosted Drøbak

-Kamera Nikon D70s

-Hvor lenge har du holdt på Fikk mitt første kamera til konfirmasjonen.

-Hvilken andre kameraer har/hadde du Fujifilm finepix s5000

-Hvordan kom du på denne interessen Hadde mange ideer innabords og var mektig imponert over hva andre fikk til.

 

Bilder finnes i signaturen min.

Lenke til kommentar
Bilder finnes i signaturen min.

9157351[/snapback]

Var innom å tittet på bildene dine... må bare si, w0w! De var dritbra! :thumbup:

9158915[/snapback]

Jøss, ja, det må jeg si. Du har virkelig gode ideer, og snakk om bra gjennomføring.

9159016[/snapback]

Tusen takk til dere begge, men som dere kanskje ser så har det ikke blitt så mange bilder på en god stund. Håper jeg får igjen litt inspirasjon ved å være litt på dette forumet. :hmm:

Lenke til kommentar

-Alder: 18

-Bosted. Bergen

-Kamera: Canon EOS 400D

-Utstyr: Canon EF 24-85mm | Canon EF-S 18-55mm | Canon EF 75-300mm | Canon SpeedLite 540EZ | SanDisk Extreme II 1 GiB (x2) | Jessops UV filter | Jessops polarizer filter

-Hvor lenge har du holdt på: Husker ikke hvor lenge jeg har vært interessert i fotografi, men en del år har passert - fikk dog mitt eget SLR i mai i år.

-Hvilken andre kameraer har/hadde du: Nikon CoolPix 4600 (og Nokia N70). Har til tider lånt kamera i familien - typ 300D før jeg fikk mitt eget.

-Hvordan kom du på denne interessen: Har vel blitt smittet av familiemedlemmer. Jeg elsker detaljer og natur - så hvorfor ikke ta synene med seg hjem?

Endret av TheHomeBoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

  • Alder - 15 år
  • Bosted - Kristiansand
  • Kamera - Fujifilm S9600
  • Hvor lenge har du holdt på - Ett år ca nå
  • Hvilken andre kameraer har/hadde du - Casio noe-rart (dritt-kamera)
  • Hvordan kom du på denne interessen - Begynte å ta bilder og syntes at det var veldig morro som liten. Så har det bare utviklet seg videre.

Lenke til kommentar

Alder 15

Bosted Rykkinn i Bærum

Kamera Nikon D80 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 | Etterhvert et Nikon 50mm f1.8

Hvor lenge har du holdt på Har vel holdt på i snaue 3 tenker jeg ;)

Hvilken andre kameraer har/hadde du HP R707 | Fujifilm FinePix F810

Hvordan kom du på denne interessen Syns det var veldig gøy med foto da jeg var yngre, med engangskamera... Etter det har det vel bare blitt til at jeg har prøvd meg litt fram, før jeg til slutt klinte til med en D80. Er gøy med foto :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...