Gå til innhold

Windows Vista-snadder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eskene viser iallfall at de er villige til å tenke litt nytt. Er jo litt kjedelig med de gamle firkanta eskene som de alltid har hatt. "Linux-fanatiker" som jeg er så er ikke eskene nok til at jeg kjøper en lisens, men jeg må si at jeg har blitt mindre og mindre kald mot MS det siste året.

Lenke til kommentar
Er det egentlig så mange som bryr seg om nye lyder? Det første jeg gjør etter en windows install er å skru de av. Hvis/når jeg får Vista skal iallfall alt av eye candy og slikt som tar unødvendig systemressurser deaktiveres.

 

Eye Candyen i Vista er jo en del av sjarmen/OSen da..Tar du vekk det så kan du like godt holde deg til Xp..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
Er det egentlig så mange som bryr seg om nye lyder? Det første jeg gjør etter en windows install er å skru de av. Hvis/når jeg får Vista skal iallfall alt av eye candy og slikt som tar unødvendig systemressurser deaktiveres.

 

Eye Candyen i Vista er jo en del av sjarmen/OSen da..Tar du vekk det så kan du like godt holde deg til Xp..

7197831[/snapback]

 

Personlig vil jeg si at man like gjerne kan holde seg til XP om den eneste grunnen til at man skaffer Vista er eyecandyen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det egentlig så mange som bryr seg om nye lyder? Det første jeg gjør etter en windows install er å skru de av. Hvis/når jeg får Vista skal iallfall alt av eye candy og slikt som tar unødvendig systemressurser deaktiveres.

 

Eye Candyen i Vista er jo en del av sjarmen/OSen da..Tar du vekk det så kan du like godt holde deg til Xp..

7197831[/snapback]

DirectX 10..?

Lenke til kommentar

"Eye-candy" er nok ganske uaktuellt ivertfall for bedrifter som vil ha effektiv bruk av systemet. Lyder er for min del plagsomt. De som ønsker slikt får legge til det selv.

 

Det er greit med snadder til Windows Vista, men det finnes og det vil komme tusenvis av slikt, så jeg ser ikke helt hva som er nyheten.

Lenke til kommentar
Nye Vista-lyder?

Musikeren Robert Fripp, kanskje mest kjent som gitarist i søttitals-bandet King Crimson, har laget sine egne forslag om systemlyder i Windows Vista. Forslaget finner du på denne MP3-filen - les mer i bloggen hans.

Finner hverken MP3-filen med Fripp lyder eller bloggen hans, bare noe umorsomt James Senior har lagt ut. Hahaha... følgende avsnitt er mer av den art man kan vente fra f.eks tull.no, skjønner ikke helt hvorfor slik lavpanna humor er inkludert i artikkelen.

Lenke til kommentar
Er det egentlig så mange som bryr seg om nye lyder? Det første jeg gjør etter en windows install er å skru de av. Hvis/når jeg får Vista skal iallfall alt av eye candy og slikt som tar unødvendig systemressurser deaktiveres.

 

Eye Candyen i Vista er jo en del av sjarmen/OSen da..Tar du vekk det så kan du like godt holde deg til Xp..

7197831[/snapback]

 

Personlig vil jeg si at man like gjerne kan holde seg til XP om den eneste grunnen til at man skaffer Vista er eyecandyen.

 

AtW

7197869[/snapback]

 

 

ok jeg er mac os x og windows bruker,

samt mac og pc selger hos Expert.

og jeg ser for meg at vista vil bli enklere for kunder.

 

fordelen med det dere kaller eye candy er ikke at det skal se fint ut men det blir enklere å bruke,

du får mer oversikt. altså du får gjort det du skal mer effektivt.

"edit"

 

ser også at folk vil ta vekk 3d funksjonene om de får vista med håp om en raskere maskin

da må jeg bare skuffe og si at maskinen går tregere om du tar det vekk.

 

hvorfor ?

 

fordi det er ikke prossesoren som gjør den jobben det er skjermkorte

så har du en dualcore maskin med ett greit ati eller nvidia skjermkort så har du egentlig 3 prossesorer. 2x cpu 1x gpu

 

i windows xp gjør cpu det meste av jobben. du legger spessielt merke til det når ett program jobber som pokker og låser seg. i vista vil ALDRI ett program med aero bli blankt du vil altid kunne se programmet.

 

"edit"

 

også noen kjappe ting som grunn til å skaffe seg vista :

 

bedre støtte for printere og raskere respons på skrivere

( nye xps gjør det mulig å printe uten drivere, men kun skrivere som kommer og som støtter xps)

raskere maskin vista er mer responsiv og mer stabil enn xp.

mer sikker mot adaware og spyware og andre windows skam.

 

bedre bruk av ram og hardware.

 

også en viktig ting kjernen (kernel) er skrevet om og forbedret kraftig

om feks skjermkortet klikker så skal bare skjermkorte starte på nytt ikke maskinen.

samme gjelder annen hardware siden drivere er ikke koblet til kernelen lenger.

 

bedre styring av tcp/ip data som overføres fra vista til vista vil gå raskere mer effektivt.

bedre håndtering av lyd

enklere å se om du faktisk får lyd i høytalerene,

eldre folk som ikke har peiling vil enklere forstå.

 

om du mangler armer kan du snakke til vista og den gjør alt du sier.

surfe,skrive dokumenter,musikk,film og mye mye mer men, du må være flink i engelsk :)

 

 

Windows xp har programvare fra windows 3.11 (over 12år gamle programmer)

mens vista skal alt dette være borte.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

også en viktig ting kjernen (kernel) er skrevet om og forbedret kraftig

(...) siden drivere er ikke koblet til kernelen lenger.

7200359[/snapback]

 

Dette siste er en reell grunn til at Vista har bedre potensiale til å være et stabilt operativsystem enn tidligere versjoner.

 

Bl.a. Linus Thorvalds har tidligere uttrykket ønske om å få flyttet drivere o.l. ut av kjernen. Og nå gjør Microsoft det. Jeg har stor tro på at forbrukere med "billig-hardware" vil merke dette i form av stabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...