Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøper du den Roland forstarkeren blir nok det bare en investering, den er det mulighet for å få solgt. Har selv 20w av den samme forsterkeren men angrer på at jeg ikke skaffet meg en 30w.

Sikkert akkurat det samme for deg men litt morsomt. Hvis du skal frakte forsterkeren med sykkel passer Roland 20w akkurat oppi i en avisbud bag.

 

Men du burde seriøst vurdere å gå for brukte gitarer, søker du litt her på forumet finner du litt veiledning på hvilket gitarer du skal se etter. Les noen av dem og søk igjennom finn. Muligheten for at du finner noe interessant er stor.

 

Men en annen ting, sjekk den lokale musikk foretningen i nærheten av deg. Prøv gitarer der fra 2000kr kanskje helt opp til 5000kr. Nå tenker du sikkert: "Hvorfor prøve en gitar til 5000 når jeg skal ha gitar OG forstarker til 3000`?" Fordi du skal prøve om du kan gå litt opp i pris for få en mye bedre gitar eller så hvis du faller pladask for en gitar finnes det alltid brukt. Selv var jeg skeptisk til brukt første gang jeg skulle kjøpe, men det er jo bare gitarer som har blitt brukt før / innspilt. Gitaren blir ikke bruukt opp. Det er bare det at den har kanskje noen merker som en ny gitar du kjøper vil få uansett.

 

En annen ting er billig gitarer er ikke bare lurt å handle over nett. Det kan være at gitar til gitar er veldig forskjellig. Så hvis du er veldig uheldig kan du ende opp med en som ikke er så bra. Det finnes ikke noe garantier mot det. Men derimot hvis du kjøper i en liten lokal foretning for du sannsynligvis kunde forhold og du får samtidig akkurat den gitaren du har prøvd. Hvertfall i foretning i nærheten av meg hender det et jeg for noen rabatter. :)

 

Si fra hvis det er noe du ikke skjønte.skrevet så mye så det er sikkert noe uklart der.

Endret av Hidephix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Så får jeg se om jeg kjøper elgitar senere, har lyst på en Les Paul i svart eller sunburst. :)

9250707[/snapback]

Ehm, disse impulskjøpene... :blush: Nå er en stk Epiphone LP Standard i Heritage Cherry Sunburst bestilt.

9368756[/snapback]

 

Hehe, kjenner til følelsen! :p

Prøvde du ut litt el-gitarer før du kjøpte den?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også min uten å prøvespille så særlig. Bare fikk beskjed fra en gitarinstruktører at den og den egner seg best til nybegynnere og dermed var det bestilt. Ingen anger, bare nytelse.

 

Meldt meg til gitarkurs og, starter på slutten av september. Hvis noen er interessert, kan jeg legge ut link. De har kurslokaler over hele Norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kjøpte også min uten å prøvespille så særlig. Bare fikk beskjed fra en gitarinstruktører at den og den egner seg best til nybegynnere og dermed var det bestilt. Ingen anger, bare nytelse.

 

Meldt meg til gitarkurs og, starter på slutten av september. Hvis noen er interessert, kan jeg legge ut link. De har kurslokaler over hele Norge.

9375211[/snapback]

Ja, takk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen andre med VOX AD 15/30/50/100VT serien som sliter med og få en skarp/crunchy metal sound? Blir alt for "booomy", "våt", mye støy og drit som henger igjen vis dere skjønner hva jeg mener. Noe som skjer på de fleste amp's om man ikke har peiling på hva som gjør det?

 

Hadde satt veldig pris på noen tips, gjerne fra noen som har samme type AMP men det spiller egentlig ikke no rolle så lenge man har peil. :)

 

Prøver først i nybegynner, be prepared for den store gitartråden om det ikke blir no svar her. =b

 

mvh Daniel (Epiphone "sg" G-400vintage+VOX AD30VT)

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar
Noen andre med VOX AD 15/30/50/100VT serien som sliter med og få en skarp/crunchy metal sound? Blir alt for "booomy", "våt", mye støy og drit som henger igjen vis dere skjønner hva jeg mener. Noe som skjer på de fleste amp's om man ikke har peiling på hva som gjør det?

 

Hadde satt veldig pris på noen tips, gjerne fra noen som har samme type AMP men det spiller egentlig ikke no rolle så lenge man har peil.  :)

 

Prøver først i nybegynner, be prepared for den store gitartråden om det ikke blir no svar her. =b

 

mvh Daniel (Epiphone "sg" G-400vintage+VOX AD30VT)

9518278[/snapback]

 

Jeg har VOX AD30VT :)

Er ganske fornøyd med lydene jeg får. Vet ikke om du har prøvd Valvetronix sin side, her kan du søke etter presets som folk anbefaler. En del gode der.

 

Hvis ikke kan jeg anbefale deg denne:

 

Manual

Numetal

Gain på klokken tre, volum kl. 3, treble og mid etter ønske og mye bass. Sammen med reverb eller comp, og bra med mastervolum burde då få en ganske god metal-lyd! :)

 

Men det er jo bare å prøve seg frem! Håper dette hjalp noe, hvis ikke er det sikkert andre som kan mer! ;)

 

_

Martin

Lenke til kommentar
Joda, takker for hjelpen. Er vell bare blitt kresen etter å ha hørt feks en hughes & kettner  røramp + en boss metal-zone pedal. Der snakker vi lyden jeg var ute etter. Og en kraftig marshall amp hos en kamerat, den ble ikke så digital. Som er positivt.

9520859[/snapback]

 

 

Hehe, du får ikke den lyden ut av Vox'en nei ;)

 

Men du kan jo trøste deg med at du har en mye billigere amp! :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...