Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ahh, ok takk for den opplysningen, det er ikke noe jeg trenger...synd, likte fargen :p

 

 

Edit; fant en annen av merket Cort som virker som et godt tilbud? Rimelig mye nedsatt pris...Cort MR 100

9170443[/snapback]

 

Ogsaa elektronikk, men den var mye rimeligere, saa om du finner ut at du skal ha forsterker senere er det kanskje like greit.

 

Meget god pris paa den, uansett.

 

Det er som sagt staalstrenger, saa det kan gaa utover fingrene dine de forste ukene, men saa snart du faar herdet de saa er det en lek.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å lære meg Nothing Else Matters nå. Men jeg sliter med at fingrene treffer de andre strengene når jeg skal holde et grep. F.eks. når jeg ser folk spille sangen på youtube så holder dem fingrene skikkelig hva skal man si: "flate", men allikevel så treffer dem ikke de strengene under. Har dere noen tips eller øvelser til hvordan jeg kan få det inn i fingrene mine?

Lenke til kommentar

Er det noen som gidder å ta seg tid til å hjelpe meg bittelitt? :)

 

Har spilt akustisk gitar i noen år nå, og har lyst til å begynne med elgitar.Har ett budsjett på ca 3000.- kr.

 

Har sett litt på sånne gitarpakker til den prisklassen, men folk sier det låter dårlig. Jeg ser ikke etter noe i verdensklasse liksom, vil bare ha noe jeg kan begynne med :)

 

Så, til det store spørsmålet... Burde jeg kjøpe en gitar ( ca 2000 kr ) + en liten forsterker (10 / 15W til ca 700-900 kr ) eller burde jeg gå for en pakke?

 

Og hvis jeg burde kjøpe gitar + forsterker, noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Er det noen som gidder å ta seg tid til å hjelpe meg bittelitt? :)

 

Har spilt akustisk gitar i noen år nå, og har lyst til å begynne med elgitar.Har ett budsjett på ca 3000.- kr.

 

Har sett litt på sånne gitarpakker til den prisklassen, men folk sier det låter dårlig. Jeg ser ikke etter noe i verdensklasse liksom, vil bare ha noe jeg kan begynne med :)

 

Så, til det store spørsmålet... Burde jeg kjøpe en gitar ( ca 2000 kr ) + en liten forsterker (10 / 15W til ca 700-900 kr ) eller burde jeg gå for en pakke?

 

Og hvis jeg burde kjøpe gitar + forsterker, noen anbefalinger?

9208988[/snapback]

 

oisann.. alt sammen for 3000? joda, det er mulig :)

 

https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=946

 

gitarpakke (første gitaren min) som jeg kjøpte, hadde samme kriteriene som deg :) skulle ha det under 3000,- kan ta opp litt spilling imorra, så kan du høre hvordan gearet låter.

 

edit:

 

jeg vurderte ikke å kjøpe brukt, siden jeg var så fersk, men som sagt før så er ikke det dumt. man får mye for pengene om man kjøper brukt.

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

Akuratt det jeg så etter, Stratosphere! Takk :)

 

Har bare hørt negative ting om disse pakkene, men jeg trenger vel ikke noe serlig mye mere egentlig. Er ikke så viktig at det er det nyeste og beste, bare det gir litt lyd :) så jeg kan få "trent" litt liksom.

 

har sett på noen forskjellige sånne pakker fra f.eks.

www.gitarbutikken.com

www.gitarhuset.no

 

Og lignende. Har funnet noen jeg liker, men får liksom bare dårlig "kritikk" fra de "proffe".. og da blir jeg usikker :p Men, hvis en sånn pakke er til å anbefale for en nybegynner, så har jeg egentlig tatt mitt valg.

 

Og kan jo oppgradere etter som tiden går... :)

Lenke til kommentar
Akuratt det jeg så etter, Stratosphere! Takk :)

 

Har bare hørt negative ting om disse pakkene, men jeg trenger vel ikke noe serlig mye mere egentlig. Er ikke så viktig at det er det nyeste og beste, bare det gir litt lyd :) så jeg kan få "trent" litt liksom.

 

har sett på noen forskjellige sånne pakker fra f.eks.

www.gitarbutikken.com

www.gitarhuset.no

 

Og lignende. Har funnet noen jeg liker, men får liksom bare dårlig "kritikk" fra de "proffe".. og da blir jeg usikker :p Men, hvis en sånn pakke er til å anbefale for en nybegynner, så har jeg egentlig tatt mitt valg.

 

Og kan jo oppgradere etter som tiden går... :)

9209337[/snapback]

 

ja, den pakken lager definitivt lyd. bedre en forventet vil jeg si. halsen er nydelig å spille med, gitaren er lett, og uten vib = bedre sustain (som er et pluss i forhold til denne prisklassen syns jeg)

 

jeg valgte fargen svart, men hvit og transparent rød er også mulig. nydelig clean lyd fra gitaren og forsterkeren syns jeg. jeg er nybegynner på dette, men jeg gjenkjenner god lyd når jeg hører det, ift prisklasse :) .skal hive innpå noen lydfiler imorra med vreng og clean, så får man en smakebit :)

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

Pakkeprisen her med 30W forsterkeren er en meget bra pris :)

Kjøpte selv den samme pakka, bare med en Epiphone gitar (noen hundringser dyrere, bare), og er strålende fornøyd :D

30x'en til Roland er det nok krefter i, pluss at den har innebygget stemmemaskin :)

 

EDIT: Er jo litt over 3000, vel og merke...

Endret av Trussl
Lenke til kommentar
Pakkeprisen her med 30W forsterkeren er en meget bra pris :)

Kjøpte selv den samme pakka, bare med en Epiphone gitar (noen hundringser dyrere, bare), og er strålende fornøyd :D

30x'en til Roland er det nok krefter i, pluss at den har innebygget stemmemaskin :)

 

EDIT: Er jo litt over 3000, vel og merke...

9209531[/snapback]

hmm, slettes ikke en dårlig pakke :) en flott forsterker hvertfall. koster noen hundringser mer ja, det er sant..

 

edit:

 

var vel nesten en tusing dyrere?

 

btw, et bilde av jeg som holder gitaren min :love:

 

http://img166.imageshack.us/my.php?image=v...ap468130tr0.jpg

 

edit 2:

 

nå som det er sagt, ville jeg heller vurdert 15 watteren som var i den pakken Trussl anbefalte, enn den som følger med pakken jeg henviste til. 5 watt er liten forskjell, og ampen han viste til er en roland, som jeg er ganske sikker på er rikere med bedre effekter enn den 20 watteren jeg så på, men gitaren som jeg viser til har humbuckere, og det er kjekt hvis du spiller rock/metal, får feitere lyd da.

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...