Gå til innhold

Unge fotografer her inne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alder: 13 (14 om 10 dager ;p )

Bosted: Sogn og fjordane - Florø

Kamera: Nikon Coolpix L4 (ikke verdens beste.. men greit nok..;) )

Hvor lenge?: Hmm har vel nesten alltid tatt litt bilder.. hehe;)

Andre kameraer?: Mobil - K750i

Hvordan kom du på denne interessen?: Vell.. syns vell egentlig det bare virka litt gøy.. Også begynte jeg å ta ganske mange bilder av solnedganger, Florø by osv.. ;

 

Noen bilder jeg har tatt.. (Første er tatt med mobil)

post-131095-1192225401_thumb.jpg

post-131095-1192225441_thumb.jpg

Endret av chop1
Lenke til kommentar

Alder: 18

 

Bosted: Er fra Askim, men går på skole i Fredrikstad

 

Kamera: Canon 20d, 30d og en 1d markIII på vei :D

 

Hvor lenge har du holdt på: Har vel holdt på siden jeg var 12.

 

Hvordan kom du på denne interessen: Fikk mitt første analoge speil til bursdagen min i 2001. Det var vel det som startet det hele

Lenke til kommentar

Alder: 17 år

Bosted: Bor nå på Høgtun Folkehøgskole, hjemme er på jessheim. men kommer fra bodø. hehe

Kamera: se signatur ;)

Hvor lenge har du holdt på: Kjøpte utstyret for ca 2 uker siden, men har alltid hatt interesse for foto.

Hvilken andre kameraer har/hadde du: Hadde ett canon digitalkamera en gang i tiden... og en hel haug med mobiler :p

Hvordan kom du på denne interessen: Den har alltid vert der :)

Lenke til kommentar
Alder: 13 (14 om 10 dager ;p )

Bosted: Sogn og fjordane - Florø

Kamera: Nikon Coolpix L4 (ikke verdens beste.. men greit nok..;) )

Hvor lenge?: Hmm har vel nesten alltid tatt litt bilder.. hehe;)

Andre kameraer?: Mobil - K750i

Hvordan kom du på denne interessen?: Vell.. syns vell egentlig det bare virka litt gøy.. Også begynte jeg å ta ganske mange bilder av solnedganger, Florø by osv.. ;

 

Noen bilder jeg har tatt.. (Første er tatt med mobil)

Minner veldig om meg når jeg begynte.. Samme kamera, alder og utgangspunkt. Morsomt! :)

 

(kjenner igjen alle de rosa flekkene rundt sola fra CoolPix L4..

Lenke til kommentar

-16 år

-Kristiansund(sør for Trondheim, nord for Molde, eventuelt Ålesund)

-Nikon D80

-Om kring en uke.

-Et Olympus Mju 800 og et Kodak uber-kompaktkamera.

 

Er ikke sikker på hvordan jeg kom inn på foto. Vært veldig aktiv med mobilfotografering, pluss at jeg har brukt min fars ultrazoom-kamera ganske mye, og likte det godt. Oppgraderingen fra digital kompakt til D80'en nå. Hadde et ganske stort prosjekt i Kunst og Håndverk i 10. klasse, og da var det mye bildetaking.

 

Har ikke fotografert veldig mye enda, har vært dritvær her. Men satser på at det blir mer framover :wee:

Lenke til kommentar
-16 år

-Kristiansund(sør for Trondheim, nord for Molde, eventuelt Ålesund)

-Nikon D80

-Om kring en uke.

-Et Olympus Mju 800 og et Kodak uber-kompaktkamera.

 

Er ikke sikker på hvordan jeg kom inn på foto. Vært veldig aktiv med mobilfotografering, pluss at jeg har brukt min fars ultrazoom-kamera ganske mye, og likte det godt. Oppgraderingen fra digital kompakt til D80'en nå. Hadde et ganske stort prosjekt i Kunst og Håndverk i 10. klasse, og da var det mye bildetaking.

 

Har ikke fotografert veldig mye enda, har vært dritvær her. Men satser på at det blir mer framover :wee:

 

Herlig! ;)

 

Hva har du av opptikk?

