Gå til innhold

Unge fotografer her inne?


Anbefalte innlegg

Alder: 15

 

Bosted: Er fra Mo I Rana, men bor utenfor Ålesund.

 

Kamera: Canon 400D

 

Hvor lenge har du holdt på: Siden jeg var 11?

 

Hvordan kom du på denne interessen: Fikk mitt første kamera da jeg var 10-11, dette var et digtalt kamera med 1 mpx. Har alltid likt å ta bilder, har lenge brukt faderns Panasonic superzoom når jeg ville knipse litt. Interessen har skøt først fart da jeg fikk en mobil med "brukelig" kamera, men har de siste månedene skutt fart etter at jeg fikk mitt første speilrefleks, til konfirmasjonen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Bør vel komme med en oppdatering nå da, lenge siden sist.

 

-Alder: 17år, 7 mnd og 14 dager gammel, 7. Jan 1991 ;)

-Bosted: Trondheim

-Kamera: Nikon D300 + Nikon D200

-Hvor lenge har du holdt på: Snart 3 år, startet høsten 2005.

-Hvilken andre kameraer har/hadde du: I tilleg til D300 og D200 har jeg hatt Nikon D50.

-Hvordan kom du på denne interessen: Var fuglekikker og ønsket å forevige dem.

Lenke til kommentar

Alder: 15 år

 

Bosted: Asker og Oslo.

 

Kamera: Sony Ericsson K810 ( skal prøve og kjøpe et ordentlig kamera )

 

Hvor lenge har du holdt på: Siden jeg var 14

 

Hvordan kom du på denne interessen: Det var vel det at jeg fikk lyst til og ta bilder som minner og ta vare på dem, så har det utviklet seg til og bli natur bilder og forskjellige motiver...

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Alder: 14, blir snart 15.

Bosted: Stjørdal

Kamera: Nikon D300

Hvor lenge har du holdt på: Jeg begynte ikke sånn skikkelig før jeg kjøpte mitt første DSLR for litt over 1 år siden.

Hvilken andre kameraer har/hadde du: Nikon D40x.

Hvordan kom du på denne interessen: Har hatt en interesse for foto og fotografi så lenge jeg kan huske, men jeg ble skikkelig intressert og ivrig etter at jeg kjøpte meg et skikkelig kamera.

Endret av Saftret
Lenke til kommentar

- Alder: Joda, jeg er 16 år ung

- Bosted: jeg bor for tiden på Torød, Nøtterøy (Vestfold).

- Kamera: For omkring to uker siden kjøpte jeg meg et Pentax K200D med et Sigma 17-70mm, et Tamron 70-300mm og et Tamron 90mm Macro (1:1). 70-300en vurderer jeg å bytte i en Sigma 50-500 - tusen takk til redaksjonens Aetius for hjelp, tips og tanker! :thumbup:

- Hvor lenge har du holdt på: Mange nordmenn er født med ski på beina. Det blir et problem for meg da jeg er rullestolbruker, så jeg liker å si at jeg er født med kamera i hånda :hmm:

- Hvilken andre kameraer har/hadde du: Før dette kewket jer rundt med et Canon Ixus 850 (i think), og ble ganske lei etterhvert da jeg elsker makrobilder, og har et ganske stort behov for gode bilder i.o.m. at jeg skriver tester - det var egentlig et godt kompaktkamera, men møtte ikke akkurat mine behov. Før det var det et enda eldre Ixus - ikke ille det heller. (4 år gammelt er det vel nå, ble faktisk stjelt)

- Hvordan kom du på denne interessen: Også som nevnt tidligere, født med kamera i hånden ;)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
-Alder

-Bosted

-Kamera

-Hvor lenge har du holdt på

-Hvilken andre kameraer har/hadde du

-Hvordan kom du på denne interessen

 

- Ariella, 19 år (er jeg for gammel da?:p)

- Trondheim

- Olympus E-420 kit (to objektiver), UV-filter og Polarfilter kjøptes i USA for 150 kr samlet pris:O BILLIG! Pluss et 5 mp mobilcam Sony Cybershot

- Jeg har alltid likt å drive med foto. Men man kan vel si at interessen startet for alvor da jeg var rundt 15 og fikk mitt første ordentlige kamera.