Lenke til kommentar

17 år

- Grimstad

- Har ikkeno fast kamera, låner med meg Eso d400 fra skolen nesten hele tiden :)

 

- Interresen har vel egentlig alltid vært her, synes det har vært veldig sennende hvergang jeg har fått brukt et kamera, samme hvilken type... Bare nå i det siste jeg virkelig har begynt på "høyere" nivå, planlegger å kjøpe kamera veldig snart.

Lenke til kommentar

-Alder: 15 år

-Bosted: Naustdal, i Sogn og Fjordane

-Kamera: Canon EOS 350D (Har ei ekstra linse også: Sigma 70-300mm)

-Hvor lenge har du holdt på: Sidan eg fekk mitt fyrste digital kamera som var jula 2004.

-Hvilken andre kameraer har/hadde du: Sanyo Xacti S4

-Hvordan kom du på denne interessen: Hehe, vanskeleg spørsmål. Eg fekk jo eit kamera i hendene, og eg kunne ikkje gjere anna enn å bruke det.. Etter kvart så har det utvikla seg meir og meir.. ;)

 

Bilder kan sjåast på www.ina-hestane.piczo.com

Endret av Inaa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk

Alder: 15

 

Bosted: Lier :thumbdown:

 

Kamera: Olympus Mju 700

 

Hvor lenge har du holdt på: Har alltid hatt veldig stor lyst til og ta fine bilder av rare ting som blir fint på en spesiell måte. Eller fine bilder generelt.

 

Hvordan kom du på denne interessen: Har alltid likt det. Kan ikke huske akkurat når eller hvordan.

post-141999-1193512852_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg er 15 år og bor i Arna, som er en av Bergens bydeler. Jeg kjøpte nylig (for rundt en måned siden) et Canon Eos 400D med kit, etter ganske lang betenkningstid og en del tråder her inne, og selfølgelig en del ventetid før jeg fikk tilgang på konfirmasjonspengene. Jeg har tenkt til å kjøpe meg et bedre objektiv, muligens et Tamron 17-50 2.8. Annet utstyr jeg har tilgang på er et Canon EF 75-300 4-5.6, diverse filtre, en Speedlite 380EX, et stativ og en fotobag og en fotosekk.

 

Jeg har lenge hatt lyst på et skikkelig kamera, men da mest for å dokumentere ting. Det var først da jeg fikk låne min mors filmkamera (et Canon EOS 50E, flott kamera, men bruker jeg det innimellom begynner jeg bare å savne søkeren), og begynte å se på bilder på nettet at jeg fikk øynene opp for mer kunstneriske fotografier. "Slike bilder vil jeg greie å ta", tenkte jeg, som så mange andre før meg. At veien dertil kan være lang, skjønte jeg jo, men man blir da ikke bedre ved å ikke gjøre noe.

 

Mine beste (minst ille) bilder kan sees her.

Lenke til kommentar

-Alder: 17 år

-Bosted: Oslo (Furuset=

-Kamera: Canon Eos 40D

-Hvor lenge har du holdt på: omkring et år.

-Hvilken andre kameraer har/hadde du: Canon Eos 400D.

-Hvordan kom du på denne interessen: Begynte å tricke og ville begynne å ta bilder fra treninger og slike ting.

Lenke til kommentar

Edit:

Jeg lot meg forvirre av at noen spurte et spørsmål i denne tråden om hva han skal velge. Her kommer et sammendrag av et superlangt innlegg:

 

Du gjør veldig klokt i å bytte ut normalzoomen din med enten en annen normalzoom av høyere kvalitet, eller et versatilt fastobjektiv. Hvis du velger sistnevnte alternativ kan du bruke kitzoomen som supplerende objektiv, når du en sjelden gang trenger andre brennvidder.

 

Det var visst ikke et spørsmål likevel. Slik går det når man multitasker mellom Return of the mummi på 3+, og forumet. Dere får ha meg unnskyldt. Rådet var til Pusur, forresten :blush:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

-Alder: 16 år

 

-Bosted: Gjøvik

 

-Kamera: Nikon D40x

 

-Hvor lenge har du holdt på: Kjøpte speilrefleks i høstferien 2007, men har hatt kamera så lenge jeg kan huske

 

-Hvilken andre kameraer har/hadde du: 2 barnekameraer, ett undervannskamera fra Canon (som fungerer utmerket) og ett kompaktkamera (Lumix).

 

-Hvordan kom du på denne interessen: Jeg har alltid hatt kamera, og alltid likt å ta bilder. Etter hvert bare ballet det på seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...