- Første kameraet var vel et sort lite filmkamera som jeg fikk da jeg var 8 år. Tok stort sett bilder av dukkene mine og bamsene..Deretter div engangskams helt til jeg oppgraderte tl et Canon Ixus som ble stjålet da jeg var i Afrika i vår. HAr også operert med et gammelt og pent brukt Olympus speilrefleks som faren min kjøpte da han var ung. Framkalt litt bilder i mørkerom. Har anskaffet meg et digitalt speilrefleks nå og e veldig fornøyd med det. Har lært meg mye på kort tid selv om det fortsatt er mye mer å lære. Driver også med photoshop.

- Man kan si at inspirasjonen har kommet fra mange hold. Først og fremst kanskje fra da jeg gikk på folkehøgskole i høst og så hvor spennende det er. Vi hadde en fotolinje på skolen som fikk til mye bra. Kjente også noen som hadde speilrefleks, og bildene hennes ble alltid de beste. Da Ixusen min ble stjålet, fikk jeg igjen såpass på forsikringa at jeg hadde råd til et ordentlig speilrefleks, så da ble det det. En annen inspirasjonskilde er også fotografen Tim Falch. Er veldig glad i fotografier av dyr og mennesker, portetter og han har mye fint. www.timfalch.com sjekk det ut!

Lenke til kommentar

Alder: 17 år, 18 om to måneder

 

Bosted: Røyken, Buskerud

 

Kamera: Nikon D70

 

Hvor lenge har du holdt på: Vært interessert i foto lenge, men jeg har vel først og fremst "holdt på" etter jeg kjøpte Nikon D70 for alle konfpenga mine :p

 

Hvordan kom du på denne interessen: Kom på og kom på, prøvde vel bare å ta noen bilder, og fant ut at jeg likte det.

Lenke til kommentar

-Alder: 14 (Snart 15)

-Bosted: Bergen

-Kamera: Canon EOS 350d

-Hvor lenge har du holdt på: Holdt på helt siden jeg fikk kameraet mitt i begynnelsen av Mai.

-Hvilken andre kameraer har/hadde du: Et kompakt kamera som har tatt kvelden for lengst. :p

-Hvordan kom du på denne interessen: Siden jeg er interissert i fly og liker å fotografere fly. Og fatter har vært journalist i ganske mange år.

Endret av Aleksanderwoods
Lenke til kommentar

-Alder? 13

-Bosted? Oslo

-Kamera? Canon EOS 30D

-Hvor lenge har du holdt på? Begynte i sommer!

-Hvilken andre kameraer har/hadde du? Et canon DC20E(videokamera) og mobilkamera!

-Hvordan kom du på denne interessen? Lånte kameraet til pappa også ble jeg bare sykt inntresert i foto.

Lenke til kommentar

-Alder? 15 år

-Bosted? Østlandet.

-Kamera? Canon EOS 30D.

-Hvilken andre kameraer har/hadde du? EOS 400D, nå solgt. Startet først med CoolPix L4 kompaktkamera, samt foreldrenes ixus.

-Hvor lenge har du holdt på? Snaut to år.

-Hvordan kom du på denne interessen? Knipset med ixus'en til mine foreldre, før jeg kjøpte et CoolPix L4 (som forøvrig er elendig, nok om det) før en reise. Deretter 'ballet det på seg', og jeg ønsket meg et 400D til min 14-års-dag, noe jeg utrolig nok fikk! :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

-Alder: 17

-Bosted: Drammen

-Kamera: Canon eos 40D

-Hvor lenge har du holdt på? Tja.. 4 år eller noe :hmm:

-Hvilken andre kameraer har/hadde du? Canon eos 400D og Fujifilm FinePix S6500fd

-Hvordan kom du på denne interessen? Fikk det Fujifilmkameraet og synes det var gøy å ta bilder

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...